۰
لحظه‌به‌لحظه با زائران اربعین در کربلای ایران/در حال بروز رسانی

معافیت زائران اربعین حسینی از پرداخت عوارض برای خروج از مرز شلمچه/استقبال موکب‌های مردمی از زائران اربعین حسینی

اخبار لحظه‌به‌لحظه حرکت بزرگ خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز بین‌المللی شلمچه را می‌توانید تا ۳۰آبان ماه در این خبر دنبال کنید.
معافیت زائران اربعین حسینی از پرداخت عوارض برای خروج از مرز شلمچه/استقبال موکب‌های مردمی از زائران اربعین حسینی
 بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاریپایگاه خبری خرمشهر ما این پایگاه خبری در راستای اطلاع‌رسانی سریع، دقیق و صحیح به هم‌وطنان درباره وضعیت مرز بین‌المللی شلمچه، از ۱۵ آبان ماه ۳۰آبان ماه اخبار لحظه‌به‌لحظه از حرکت بزرگ خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه را در قالب یک خبر در حال بروز رسانی در پایگاه خبری خرمشهر ما منتشر می‌شود. هم‌وطنان ازاین‌پس می‌توانند از طریق این پایگاه خبری و کانال تلگرامی رسمی خرمشهر ما به آدرس khorramshahrma@ اخبار لحظه‌ای مرز بین‌المللی شلمچه را دریافت کنند.
شنبه / ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۵
۱۶:۳۶ – رئیس ستاد اربعین حسینی شهرستان خرمشهر در ساعت ۱۵ ارتباط تلفنی با رادیو اربعین برقرار کرد که در این ارتباط از آمادگی همه جانبه مردم مسئولان ابادان و خرمشهر در مرز شلمچه برای خدمت رسانی شایسته به زائران خبرداد.
۱۶:۳۶ – ۱۸هزار تبعه پاکستانی از مرز میرجاوه وارد کشور شدند که بخشی برای زیارت اربعین و بخشی برای زیارت امام رضا مشرف می شوند/ تنها مرز برای تردد آنان مرز شلمچه است و به زودی کاروان های پاکستانی وارد شلمچه می شوند. ۱۶:۲۰ – مدیر پایانه راه اهن خرمشهر در گفت و گو با « خرمشهر ما»: در ایام اربعین حسینی یک رام قطار به صورت شبانه روزی کار تردد و انتقال زائران از شهرستان خرمشهر به مرز بین المللی شلمچه را انجام می‌دهد
پایانه جدید مرز بین المللی شلمچه
۱۴:۴۵ – اعلام آغاز شمارش معکوس جهت افتتاح رسمی سالن مسافری پایانه مرزی شلمچه با حضور وزیر راه و شهرسازی.
کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین خرمشهر
۱۴:۰۰ – خبرنگاران رسانه ها و صدا و سیمای مرکز آبادان ذیل کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین حسینی در حال استقرار جهت پوشش زنده آخرین اخبار و وضعیت مرز بین المللی شلمچه هستند.
۱۰:۰۰ – نواها و صداهای مداحی و نوحه‌های ویژه اربعین حسینی در سراسر مرز شلمچه شور و هیجان خاصی را به این مرز بخشیده است.
۰۹:۵۰ – علی‌رغم تأکیدات مسئولان استانی و کشوری نسبت به ۲ شرط لازم گذرنامه و ویزا به منظور خروج از مرز، همچنان برخی افراد بدون ویزا به این مرز مراجعه می‌کنند و چشم انتظار اجازه خروج هستند.
زائران کربلای معلی در مرز شلمچه
۰۸:۴۰ – لحظه به لحظه بر تعداد و خیل جمعیت زائران کربلای معلی در مرز شلمچه افزوده می‌شود.
۰۲:۰۶ – امام‌جمعه خرمشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خود خواستار کاهش هزینه‌های زائران اربعین حسینی از طریق اختیاری شدن هزینه بیمه و هلال‌احمر شدند. متأسفانه زائران اربعین حسینی علاوه بر هزینه صدور ویزا باید هزینه‌های جانبی دیگری مانند حق‌الزحمه دفتر کارگزاری حج و زیارت، بیمه اجباری، حق هلال‌احمر و عوارض خروج از کشور را پرداخت کنند که این موضوع از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان و ائمه جمعه در حال پیگیری است.
۰۲:۰۱ – زائران اربعین حسینی می توانند با عزیمت از مرز بین المللی شلمچه از معافیت ۱۲هزار و پانصد تومانی عوارض خروج از کشور در این مرز بهره مند شوند.
۰۲:۰۰ – تاکنون خبری مبنی بر برداشته شدن ویزا از سوی منابع رسمی در ستاد مرکزی اربعین حسینی منتشرنشده است، حیاتی معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز این موضوع را تکذیب و بر همراه داشتن ویزا و گذرنامه معتبر توسط زائران اربعین حسینی تأکید کرد.
۰۱:۵۴ – نخستین محموله‌های شهرداری منطقه ۶تهران برای موقعیت خدمت‌رسانی خود در مرز بین‌المللی شلمچه وارد این مرز شد، این شهرداری در حال تجهیز موقعیت شهرداری تهران در مرز بین‌المللی شلمچه برای آغاز رسمی خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است. سرویس‌های بهداشتی احداث‌شده توسط شهرداری منطقه ۶ تهران نیز فعال هستند.
۰۱:۵۱ – در بازدیدی که سرپرست شهرداری خرمشهر به‌عنوان مسئول کمیته خدمات ستاد اربعین حسینی شهرستان خرمشهر از موقعیت موکب‌های مستقر در مرز بین‌المللی شلمچه داشت دستور فعالیت بیشتر خدمات شهری در جمع‌آوری پسماند موقعیت‌ها و آب‌رسانی توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به موکب‌های نیازمند آب را صادر کرد.
۰۱:۴۶ – همچنان اتوبوس‌های حامل زائران در قالب کاروان‌های زیارتی اربعین حسینی از استان‌های بوشهر و فارس وارد مرز بین‌المللی شلمچه می‌شوند.
۰۱:۲۰ – موکب‌های مردمی مستقر در مسیر ۱۵کیلومتری مرز بین‌المللی شلمچه در بامداد ۱۵آبان ماه به دلیل کاهش تردد زائران به حالت استراحت درآمدند و از صبح شنبه فعالیت خود را مجدداً از سر خواهند گرفت.
اربعین حسینی مرز شلمچه
۰۰:۴۳ – تردد شبانه‌روزی از پایانه مرزی شلمچه برقرار است، مأموران اداره گذرنامه در گیت‌های گذرنامه پایانه مرزی شلمچه به‌صورت کشیک شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی اقصی نقاط کشور اعزامی به این مرز هستند.خرمشهر ما
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 435335
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *