۰
رئیس سازمان زندان‌ها کشور:

متاسفانه نگاه جامعه به خانواده زندانی تفاوتی با خود زندانی ندارد

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در افتتاح بزرگترین زندان غرب گیلان در ضیابر با اشاره به نگاه جامعه به فرد زندانی گفت: متاسفانه نگاه مردم نسبت به خانواده زندانی تفاوتی با خود زندانی ندارد و این نگاه باید تصحیح شود
متاسفانه نگاه جامعه به خانواده زندانی تفاوتی با خود زندانی ندارد
به گذارش سرویس اجتماعی تفتان ما  رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در افتتاح بزرگترین زندان غرب گیلان و اولین زندان دوطبقه در استان با اشاره به ناپسند خواندن نفس زندان گفت: زندان به نفسه خوب نیست اما به دلیل اینکه کمک میکند تا به زندانی به اموراتش بهتر رسیدگی شود و به امور تربیتی اش بهتر رسیدگی شود خوب است.
وی با اشاره به اینکه هر حکومتی دارای سیستم مدیریتی است و هر سیستمی یک زیر سیستم دارد و به هم متصل است ،، هر سیستم دارای دو جنبه ساختار و فرآیند است.
فرآیند هر سیستم مجموعه قوانین تشکیل دهنده آن است که سیستم ها را با هم مرتبط میسازد و اگر این قوانین وجود نداشته باشد باعث ایجاد بزهکاری در جامعه میشود.
جهانگیری افزود : به عنوان مثال اگر سیستم آموزشی نتواند درست عمل کند عده از تحصیل باز میمانند و نمیتوانند در آینده شغلی داشته باشند و به طبع امکان بدهکار بودنشان در جامعه بالا میرود و این وضع فرد را به بذهکاری میکشد.
وی با اشاره به ارتباط کامل تمام سیستم های کوچک و بزرگ در یک جامعه به یکدیگر گفت: اگر عضوی درست عمل نکند تاثر خود را بر کار تمام سیستم ها میگذارد.
در این فضا زندان و فضای قضایی از این جامعه بیرون نیستند به همین دلیل باید تلاش کنیم تا تمام بخش های جامعه را به درستی بشناسیم و نیاز ها را درک کنیم تا بتوانیم به آنها کمک کنیم
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: امروز سازمان زندان ها به عنوان بزرگترین سازمان دستگاه قضایی از نظر عده و عُده است که وظایف کلان از جمله نگهداری از زندانیان و هم چنین خانواده آنها را بر عهده دارد و این وظیفه را نمیتوان به تنهایی انجام داد و جامعه ، نیکوکاران باید به کمک زندان بشتابند.
وی با اشاره به سختی کشیدن فراوان خانواده زندانی به دلیل نبود سرپرست در خانه گفت: نگاه مردم و جامعه باید نسبت به زندان تغییر کند زیرا اکنون نگاه جامعه نسبت به خانواده زندانی تفاوتی با خود زندانی ندارد.
جهانگیری گفت: ما باید این نگاه را تغییر دهیم و به مردم یاد دهیم که کمک به زندانی و خانواده زندانی و حمایت از آنها حمایت از جامعه است.
وی در ادامه گفت: براساس آئین نامه سازمان زندان ها فضای زندان ها باید به سمتی پیش رود که علاوه بر ایجاد فضا مناسب برای اشتغال جمعی مکانی برای اصلاح، تربیت و حفظ کرامت انسانی زندانیان باشد.
مدیرکل دادگستری گیلان نیز در این افتتاح با اشاره به سفر اخیر خود به ژاپن گفت: در کشور ژاپن آموزه های دینی مانند نظم،نظافت و کار که ما داریم را عمل میکنند و موفق هم شده اند .
سیاوش پور افزود: برای نداشتن زندانی در کشور اول باید از خود شروع کنیم یعنی تمام دست اندر کاران و گرداننده نظام جمهوری اسلامی ایران این است که اگر امروز در سر کار حاضر شدیم بدانیم کارمان چیست ما زیاد حرف میزنم اما زیاد کار نمیکنیم.
وی ادامه داد :با توجه به شرایط موجود کشور در حوزه های اقتصادی، سیاسی به ویژه حوزه فرهنگی باید توجه و حساسیت توسط مسئولان بیشتر شده که این سبب کاهش جرم، جنایت و زندانی می شود.
انتهای پیام واران خبر 
پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 435066
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *