۰
گروها

نشست بررسی قیام امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت در دانشگاه کردستان

نشست بررسی قیام امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت با حضور حاجی ماموستا مدرسی از علمای برجسته اهل سنت در دانشگاه کردستان برگزار شد.
نشست بررسی قیام امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت در دانشگاه کردستان
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،
در این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمد علی شیخ الاسلام مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان کردستان اظهار داشت: امام حسین مانند دریایی است که هر کسی به آن نگاه کند عظمت و جایگاه رفیع آن را متوجه میشود و اگر غواصی باشد که بتواند در عمق دریا غواضی کند با زیبای های عمیق دریا به گونه ای مواجه میشود که هیچ عقلی توان دریافت اآن را ندارد.
 
وی گفت: پیامبرگرامی اسلام (ص) درباره امام حسین(ع) می فرماید: حسین منی و انا من حسین،  پس براساس این حدیث حقیقت وجودی امام حسین (ع) همان حقیقت وجودی پیامبر(ص) است و امام حسین (ع) همان نقش را درهستی ایفا می کند که پیامبر(ص) ایفا می کند و تنها تفاوت دردوره زمانی است
 
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان کردستان تاکید کرد: اگر انسان بتواند به ویژگی هایی که حسین بن علی (ع) دست یافته است نزدیک شود قطعا از فضایلی بهرمندی خواهد کرد که دیگران توان دریافت آن را ندارند.
 
در ادامه این مراسم حاجی ماموستا محمود مدرسی امام جمعه فقید روستای نگل خواستار نزدیک شدن دو نهاد دانشگاه و حوزه شد و گفت: دانشگاهیان با فراگیری علوم اسلامی و ایجاد روح زهد و تقوا می توانند در راه ایجاد محیطی آماده که به تربیت متخصصان همت می گمارد، تلاش کنند و همچنین حوزویان باید به علوم روز مسلط شوند و از این راه در راه تبلیغ معارف الهی، گام بردارند.
 
وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه با توجه به رسالتی که بر دوش دارند، به منزله دو بال علم و فرهنگ هستند که نبود هر یک می تواند موجب ناکارآمدی نسبی دیگری شود؛ چرا که حوزه و دانشگاه مکمّل یکدیگرند؛ بدین معنا که کارکرد هر کدام می تواند به افزایش توان مندی دیگری بینجامد. 
 
وی در ادامه به قیام امام حسین در دشت کربلا اشاره کرد و گفت: اگر حادثه و قیام امام حسین(ع) نبود اصول و مبانی اسلام که به دست پیامبر مکرم اسلام بنیانگذاری شده بود از دست میرفت.
 
امام جمعه روستای نگل افزود: قیام امام حسین(ع) درسی برای مومنان است که یاد بگیرند نباید در مقابل هیچ ظلم و زوری تسلیم و خاموش شوند و مرگ با عزت را به زندگی با ذلت ترجیح دهند.
 
وی هدف از بازگو کردن داستان و سرگذشت گذشتگان مثل سرگذشت امام حسیین(ع) را درس عبرت گرفتن دانست و گفت: واقعه کربلا به آیندگان اموخت که هیچگاه در مقابل ظالم تسلیم نشوند.
 
حاجی ماموستا مدرسی گفت: کسانی  که در رکاب امام حسین جان فدا کردند و بستر سرخ شهادت را بر بستر نرم و گرم عافیت طلبی ترجیح دادند، همواره نامشان با عزّت قرین است و یاد حماسه ها و جانفشانیهایشان درس شهامت و مقاومت را به ملّتها در طول تاریخ داده و می دهد.
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام کرد دانش
پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 435060
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *