۰
کارشناس بهداشت مدارس مرکز بهداشت خاش:

کمبود ویتامین D در میان دانش‌آموزان خاشي/ ورزش صبحگاهي تاثيربسزايي در سلامت جسم و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دارد

کارشناس بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهرستان خاش گفت: با توجه به منطقه ي جغرافيايي شهرستان كمبود ويتامين D3 در ميان دانش آموزان اين شهرستان شايع است.
کمبود ویتامین D  در میان دانش‌آموزان خاشي/ ورزش صبحگاهي تاثيربسزايي در سلامت جسم و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دارد
به گزارش تفتان ما، مریم ریگی در كميته بهداشتي مدارس كه در سرسراي مركز بهداشت خاش برگزار شد، اظهار كرد: سلامت دهان و دندان دانش آموزان و نيز ارجاع آنان به واحدهاي دندان پزشكي و مراكز بهداشتي شهري و روستايي و بررسي دانش آموزان از نظر سلامت پوست در اولويت بهداشت و مدارس مركز بهداشت است كه بايد مدارس نيز به اين مهم توجه داشته باشند و در اين خصوص اقدام كنند.
 
وي تصريح كرد: بايد قراردادي بين آموزش و پرورش و مركز بهداشت منعقد شود تا برنامه مكمل ياري ويتامين D3  و برنامه آهن ياري و ضرورت نظارت بر بهداشت محيط و بوفه مدارس در دستور كار قرار گيرد.
 
وي افزود: در برنامه آهن یاری از ابتدای آبانماه هرهفته به مدت16هفته یک قرص50میلی گرمی فروس سولفات به دانش آموزان مقاطع پنجم و ششم ابتدایی و متوسطه اول و دوم داده می شود و در برنامه مکمل یاری و یتامینD3 یک عدد قرص مگادوز50 هزار واحدی به دانش آموزان متوسطه اول و دوم تا يكماه داده می شود.
 
ريگي بيان كرد: سلامت در پويايي جامعه و نقش سازمان ها در تامين و ارتقاي سلامت بسيار مهم است و بايد جهت رسيدن به جامعه سالم به بهداشت مدارس توجه شود.
 
وي خاطرنشان كرد: بايد كمپين هاي واكسناسيون سرخك و سرخجه در بين دانش آموزان اجرا و فعاليت هاي مدارس مروج سلامت نيز بررسي و در بين دانش آموزان مطالب لازم در زمينه سن بلوغ تهيه و توزيع شود.
 
کارشناس بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهرستان خاش با تاكيد بر انجام ورزش در مدارس، گفت: اجرای برنامه های نرمشی در مدرسه از جمله موضوعات حایز اهمیت در سلامت دانش آموزان است زيرا این برنامه با هدف مقابله با کم تحرکی و از طریق نصب پوسترهایی در سطح مدارس ابتدایی و نیز ملزم نمودن معلمین به انجام حرکات نرمشی در هر ساعت کلاس به مدت 3دقیقه دانش آموزان اجرا خواهد شد.
 
وي اظهار كرد: در راستاي تشويق دانش آموزان به انجام حركات نرمشي بايد معلم در خصوص اهميت و فوايد حركات ورزشي به افزایش خون رسانی به مغز و افزایش یادگیری و نيز کاهش کسالت و بی تحرکی برای دانش آموزان صحبت و تاكيد كند.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ همچنين با توجه به ابلاغ برنامه خودمراقبتی به عنوان پنجمین برنامه طرح تحول نظام سلامت و ضرورت اجرای آن در شهرستان خاش، کارگاه آموزشی آموزشی برنامه خودمراقبتی سازمانی با حضور جمعی از رابطین بهداشتی ادارات توسط کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقای سلامت برگزار شد.
 

.

انتهاي پيام/
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 435023
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *