۰

پیاده روی؛ کلید سلامتی روح و جسم است

رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش گفت: پیاده روی؛ کلید سلامتی روح و جسم و سبب افزایش روحیه نشاط و شادمانی در افراد مي شود و در حقيقت بهترين دارو براي سلامتي بشر است.
پیاده روی؛ کلید سلامتی روح و جسم است
عبدالغفور قلندرزهي در حاشيه برگزاري همايش پياده روي، در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: پياده روي سبب افزايش روحيه نشاط و شادابي مي شود و درواقع سلامت خانواده ها با انجام پياده روي تضمين شده و با برگزاري اين همايش ها بايد فرهنگ پياده روي خانوادگي در جامعه نهادينه شود.
 
وي تصريح كرد: خانواده ها بايد هرچه بيشتر به امر ورزش و سلامتي توجه داشته باشند و در قرآن کریم و روایات تاکید زیادی به امر سلامتی و ورزش دارد و این فرهنگ سالم باید در جامعه فراگیر شود.
 
قلندرزهي با اشاره به فوايد ورزش در جلوگيري از بسياري از بيماري ها، گفت: پياده رويي و انجام ورزش هاي روزانه و منظم در كنترل فشار خون بالا بسيار موثر است و اين بيماري مانند بسياري از بيماري هاي غيرواگير با سبک زندگي فرد يعني عادات و رفتارهای بهداشتي او رابطه مستقيم دارد.
 
* نهادینه شدن تاثیر ورزش در سلامت روح و روان از اهداف برگزاري همايش پياده رويي
رييس مركز بهداشت شهرستان خاش نيز در ادامه به خبرنگار ما گفت: هدف از اجرای این همایش ارتقا وترویج فرهنگ پیاده روی و ورزش در خانواده ها، حفظ و ارتقاء سلامت شهروندان بویژه سالمندان و کودکان، ارتقاء آگاهی های بهداشتی آحاد مختلف جامعه، ایجاد شور و نشاط دربین کودکان،‌ نهادینه شدن تاثیر ورزش در سلامت روح و روان است.
 
منصور خاشي نیازهای مالی، بهداشت، درمان، رفاه و تغذیه را از مهم‌ترین نیازهای افراد در زمان پیری عنوان کرد و گفت: همه به ویژه مسئولان باید این موضوع مهم توجه ویژه داشته باشند چرا که یکی از کارهایی که می شود برای سالمندان انجام داد، برگزاری همین گونه برنامه‌ها است که هم به آنها امید می‌دهد و می‌تواند نوعی ورزش و تحرک برای آنها باشد.
 
به گزارش خبرنگار حوزه ورزشي تفتان ما، همایش پیاده‌روی خانواده‌های خاشي در حالی برگزار شد که حضور اقشار مختلف مردم، با لباس‌های ورزشی در کنار خانواده‌های خود، همراه با مدیران و روسای برخی از ادارات شهرستان یک همایش به یادماندنی را و پرشور را به وجود آورده بود و اين همايش ابتدا با حركات نرمشي آغاز و بعد از طي مسير تعيين شده در روستاي اسماعيل آباد بخش مركزي خاش، در پايان اين همایش نیز 2 نفر ازپیشکسوتان سالمند و 40 نفر از افراد شرکت کننده در پیاده روی صبحگاهی تقدیر و جوایزی اهدا شد.
 
انتهاي پيام/
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۵
کد مطلب: 435024
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *