۰

در نماز جماعت به آرزویش رسید

هنوز چند روزی نگذشت که موهای سر پدر و مادرم سفید شد. آن برادر سپاهی فقط یک جمله گفت « پدر، علی شما چند روز پیش در شلمچه به دیدار امام حسین(ع) رفت».
در نماز جماعت به آرزویش رسید
به گزارش سرویس وبلاگستان  تفتان ما،شب جمعه بود؛ سیزده ساله بودم؛ درس‌هایم را مرور کردم؛ دیر وقت بود که علی به خانه آمد وضو گرفت و بدون خوردن شام به اتاقش رفت. با ناراحتی به پدر و مادرم گفتم: «شما همیشه به من می‌گویید نماز سر وقت بخوانم، اگر جرأت دارید به علی بگویید، چرا حالا ساعت 11 شب نماز می‌خواند؟»
   پدر و مادرم با لبخندی همیشگی اعتراضم را جواب دادند و گفتند «تو هنوز نمی‌دانی، این وضوی نماز واجب نیست.»   مدام چشم به چراغ اتاق او داشتم، چراغی که تا نیمه شب روشن بود. تنها مونس علی من بودم، تنها کسی که راه به اتاق او داشت، من بودم و تنها کسی که به داستان‌های او گوش می‌کرد، من بودم و تنها کسی که از عظمت روح او خبر نداشت هم من بودم! من هیچگاه شکوه نمازهای نیمه‌شب او را درک نکردم.   هفته قبل از جبهه بازگشته بود؛ همراه خود سوغات جبهه آورده بود: ترکش، موج انفجار، روماتیسم و … بعد از شهادتش ما داروهای جورواجور را در اتاقش دیدیم. آن شب گذشت. صبح آماده رفتن به مدرسه بودم، آخرین لقمه‌های صبحانه را می‌خوردم که اطلاعیه مهم رادیو توجه مرا جلب کرد. در آن اطلاعیه مرکز اعزام نیروی بسیج از نیروهای گردان ثارالله خواسته بود تا ساعت 10 صبح خودشان را به مرکز اعزام نیرو معرفی کنند؛ خبر را به خواهرم دادم و به او گفتم که به علی خبر دهد.   ساعت 10 صبح علی برای خداحافظی به خانه آمد و 10 روز بعد او را بار دیگر با لبخند همیشگی‌اش در سردخانه خلدبرین یزد ملاقات کردیم. روز شنبه سیزدهم رجب، روز میلاد مولای متقیان حضرت علی(ع) بود. بعد از نماز صبح از اتاق بیرون آمدم، مادر را دیدم که مدام نماز می‌خواند و دعا می‌کرد، پدر را که سماور بزرگ روضه خوانی را آماده می‌کرد. نمی‌دانستم چه خبر است، دنیا دور سرم می‌چرخید. ساعتی بعد زنگ خانه به صدا درآمد. پدر در را باز کرد و با دیدن آن برادر سپاهی دیگر نتوانست، هیچگاه کمرش را راست کند.   هنوز چند روزی نگذشت که موهای سر پدر و مادرم سفید شد. آن برادر سپاهی فقط یک جمله گفت « پدر، علی شما چند روز پیش در شلمچه به دیدار امام حسین(ع) رفت». آن روز تا شب‌گریه کردم و به سکوت پدر و‌گریه‌های مادر توجهی نداشتم. لباس‌های عیدمان به سیاهی گرایید و روز تشییع جنازه بود که فهمیدم برادرم چگونه شهید شده است.   در منطقه عملیاتی «کربلای پنج» در شلمچه، علی پس از خواندن نماز مغرب برای تجدید وضو از سنگر بیرون رفت و در هنگام رکوع رکعت اول به نماز رسید؛ تکبیر گویان وارد سنگر شد و به نماز ایستاد و در هنگام رکوع رکعت دوم، یک گلوله توپ فرانسوی در نزدیکی سنگر به زمین نشست و تنها علی را به ملکوت فرستاد.
  انتهای پیام/  
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 434938
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *