۰
20آبان ماه،

پانزدهمین آزمون سراسری قرآن کریم در خراسان جنوبی برگزار می شود

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری پانزدهمین آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در استان خبر داد و گفت:6هزار و 700 نفر در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن کریم از سطح استان شرکت کرده اند.
پانزدهمین آزمون سراسری قرآن کریم در خراسان جنوبی برگزار می شود
 گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،محمد جعفری امروز (16 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قرآن و عترت در خراسان جنوبی اظهار داشت: پانزدهمین آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در استان همزمان با سراسر کشور در 19 و20 آبان برگزار خواهد شد.
 
 وی با بیان اینکه 6هزار و 700 نفر در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن کریم از سطح استان شرکت کرده اند، گفت: در دوره قبلی این آزمون از خراسان جنوبی 2هزار و 500 نفر شرکت کرده بودند.
 
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مباحث آزمون سراسری قرآن کریم اشاره کرد و افزود: این مباحث شامل تدبر در جز 29 و 30 قرآن کریم، مفاهیم سطح 1 و2، مفاهیم سوره مبارکه صف، مفاهیم صحیفه سجادیه و نهج البلاغه است.
 
جعفری با توجه به اینکه برای موسسات قرآنی در بیرجند آزمون سراسری قرآن در روز 20 آبان در 2 نوبت برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مرحله اول بحث حفظ قرآن کریم و مرحله دوم بحث مفاهیم است.
 
وی با اشاره به مسابقات قرآن در هفته قرآن و عترت گفت: مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ کل، حفظ 15 جز، حفظ عمومی 10 جز، قرائت تخصصی، آواها و نغمات شامل تواشیح، ابتهال، اذان و دعاخوانی برگزار می گردد.
 
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به اهداف برگزاری مسابقات قرآن اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم، گسترش فعالیت‌های فرهنگی- قرآنی، به کارگیری آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی و ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه است.
 
جعفری با توجه به اینکه  امسال برای اولین بار در کشور مسابقات قرآنی به صورت محفلی برگزار می شود، اظهار داشت: مسابقات قرآنی به صورت محفلی در 2 مرحله برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/دانشجو پرس
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 435377
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *