۰
موج واکنش علما یزد به ولنگاری فرهنگی در یزد:

آیت الله مدرسی: این حرکت‌ها در راستای جنگ نرم دشمن است/حجت الاسلام معزالدینی: اجرای برنامه‌های حرمت‌شکن مصداق ولنگاری فرهنگی/حجت الاسلام محمدی: اهمال‌کاری مسئولین حرمت‌شکنی‌ها را تقویت می‌کند

برگزاری سمیناری حرمت شکن در یزد سیل واکنش و انتقادات علما و روحانیون استان را به همراه داشته است.
آیت الله مدرسی: این حرکت‌ها در راستای جنگ نرم دشمن است/حجت الاسلام معزالدینی: اجرای برنامه‌های حرمت‌شکن مصداق ولنگاری فرهنگی/حجت الاسلام محمدی: اهمال‌کاری مسئولین حرمت‌شکنی‌ها را تقویت می‌کند
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما در روزهای اخیر برگزاری سمیناری ضدارزشی در یزد موجی از واکنش ها را از سوی مردم و علما به همراه داشته است.
در این گزارش به گوشه ای از این واکنش ها اشاره می کنیم:

در همین رابطه آیت الله مدرسی امام جمعه جمعه بخش مرکزی یزد با انتقاد از حرکت های ضدارزشی در استان تاکید می کند: بر نهادهای نظارتی فرض است تا حتی الامکان با اعتقاد به احکام الهی نسبت به این حرکت ها تذکر داده و واکنش از خودشان نشان بدهند. دستگاه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه عمومی باید در این مسیر با چشمی باز تر و بیدارتر اهداف شیطانی جنگ نرم را رصد کنند.(لینک کامل خبر)

حجت الاسلام معزالدینی امام جمعه موقت یزد نیز از با انتقاد از برگزاری چنین مراسمات ابتذال گونه در یزد نیز موضع گیری کرده و در این باره می گوید: اجرای چنین برنامه های حرمت شکن، مصداق ولنگاری فرهنگی است و باید با آن برخورد شود.( لینک کامل خبر)

مدیر حوزه علمیه استان یزد نیز با هشدار به مسئولین و برگزار کنندگان برنامه های ضدارزشی در یزد از ایستادگی جامعه روحانیت استان در برابر چنین تحرکاتی سخن گفته و تاکید می کند: حوزه علمیه یزد این حرکت را محکوم و از دولتمردان تقاضا دارد که جلوی این حرکات مبتذل را در کشور بگیرند. جامعه روحانیت در مقابل چنین تحرکاتی می‌ایستد و مردم متدین یزد نیز در حراست از فرهنگ ناب محمدی از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند. (لینک کامل خبر).

از دیگر شخصیت هایی که در برابر برنامه های ضدارزشی در یزد موضع گرفته اند می توان به حجت الاسلام ناصر محمدی مسئول دفتر شورای نگهبان استان یزد اشاره کرد. وی با انتقاد از اهمال مسئولین در عدم نظارت صحیح مسئولین بر اجرای برنامه های حرمت شکنانه در استان می گوید: اختلاط زن و مرد و انجام حرکات موزون در حین سمینار به هیچ عنوان کار پسندیده‌ای نبوده و اهانت به ارزش‌هاست. انجام چنین اقداماتی به هیچ وجه قابل توجیه نیست و اینکه در جریان برگزاری سمیناری دست به اقدامات ضدارزشی زده شود، اهانت به خون شهدا، حرمت ایام صفر و سوگواری مردم است. کسانی که بخواهند به بهانه‌های واهی و مرموزانه حرمت شکنی کنند بدانند که مردم مومن دارالعباده ساکت نخواهند نشست. (لینک کامل خبر)

در ادامه موضع گیری علما و شخصیت های استان به برگزاری سمینار مبتذل در یزد، رئیس بنیاد نهج البلاغه نیز ضمن اظهار تاسف از برگزاری برنامه های مسئله دار در یزد، آن را مصداق ولنگاری فرهنگی دانسته و تصریح می کند: مسئولانی که در برپایی چنین مجالس ابتذال و ولنگاری نقش داشته‌ و یا نسبت به آن بی توجه هستند، شایستگی و ویژگی‎های یک مسئول نظام اسلامی را ندارند.
وی در ادامه می افزاید: مصیبت و مشکلاتی که در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی و حتی اقتصادی مانند اختلاس‌ها و غیره به وجود می‌آید به دلیل عدم رعایت شرایط در تعیین مسئولان و سپردن مسئولیت‌های یک نظام اسلامی به افرادی است که به جای اینکه دغدغه‌شان سراسر دین باشد دغدغه حزبی و باندی دارند و کارنامه دنیوی آنها از رضای خدا و دغدغه‌های دینی اهمیت بیشتری دارد. (لینک کامل خبر)
سیل واکنش ها به ولنگاری فرهنگی در یزد به مرکز استان خلاصه نشده و عمق قباحت و زشتی باعث می شود برخی از ائمه جمعه شهرستان های استان از برگزاری چنین حرکت هایی لب به انتقاد و اعتراض بگشایند.

در همین رابطه حجت الاسلام دهقان نیری امام جمعه زارچ انجام برخی اقدامات ضد دینی در استان را ناشی از ضعف دستگاه های نظارتی دانسته و می گوید: برگزاری چنین مجالسی مصداق بارز ولنگاری فرهنگی بوده و متأسفانه وقتی مسئولین بلندپایه ارشاد در مراسمات مشابهی حضور پیدا می کنند و برای برگزارکنندگان آن کف می‌زنند باید هم منتظرچنین اتفاقاتی در سایر نقاط کشور بود.
وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به ضرورت مطالبه گری مردم از مسئولین تاکید می کند: راه‌ حل عملی مقابله با اقدامات هنجارشکنانه، احیای فریضه فراموش‌شده امربه‌معروف و نهی از منکر است. (لینک کامل خبر)

امام جمعه اردکان نیز از جمله شخصیت هایی بود که در خصوص تحولات غیرارشی استان موضع گیری کرده است. در همین راستا حجت الاسلام شاکر با ابراز تاسف از چنین اقداماتی می افزاید: هر مسلمانی آشنایی مختصری با معارف دین اش داشته باشد می داند که اینگونه مجالس مورد تایید و رضایت نیست. ما نمی خواهیم بگوییم حتما غرضی در کار بوده ولی از تبعات این برنامه ها سوء استفاده دشمن و ترویج فرهنگ ولنگاری است که ضررش به خانواده ها و فضای تدین جامعه می رسد.
وی در ادامه تاکید می کند: همه ما برای خانواده های شهدا احترام قایلیم و از انها دم میزنیم و حتی در جشنها نیز ، هنرمندان از شهدا با احترام یاد میکنند. انصافا اگر والدین دلسوخته شهدا این صحنه ها را ببینند دل آزرده و گله مند می شوند یا ابراز رضایت می کنند؟! (لینک کامل خبر)
گفتنی است برگزاری چنین مراسماتی در استان که می توان آن را جز مصداق های ولنگاری فرهنگی دانست باعث شده است احساسات جمع کثیری از مردم استان جریحه دار شده و آن ها خواستار برخورد جدی با  عاملین برگزاری چنین حرکت هایی باشند.
 
انتهای پیام/یزد رسا
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 435414
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *