۰
در ۳۶ حوزه شهري و ۱۰۲ حوزه روستايي؛

۳۶ مامور كار سرشماري نفوس و مسكن را در شهرستان خاش بر عهده دارند + تصاوير

فرماندار خاش گفت: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال 36 مامور کار سرشماری در اين شهرستان را برعهده دارند.
۳۶ مامور كار سرشماري نفوس و مسكن را در شهرستان خاش بر عهده دارند + تصاوير
محمداكبر چاكرزهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: طرح سرشماري ميداني نفوس و مسكن در 36 حوزه شهري و 102 حوزه روستايي در شهر خاش و سه بخش مركزي، ايرندگان و نوك آباد آغاز شد.
 
وي با بيان اينكه ماموران سرشماري بايد با صبوري و متانت با شهروندان برخورد كنند، تصريح كرد: آشنايي و اشراف ويژه ماموران سرشماري به تمام نقاط شهرستان سبب مي شود تا اطلاعات خانوارها در كوتاه ترين زمان صورت پذيرد و هيچ خانواده از چشمان ماموران جا نماند.
 
چاكرزهي خاطرنشان كرد: شهرستان خاش در سرشماري اينترنتي با ثبت نام 77 درصد و با جمعيت آماري بيش از 110 هزار نفر كه معادل 29 هزار خانوار است، رتبه بسيار خوبي را در سطح استان كسب كرده و اين نشان از مشاركت بسيار خوب مردم اين شهرستان دارد و در سرشماري ميداني هزينه ها كاهش مي يابد.
 
وي با بيان اينكه 15 دستگاه خودروي ادارات خود را در اختيار ماموران آمارگير قرار دادند، گفت: تمامي مسائل امنيتي در اين طرح درنظر گرفته شده و كليه ماموران با كاور و كارت شناسايي به درب منازل شهروندان مراجعه و نسبت به ثبت آمار اقدام مي كنند.
 
فرماندار خاش خاطرنشان كرد: بيش از اين سرشماري عمومي نفوس و مسكن هر 10 سال يكبار صورت مي گرفت كه در حال حاضر اين روند تغيير كرده و هر 5 سال انجام مي شود.
 
وي با تاكيد بر دقت در ثبت اطلاعات خانوارها، گفت: ماموران نبايد دقت را فداي سرعت كنند و بايد و اطلاعات خانوارها را به درستي ثبت و جمع آوري كنند تا در آينده شاهد رشد و توسعه شهرستان باشيم و ازخدمات خوبي برخوردار شويم و مسئولان در برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه شهرستان با مشکل روبرو نشوند.
 
چاكرزهي افزود: تعداد 36 آمارگير كار آمارگيري در شهرستان، بخش هاي ايرندگان و نوك آباد و مركزي را برعهده دارند.
 
وي با تاكيد بر اينكه افرادی که در خاش زندگی می کنند باید نام خاش را به عنوان شهرستان اعلام کنند،  اظهار كرد: خوشبختانه در سرشماري اينترنتي از مجموع 840 روستای اين شهرستان، 195روستای این شهرستان توانست به صورت 100 درصدی اطلاعات خود را در سامانه مرکز آمار ایران به ثبت برسانند.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ نخستین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1335 انجام شد. از سال 1335تا 1385 خورشیدی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در ایران به موجب قانون هر 10 سال یک بار اجرا می شد و در سال 1386براساس مصوبه هیات وزیران فاصله زمانی اجرای سرشماری های عمومی نفوس و مسکن از 10 سال به پنج سال کاهش یافت.
 
هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در آبان ماه 1390 با بسیج حدود 114 هزار نفر مامور آمارگیر و نیروهای ستادی و پشتیبانی آموزش دیده در 31 استان، یک هزار و 139 شهر و 96 هزار و 549 آبادی انجام شد.
 

.

.

.

.

.

.

.

انتهاي پيام/
سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 435044
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *