۰
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

حضور بانوان مبلغ مسلط به چند زبان ویژگی پیاده‌روی اربعین امسال/ضرورت آموزش مکالمه ساده عربی به زائران حسینی

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، گفت: رفتار همراه با متانت، محبت، صبر و حوصله بانوان ایرانی مومن و محجبه در مسیر راهپیمایی اربعین می‌تواند انتقال دهنده فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.
حضور بانوان مبلغ مسلط به چند زبان ویژگی پیاده‌روی اربعین امسال/ضرورت آموزش مکالمه ساده عربی به زائران حسینی
گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،مینو اصلانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، درباره عظمت راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: اربعین یک حرکت بزرگ فرهنگی در راستای ایستادگی و مقاومت است.
وی افزود: امروز راهپیمایی اربعین یک نماد تمام عیار از انسجام اسلامی در معنویت و اخلاق است، چنین حرکت بزرگ عاشورایی که در دنیا نظیر آن دیده نشده مرهون حضور تمامی عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) از زن و مرد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان است.
اصلانی درباره حضور بانوان در راهپیمایی اربعین، عنوان کرد: خانم‌ها همواره در امور دینی و حرکت‌های عاشورایی چه در دوران مبارزات با طاغوت و رژیم شاهنشاهی و چه در دوران دفاع مقدس پیش قدم بودند.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان، افزود: امروز نیز زنان با حضور در مراسم‌هایی عاشورایی همچون راهپیمایی اربعین نقش آفرینی می‌کنند، که طی چند سال اخیر این حضور بسیار چشمگیر و پررنگ‌تر بوده است.
وی بیان داشت: مشاهده حضور بانوان از سایر ملل در راهپیمایی اربعین بسیار امیدبخش و سبب قوت قلب است، که بانوان ایرانی در تعامل با آنها می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و با علم و آگاهی کافی، فرهنگ انقلابی را به آنها انتقال دهند.
اصلانی با بیان اینکه اصل حضور خانم‌ها صرف نظر از کیفیت آن نوعی فرهنگ‌سازی محسوب می‌شود، گفت: البته کیفیت و غنا بخشیدن به این حضور نیز بسیار حائز اهمیت است.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان، افزود: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته از جمله این که مبلغان ماهر و مسلط به چند زبان و کارشناسانی جهت پاسخگویی به شبهات، در خدمت زائران خواهند بود.
وی ادامه داد: البته رفتار خانم‌های ایرانی، متانت، عفاف و حجاب آنها، رفتارهای محبت‌آمیز با سایر خانم‌های زائر اربعین حسینی، صبر و حوصله در طول سفر، تحمل کردن سختی‌های مسیر می‌تواند انتقال دهنده فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.
اصلانی درباره وظیفه صداوسیما و رسانه‌ها، عنوان کرد: رسانه ملی و سایر رسانه‌ها وظیفه دارند آداب زیارت و همراهی با سایر ملل را آموزش دهند به نظر من بعضی از شبکه‌ها مانند شبکه افق و شبکه آموزش هم می‌توانند بعضی از کلمات معمول و محاوره‌ای را آموزش دهند تا زائران ایرانی بتوانند در حد یک مکالمه ساده با سایر ملل ارتباط خوبی برقرار کنند.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان، در پایان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم برای حضور خانم‌ها در پیاده‌روی اربعین اعم از موکب‌ها و امکانات رفاهی کمتر فراهم شده چراکه پیاده‌روی اربعین یک حرکت خودجوش مردمی است و طبیعتا آمادگی زیرساخت‌های مناسب در طول زمان صورت می‌گیرد اما کمبود امکانات و زیرساخت‌ها مانع از شرکت کردن عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) در راهپیمایی اربعین نمی‌شود، قطعا این حضور ادامه پیدا می‌کند.
انتهای پیام/دانا
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 435378
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *