۰
با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی صورت گرفت؛

نماز ظهر عاشورا در شهرستان خاش اقامه شد/ تصاوير

عزاداران و عاشقان حسینی در شهرستان خاش به یاد نماز ظهر عاشورای امام حسین(ع)، نماز ظهر عاشورا را با شکوه و صلابت خاصي به امامت حجت الاسلام دهقان امام جمعه خاش در گلزار محمدي اين شهرستان اقامه کردند.
نماز ظهر عاشورا در شهرستان خاش اقامه شد/ تصاوير
به گزارش تفتان ما، مردم خاش با فرا رسیدن ظهر عاشورا، به یاد نماز ظهر عاشورای امام حسین(ع) در کربلا، هیئت‌های عزاداری برنامه‌های خود را متوقف کرده و نماز ظهر را با شکوه هرچه تمام‌تر در گلزار محمدی این شهر اقامه کردند.
 
مردم شهرستان خاش با فرارسيدن ظهر عاشورا به ياد نماز ظهر اول وقت مقتدایشان در سال 1361 هجري در كربلا نماز گزاردند و هيات و دسته هاي سينه زني و زنجيرزني برنامه هاي خود را متوقف كردند و نماز ظهر عاشوراي حسيني را در صفوفی به هم پیوسته به امامت حجت الاسلام محمدحسين ميري امام جمعه اين شهر با شكوه هرچه تمام تر در گلزار محمدي به جا آوردند تا بار دیگر با شهید دشت کربلا تجدید میثاق كنند. 
 
در واقع امروز اين شهرستان همانند كل ايران جامعه سياه بر تن كرده بود و آلاله‎های عزا را بر دوش می‎کشید و پير و جوان از زن و مرد آمده بودند تا در غربت مولايشان اشك ماتم بريزند و فرياد و ناله انها تا آسمان خروش بر مي داشت و بانگ الله اکبر از هر کوی و برزن بلند است و این روزها داد دل این است السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع).
 
علي اي حال واقعه عظيم و  بزرگ كربلا نقطه عطفي در تاريخ دين مبين اسلام بود كه هرگز از ياد و خاطره مسلمانان جهان پاك نخواهد شد و هميشه جاودانه است و يكي از جلوه هاي اين قيام نماز اول وقت امام حسين(ع) در كارزار دشت كربلا و ميان هيايوي جنگي نابرابر بود كه بر هرچيز مقدم دانسته و زیر بارش خصمانه تیرهای جفا، اين نماز اقامه شد.
 

.

.

.

.

.

.

.

.

  انتهای پیام/

يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 435011
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *