۰
ماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

کار جدی در حوزه فرهنگ انجام نشده است/وضعیت فرهنگ در کشور نگران‌کننده است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه وضعیت فرهنگ در کشور نگران‌کننده است، گفت: کار جدی در حوزه فرهنگ انجام نشده است.
کار جدی در حوزه فرهنگ انجام نشده است/وضعیت فرهنگ در کشور نگران‌کننده است
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام و المسلمین سیدجمال الدین میرمحمدی معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به همراه دادستان سمنان و اعضای امربه معروف استان با آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار کرد.
کار جدی در حوزه فرهنگ انجام نشده است
آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در این دیدار با اشاره به اینکه وضعیت فرهنگ در کشور نگران‌کننده است، گفت: کار جدی در حوزه فرهنگ انجام نشده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در ادامه افزود: در حوزه فرهنگ مشکلات زیاد است طوری که هر جایی از آن اصلاح شود جای دیگر نمایان خواهد شد.
وی با بیان اینکه کارهای زیادی در زمینه  امر به معروف و نهی از منکر درکشورصورت گرفته است، اظهار کرد: وضعیت این حوزه هم در کشور مطلوب و مناسب نیست.
شاهچراغی با تاکید براینکه امر به معروف و نهی از منکر در کشور غریب مانده است، گفت: با توجه به اینکه امر به معروف و نهی از منکر اصل و اساس فرهنگ است اما باز هم به آن بی توجهی می شود.
عضو خبرگان رهبری با انتقاد از عدم حمایت از فریضه امر به معروف و نهی از منکر، افزود: حمایت لازم از فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور صورت نمی گیرد.
صداوسیما در حوزه امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ عمل کرده است
حجت الاسلام و المسلمین سیدجمال الدین میرمحمدی معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در این دیدار به نقش مهم فیلم و سینما در فرهنگ‌سازی اشاره کرد و افزود: امسال برای ساخت آثار هنری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است.
معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از برنامه‌ریزی این ستاد برای ساخت چهار فیلم و انیمیشن با محتوای امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: متاسفانه صداوسیما در این بخش کمتر وارد شده است.
وی به نفوذ بالای اینترنت در کشور و استفاده عموم مردم از فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند باید از این فضا استفاده بهتری شود.
میرمحمدی،  به تلاش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برای استفاده درست از فضای مجازی اشاره و اضافه کرد: در همین راستا به دنبال ایجاد گروه‌های تلگرامی و توسعه فعالیت‌ها در فضای مجازی هستیم.
وی با اشاره به اجرایی شدن 16 پروژه تحقیقاتی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر کشور، گفت: پروژه های مربوطه در زمینه کاربردی، بنیادی و توسعه‌ای اجرا خواهند شد.
میرمحمدی با بیان اینکه فرهنگ‌نامه امربه معروف و نهی از منکر بزرگترین پروژه این ستاد است، افزود: این پروژه مربوط به بخش بنیادی ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور است.
معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور همچنین تصریح کرد: کار تحقیقات و تدوین این فرهنگ‌نامه در حال حاضر در قم در حال اجرا می باشد.
میرمحمدی با اشاره به آموزش افراد در این حوزه گفت: 50 هزار نفر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر آموزش دیدند.
وی، ارائه آموزش ها و آشنایی مردم با روش های صحیح امر به معروف و نهی از منکر را هدف آموزش های ستاد در این حوزه کرد.
معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در خاتمه خاطرنشان کرد: تا پایان سال بخش اعظم این هدف‌گذاری در کشور محقق و رقم بالایی از آنها در دوره‌های تخصصی آموزش می‌بینند.
انتهای پیام/مرات
پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 435057
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *