۰
كارشناس تغذيه مركز بهداشت شهرستان خاش:

تغذيه مناسب و سالم سبب سلامت جسم و روان جوانان و نوجوانان مي شود

كارشناس تغذيه مركز بهداشت شهرستان خاش گفت: تغذيه مناسب و سالم سبب سلامت جسم و روان جوانان و نوجوانان مي شود و بايد وعده هاي غذايي را در سروقت ميل كنيم تا بدني سالم و سلامت داشته باشيم.
تغذيه مناسب و سالم سبب سلامت جسم و روان جوانان و نوجوانان مي شود
ريگي در حاشيه برپايي جشنواره غذاي سالم به مناسبت هفته سلامت زنان، در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: جشنواره غذای سالم در راستای شعار جهانی سازمان بهداشت " آب و هوا در حال تغییراست، تغذیه و کشاورزی هم بایستی تغییر یابد " با همکاری و مشارکت رابطین افتخاری سلامت و آموزش و پرورش در دبيرستان دخترانه حجاب شهرستان خاش برگزار شد.
 
وي تصريح كرد: در این جشنواره سه غرفه داروها و ادویه های گیاهی، نقاشی برای تغذیه سالم و مقاله نویسی در این زمینه توسط دانش آموزان برپا شده است.
 
ريگي بيان كرد: هدف از برگزاري اين جشنواره؛ معرفي و آشنايي با انواع غذاهاي سنتي، ترويج فرهنگ استفاده از غذاهاي پرانرژي، آگاهي دادن به شهروندان در مورد روش هاي تغذيه سالم و ايجاد نشاط بين دانش آموزان است.
 
وي با بيان اينكه خانواده هابايد از غذاي سالم و بهداشتي استفاده كنند، گفت: متاسفانه امروزه مشاهده مي شود برخي از خانواده ها از غذاهاي فست فودي و آماده استفاده مي كنند كه اين براي بدن بسيار ضرر دارد و بعضاً سبب بيماري هاي جبران ناپذير مي شود.
 
ريگي خاطرنشان كرد: تغذيه مناسب و درست از بسياري بيماري ها و سرطان ها جلوگيري مي كند و بايد در غذاها از چربي و  نمك كمتر استفاده شود.
 
وي بيان كرد: مصرف انواع ميوه جات و سبزيجات از بسياري سرطان ها جلوگيري مي كند و با مصرف سبزيجات و ميوه ها مي توان از فوايد حيات بخش آن در سلامت جسم و جلوگيري از بسياري از بيماري ها بهره مند شد.
 
كارشناس تغذيه مركز بهداشت شهرستان خاش گفت: مصرف بيش از اندازه نمك در غذا سبب مي شود به دستگاه گوارش آسيب وارد كند و باعث بروز سرطان معده مي شود و اگر مصرف نمك روزانه بين 12 تا 15 گرم باشد اين بيماري مهلك به چندين برابر نيز خواهد رسيد و بسيار ضرر دارد.
 
وي با اشاره به داوري غذاها، افزود: ملاك و معيارهاي انتخاب غذاي برتر از منظر كارشناسان و داوران؛ نوع پخت، تزيين و نوآوري، نوع روغن مصرفي و طعم و مزه است.
 
ريگي با بيان اينكه در اين جشنواره دانش آموزان دختر اين مدرسه ضمن شركت در اين برنامه، در  مسابقات نقاشی و مقاله نویسی نیز شرکت كردند، گفت: در پايان اين جشنواره به 15 نفر دانش آموز برتر جوایزی از طرف مرکز بهداشت شهرستان خاش اهداء شد.
 
گفتني است؛ این غذاها شامل انواع شيريني جات، ترشی جات، آش، ماکارونی، کیک، دسرها وغذاهای محلی بود که به صورت سفره‌آرایی به نمایش گذاشته شد.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ نظير اين برنامه نيز با همکاری جامعه القرآن، بخشداری مرکزی، اداره ورزش و جوانان و جمعیت هلال احمر شهرستان خاش و با حضور 40 نفر از دانش آموزان پیش دبستانی خاش در موسسه قرآنی علم الهدی اين شهرستان برگزار شد.
 

.

.

انتهاي پيام/
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب: 435035
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *