۰
دو تن از هنرمندان تئاتر قم مطرح کردند:

نبود سالن تمرین، تراژدی هنرمندان تئاتر قم است

کارگردان و نویسنده تئاتر استان قم با بیان اینکه از مدیر آینده ارشاد استان قم درخواست داریم که مشکلات هنرمندان و مسائل مالی آنها را حل کند، گفت: اداره ارشاد قم حداقل کاری که می تواند انجام دهد تهیه سالن برای تمرین اهالی تئاتر استان قم است.
نبود سالن تمرین، تراژدی هنرمندان تئاتر قم است
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علی رغم قول هایی که به هنرمندان داده بود نتوانست وعده های داده شده را عملی کند و با کارنامه نامطلوب از این وزارت خانه خداحافظی کرد، سیاسی کاری و حاشیه سازی را می توان از مهم ترین عوامل عدم موفقیت این وزیر پرحاشیه دانست.
 هفته گذشته مجلس شورای اسلامی به صالحی امیری رای اعتماد داد و وی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد، هنرمندان کشورمان و به خصوص هنرمندان عرصه تئاتر مشکلات عدیده ای از جمله عدم وجود سالن برای تمرین دارند و خواستار توجه بیشتر از سوی وزارت ارشاد هستند.
 در همین زمینه خبرنگار قم فردا با دو تن از هنرمندان عرصه تئاتر استان قم به مصاحبه پرداخته است.

 صدیقه مشایخی با اشاره به مشکلات تئاتر استان قم و لزوم توجه سرپرست جدید ارشاد اظهار داشت: تئاتر یک هنر مردمی است اما بودجه  مناسبی برای آن اختصاص پیدا نمی کند، نمایش هایی انجام شده که  پول های آن تاکنون وصول نشده است.
 اداره ارشاد قم توجهی به مشکلات مالی هنرمندان استان ندارد
 وی با اشاره به مشکلات مالی بازیگران عرصه تئاتر افزود: بسیاری از هنرمندان تئاتر نیازمند پول های خود هستند اما  تاکنون پولی  پرداخت نشده و هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده و اداره کل ارشاد هم اقدامی انجام نداده است.
کارگردان و نویسنده تئاتر استان قم عنوان کرد: از زمانی که وارد تئاتر شده ام دغدغه اصلی جامعه تئاتر این بود که به آنها احترام گذاشته شود و به کاستی و مشکلات آنها رسیدگی شود.   مشایخی عدم وجود سالن تمرین تئاتر را یکی از مشکلات هنرمندان تئاتر استان قم دانست و تصریح کرد: فضای فرهنگی هنری  برای تمرین بازیگران تئاتر وجود ندارد و اکثر هنرمندان به دلیل عدم وجود فضای تمرین در منازل خود تمرین می کنند که این موضوع غیر اصولی است.
سالن تمرین مهم ترین نیاز تئاتر استان قم است
 وی با بیان اینکه اداره کل ارشاد قم باید فضای مناسبی برای تمرین بازیگران تئاتر فراهم کند ، گفت: اداره ارشاد با همه بزرگی مجموعه و قدرتی که دارد حداقل کاری که می تواند انجام دهد تهیه  سالن برای تمرین اهالی تئاتر استان قم است.
کارگردان و نویسنده تئاتر استان قم بیان کرد: تالار بزرگ شهر، سال گذشته افتتاح شد اما متاسفانه تاکنون در اختیار هنرمندان تئاتر قم قرار نگرفته است.
  مشایخی با اشاره به مشکلات مالی اهالی تئاتر استان قم عنوان کرد: در نمایشی که کارگردان آن بودم یکی از خانم های هنرمند چند ماه درگیر آن کار بود اما در نهایت به دلیل عدم وجود بودجه تنها 200 هزار تومان به وی پرداخت کردم که واقعا رقم ناچیزی است و شرمنده آن بازیگر شدم.
 وی با بیان اینکه از فرجی سرپرست اداره ارشاد قم درخواست داریم که مشکلات هنرمندان  و مسائل مالی آنها را حل کند، خاطر نشان کرد: سرپرست جدید اداره ارشاد قم برای شخصیت هنرمندان احترام قائل شود چون هنرمندان قمی مشکلات زیادی دارند و حداقل اقدامی که باید انجام دهد از نظر معنوی و مالی رسیدگی جدی به مشکلات هنرمندان داشته باشد.
 
مسئولان ارشاد قم ارزشی برای تئاتر قم قائل نیستند
 مهدی رکنی نیز  با اشاره به مشکلات هنرمندان قمی اظهار داشت: بزرگترین مشکلی که هنرمندان عرصه  تئاتر استان قم با آن روبرو هستند این است که مسئولان ارشاد در مجموع برای تئاتر ارزشی قائل نیستند وبه آن توجه نمی کنند.
  وی عدم وجود سالن تمرین را یکی از مهم ترین مشکلات هنرمندان تئاتر دانست و افزود: ده روز مانده به جشنواره اصرار و التماس می کنیم که برای تمرین نماز خانه را در اختیار قرار دهند و یا اینکه محلی را با بودجه شخصی اجاره می کنیم و هزینه های آن از جیب هنرمندان پرداخت می شود.
 بازیگر تئاتر قمی گفت: محلی برای تمرین تئاتر وجود ندارد و یکی از مشکلات بزرگی که وجود دارد این است که نسبت به آثار هنری  اجتماعی غفلت می شود.
امنیت شغلی و رفع مشکلات مالی مهم ترین نیاز هنرمندان قمی است
رکنی با  اشاره به مشکلات هنرمندان عرصه تئاتر و لزوم توجه مسئولان به آن خاطر نشان کرد: هنرمندان تئاتر قم و کشور به هیچ عنوان امنیت شغلی ندارند و هیچ گونه هزینه ای به هنرمندان تئاتر پرداخت نمی شود.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 435333
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *