۰

همه بازاريان و كسبه اهل سنت خاش به حرمت و احترام اباعبدالله الحسين(ع) مغازه ها و صنوف خود را در روزهاي تاسوعا و عاشورا تعطيل كردند + تصاوير

تمامي بازاريان و كسبه اهل سنت شهرستان خاش به حرمت و احترام اباعبدالله الحسين(ع) مغازه ها و صنوف خود را در روزهاي تاسوعا و عاشورا تعطيل كردند و معتقدند در اين روزها كار و كاسبي بركتي ندارد.
همه بازاريان و كسبه اهل سنت خاش به حرمت و احترام اباعبدالله الحسين(ع) مغازه ها و صنوف خود را در روزهاي تاسوعا و عاشورا تعطيل كردند + تصاوير
به گزارش تفتان ما، سالهاست كه در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني كسبه و بازاريان شهرستان خاش به احترام و حرمت و ارادت ويژه و خاصي كه نسبت به سرور و سالار شهيدان امام حسين(ع) دارند، صنوف و مغازه هاي خود را تعطيل كردند چرا كه اعتقاد دارند در اين روزها كار و كاسبي بركتي ندارد و علاوه برآن مشتري نيز براي خريد مراجعه نمي كند.
 
علي اي حال در اين حرکت تحسین برانگیز اصناف و بازاریان شهرستان خاش به حرمت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی مغازه ها و محل کسب خود را تعطیل کردند.
 
مغازه داران و بازاریان خاشي با تعطیلی صنوف خود به جمع عزاداران حسینی پیوسته اند و در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني امسال حتي نانوايي ها و برخي موسسات پزشكي در خاش روز تعطيل اعلام شده بود.
 
* امام حسين(ع) در مذهب اهل سنت جايگاه خاصي دارد
یکی از کسبه اهل سنت شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار ما  اظهار کرد: حضرت اباعبدالله الحسين(ع) بعنوان نوه پيغمبر جايگاه خاصي در بين مذهب اهل سنت دارد و به جهت اينكه ما احترام و ارادت زيادي به ايشان قائل هستيم در روز شهادت اين بزرگ مرد تاريخ اسلام مغازه هاي خود را تعطيل مي كنيم.
 
مولوي شهنوازي بيان كرد: تعطيل كردن مغازه ها و صنوف در روز عزا و ماتم بعنوان يك عمل نيك و پسنديده است و ما در اين خصوص به توصيه ها و سفارشات علماي ديني گوش داديم و در اين روزهاي عزاداري به سركار نرفتيم.
 

.

.

.

.

 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 435008
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *