۰
امام جمعه زاهدان تاکید کرد

لزوم برخورد جدی با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی

امام جمعه زاهدان گفت: پنج ماه است که از افشای فیش‌های نجومی در کشور گذشته، چرا مدیر متخلف توسط دولت عزل و انفصال دائم نگرفته است.
لزوم برخورد جدی با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی
به گزارش سرویس سیستان و بلوچستانتفتان ما،آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: وظیفه عموم مسلمان امر به معروف و نهی از منکر بوده زیرا بهترین ضامن برای سلامت هر مکتب است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: همگان در درون یک کشور زیر چتر یک نظام از سرنوشت مشترک یک امت برخوردار هستند پس هیچ کس از امر به معروف و نهی از منکر طبق اصول آن دلخور نخواهد شد.
وی ادامه داد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند کار خلیفه خدا، خلیفه پیامبر و خلیفه قرآن را انجام می‌دهد.
سلیمانی بیان کرد: نظارت عمومی و احساس وظیفه عمومی تکلیف عمومی بوده و تحت دو عنوان امر به معروف و نهی از منکر است که از طرف پیامبر(ص) به امام حسین (ع) و از طرف ایشان به بدنه عمومی جامعه واگذار شده است.
امام جمعه زاهدان گفت: قیام امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر بوده و هر کس در برابر امر به معروف و نهی از منکر سکوت کند، کار یزیدی کرده است.
وی افزود: در این ایام در هیئت‌ها، معروفی که امام حسین (ع) آن را معروف می‌داند معرفی شود تا در اذهان نهادینه شود مانند تاکید بر نماز اول وقت که امام حسین (ع) با بدن زخم و خون‌آلود نماز اول ظهر را از دست ندادند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه باید از رفتار امام حسین معروف‌ها را استخراج کنیم، گفت: اصلاح امت با امر به معروف و نهی از منکر محقق خواهد شد.
خطیب نماز جمعه زاهدان در ادامه ضمن اشاره به مناسبت‌های هفته جاری گفت: در روز جهانی کودک، امسال کودکان ما با عزیزان عاشورایی در آمیخته شده‌اند.
وی روز جهانی پست، سالروز تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب، تاسوعا و عاشورای حسینی و روز بزرگداشت حافظ و روز تجلیل از اسرا و مفقودان را از مناسبت‌های مهم این هفته نام برد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: پنج ماه قبل افشای فیش‌های نجومی در کشور شکل گرفت و پنج ماه از این موضوع گذشته آیا تاکنون مدیر متخلف توسط دولت عزل شده؟ انفصال دائم گرفته است؟ این منکر به قدری مهم بود که مقام معظم رهبری فرمودند «موضوع حقوق‌های نجومی هجوم به ارزش‌ها است».
وی ادامه داد: افرادی که دریافت‌های نامشروع داشته‌اند اندک هستند اما این اندک نیز عیب است و نباید سر و صدا شود و بعد به فراموشی سپرده شود.
امام جمعه زاهدان گفت: برداشت‌های غیر مشروع برگرداننده شود و افراد مجازات شوند، افرادی که از قانون سوءاستفاده کرده‌اند برکنار شوند.
سلیمانی بیان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در این زمینه چهار مطالبه داشتند که عزل مدیران متخلف، برگرداندن هزینه به بیت‌المال، مجازات قانونی آنها و برخورد جدی با این گونه مسایل، از جمله آن چهار مورد است.
خطیب نماز جمعه زاهدان افزود: خوشبختانه رؤسای هر سه قوه تاکید بر پیگیری این مهم داشته‌اند.
انتهای پیام/فارس
 
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 434987
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *