۰
گزارشی از سهل انگاری که به قیمت جان یک نفر تمام شد؛

یک لحظه غفلت یک عمر پشیمانی/ جوان۲۰ساله سیستانی به همت ستاد دیه به آغوش خانواده برگشت

یک روز زیبای دیگر در فصل تابستان برای مردم شهر آغاز شد، اماافســـوس که نیمه شب اتفاقی دردناک سکوت زیبای شهر راشکست ...خانواده ای عزادار و دیگری گرفتار ...
یک لحظه غفلت یک عمر پشیمانی/ جوان۲۰ساله سیستانی به همت ستاد دیه به آغوش خانواده برگشت
به گذارش سرویس اجتماعی تفتان ما تصادفی هولناک که بین یک دستگاه موتور سیکلت به رانندگی جوانی ۲۰ ساله، با یک عابر پیاده ۴۴ ساله حادث شده است.

موتور سیکلت که از مسیر جنوب به شمال بلوار را می پیموده، از ناحیه گلگیر و چراغ بزرگ جلو و فرمان متاسفانه با پهلوی راست یک عابر پیاده حدودا ۴۴ ساله که از مسیر غرب به شرق درحال عبور از عرض خیابان بوده برخورد میکند.

وقتی به داخل بند سلامت برای دیدار و گفتگو با سجاد مراجعه کردیم، با یک جوان ۲۰ ساله روبرو شدیم، سجاد در این مدتی که متحمل حبس بوده از شدت پشیمانی از اتفاق ناخواستهای که برایش رُخ داده است اظهار ندامت می کند و دست به دعا و مشغول به راز و نیاز با خدای خود پرداخته است.

خستگی و عجله مهم ترین عامل تصادف بود

سجاد داستان تصادف را اینگونه برایمان بازگو میکند: ساعت حدودا ۲۱:۰۰ بود که من در بازگشت از باشگاه فوتسال به طرفمنزل بودم و صرفا بخاطر خستگی و عجله برای زودتررسیدن و استراحت کردندچار اشتباهی شدم که قابلجبران نیست، عابر پیاده ناگهان جلوی من آمد و با وجود خط عابر پیاده در محل، از روی خط کشی ویژه عبور نکرد و وسط راه مجدد به محل قبلی برگشت و با من برخورد کرد.

امید.ح که به نمایندگی از اولیاء دم در محل حادثه حاضر بود، اظهار کرد: مرحوم پدرم پیاده بوده و تازه پایش را از جدول وسط بلوار پایین گذاشته که موتور سیکلت با سرعت تمام و بدون چراغ دادن و ترمز به ایشان برخورد میکند که متاسفانه پدرم در صحنه تصادف بیهوش و بعد از گذشت ۳ الی ۴ روز دربیمارستان فوت میکند.

حال سجاد ۲۰ ساله به دلیل بی احتیاطی و به علت عدم توجه به جلو و در حالیکه دارای سرعت بسیار زیاد بوده و اهالی محل هم این موضوع را تایید کرده اند که با همان سرعت و با شدت تمام به عابر پیاده برخورد میکند مقصر و پس از صدور حکم قضایی روانه زندان میشود.

به همت ستاد دیه سجاد آزاد می شود

در همین رابطه مدیر روابط عمومی ستاد دیه سیستان و بلوچستان عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش واحد مددکاری ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان بخشی از مبلغ بدهی وی از شُکات بصورت گذشت رضایتمندانه اخذ می شود، همچنین بخش دیگری از بدهی وی توسط ستاد دیه مرکز و مابقی از محل منابع ستاد دیه استان پرداخت تا اینکه بعد از هفت ماه تحمل حبس موجبات آزادی سجاد محقق و به آغوش گرم خانواده خویش بازگشت.

محمد علی لهراسبی به خبرنگار اوشیدا گفت: خیران نیک اندیش می توانند با اختصاصمبلغی جهت کمک به آزادی مددجویان جرایم غیر عمد به شماره حسابهای ۱۳۰۰۲۷۰۰۱۱۷۰۵۰۱ نزد پست بانک ،۲۵۱۷۳۴۶۲۹۵ نزد بانک تجارت ،۳۲۳۲۳۳۳۱۳ نزدبانک ملت ،۳۱۲۳۵۵۵۴ نزد بانک رفاه و یا باشماره گیری کد دستوری ۷۷۷۷۰۵۴ ۷۸۰ از طریق تلفنهمراه در این امرخداپسندانه سهیم شوند.

وی افزود: تمامی مددجویان تحت پوشش ستاد دیه که در زندان های سراسر کشور به سر می برند از جمله انسان های آبرومند به شمار رفته که تنها با اندک غفلت و سهل انگاری در پشت میله های زندان گرفتار آمده اند.

لهراسبی تاکید کرد: از رانندگی بدون گواهینامه و بیمه به طور جدی خودداری شود و همچنین نکات ایمنی و قواعد و قوانین راهنمایی و رانندگی در سرلوحه ی عمل رانندگان قرار گیرد و از رانندگی در حالت خستگی خودداری شود تا هیچ گاه شاهد حوادث ناگوار و همچنین گرفتار شدن در بند اسارت نشویم.

انتهای پیام/اوشیدا 
پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 435064
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *