۰
انتظارات بازیگران زن از وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی؛

سعادت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به داد بیکاری بازیگران برسد/ معصومی:وزیرفرهنگ از نزدیک به درد دل بازیگران گوش دهد

با توجه به روی کار آمدن دوازدهمین وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، تعدادی از بازیگران زن به بیان انتظارات و مشکلات خود مثل بیکاری،لزوم حمایت از بازیگران،رونق بخشی به سینما،تئاتر، احترام و ارزش قائل شدن به بازیگران و ممانعت از رفتن هنرمندان به شبکه های ماهواره ای و ... پرداختند و انتظار دارند که این مشکلات با تدابیر این وزیربرطرف شود.
سعادت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به داد بیکاری بازیگران برسد/ معصومی:وزیرفرهنگ از نزدیک به درد دل بازیگران گوش دهد
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،سیدرضا صالحی امیری دوازدهمین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، روز سه شنبه دوازده آبان ماه با کسب 180 رأی موافق 89 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 275 رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران به عنوان دومین وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم و دوازدهمین وزیر تاریخ انتخاب شد و یکراست از این سوی بهارستان به آن سو آمد و راهی دفترش شد؛ رفتاری که نشان می‌دهد او قصد دارد به سرعت برنامه‌هایش را در این وزارتخانه پیدا کند و این در حالی است که زمان چندانی از عمر دولت یازدهم نمانده و به همین دلیل تصور می‌شود در ماه‌های پیش روی، نمی‌توان انتظار وقوع اتفاق مهمی را داشت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان اخذ رأی اعتماد از مجلس گفت: «غیرسیاسی کردن حوزه فرهنگ از جمله مسائلی است که آن را پیگیری می‌کنم. انتقال بازی از زمین سیاست به فرهنگ از مسائل مهم است و سیاستمداران باید از بازی فرهنگ خارج شوند که لازمه آن انسجام و تعامل است.» و پس از اخذ رأی اعتماد نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد: «رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام در عرصه فرهنگ و ایجاد شرایط مساعد برای شکوفایی و خلاقیت اصحاب فرهنگ و هنر در بستری امن و باثبات و توام با آرامش، از اولویت‌های من در این وزارتخانه خواهد بود.»

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئله بیکاری بازیگران

یکی دیگر از مباحثی که می تواند مورد توجه وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد و بازیگران سینما و تلویزیون این توقع را از او می توانند داشته باشند، ساماندهی به وضع اشتغال بازیگران است.
متاسفانه امروزه مسئله بیکاری بازیگران و هنرمندان سینما و تلویزیون به معضلی بزرگ در کشور تبدیل شده است. این روزها اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌های کشور مملو از گلایه‌های بازیگران ایرانی نسبت به بیکاری است، اما سؤال اینجاست که علل و عوامل ایجاد این معضل فرهنگی چه بوده و برای رفع و ریشه‌کن کردن این آسیب چه تدابیری باید اندیشیده شود؟
تعداد زیادی از اهالی سینما دچار معضل بیکاری هستند و این بیکاری شامل سایر هنرمندان در حوزه تئاتر، هنرهای تجسمی نیز می شود و این تداوم بحران های کوچکی است که بوجود آمده است و حاصل قضاوت های غلط مدیران، بی تجربگی مدیران و ... است که چنین مشکلاتی را بوجود آورده است. این معضل شامل سایر اهالی سینما نیز می شود که تقاضای بازیگران، راه حلی برای حل این مشکل است.

مریم سعادت:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به داد بیکاری بازیگران برسد

مریم سعادت، یکی از بازیگران قدیمی و صاحب نام سینما و تلویزیون که این اواخر، شاهد اجرای نقش او در سریال دردهای عظیم2 بودیم، حرف های بسیاری برای گفتن با وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.وی در گفتگو با زنان خبر با اشاره به انتظاراتش از وزیرفرهنگ گفت: خواسته من به عنوان بازیگری که چندین سال در حوزه هنر و بازیگری ایفای نقش نموده است، رونق کار بازیگران و جانی دوباره دادن به تئاتر و سینماست و وزیرفرهنگ و ارشاد باید توجه داشته باشد که نباید بازیگران پیشکسوت که چندین سال برای این مرز و بوم ایفای نقش کرده اند، دستخوش فراموشی شوند.
وی افزود: دوست داریم بازیگران احساس امنیت شغلی کنند و با یک آرامش به محل کار بروند و بدانند که بعد از پایان کار و پروژه شان، می توانند کارهای دیگری را هم انتخاب کنند؛ نه اینکه ماتم داشته باشند که بعد از انجام یک پروژه فیلم یا سریال، کاری دارند یا خیر؟
سعادت با بیان اینکه وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی باید داد بیکاری بازیگران برسد، خاطر نشان کرد: اکثر شغل هایی که در کشور وجود دارد، بیمه هستند اما شغل بازیگری از جمله آن شغل هاست که حمایت نمی شود و بازیگران بیمه نمی شوند و واقعا از وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی توقع داریم که نسبت به این موضوع رسیدگی کند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه در سینمای امروزی، اکثر بازیگران بیکارهستند و عده ای دیگری را در اکثرپروژه ها و فیلم ها می بینیم و واقعا این باند بازی در سینما آزارمان می دهد و از مسئولان فرهنگی می خواهیم که نسبت به این موضوع رسیدگی کنند تا حق هیچ بازیگر و پیشکستوتی ضایع نگردد.

هیچ انتظاری از وزیرفرهنگ ندارم
 
آتنه فقیه نصیری بازیگر سریال "مدار صفر درجه" در گفتگو با زنان خبر با بیان اینکه هیچ انتظاری از وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد، گفت: من هیچ خواسته ای از وزیرفرهنگ ندارم و از شرایط زندگی ام راضی هستم.
وی در جواب این سوال که آیا چنین صحبت هایی را به کنایه می زند یا خیر، گفت: نخیر، بنده کنایه نمی زنم و واقعیت را می گویم و از زندگی ام رضایت دارم.

وزیرفرهنگ از نزدیک به درد دل بازیگران گوش دهد

پروانه معصومی بازیگر سریال یوسف پیامبر(ع) در گفتگو با زنان خبر با بیان اینکه تنها انتظاری که از وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی می رود، حمایت همه جانبه و ارج نهاد به شغل بازیگری است، گفت: برخی از وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی که سرکار آمده اند، تعداد زیادی از بازیگران را نمی شناسند و این نقطه ضعف آنها محسوب می شود.
وی افزود: به اعتقاد بنده، یک وزیرفرهنگ باید از تک تک بازیگران دعوت کند که به محل کارش بروند و با آنها دیدار داشته باشد و از نزدیک مشکلات آنها را گوش کند و نگذارد که بازیگران پیشکسوت فراموش شوند چرا که این هنرمندان برای فرهنگ این کشور تلاش های زیادی انجام داده اند و مردم آنها را دوست دارند و هر بازیگری می تواند الگویی برای نسل امروزی باشد.
معصومی خاطر نشان کرد: به یاد دارم یکی از وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی از بنده دعوت کرده بود که به محل کارش بروم و بنده از شمال حرکت کردم که به تهران بیایم، اما در اواسط راه بودم که از دفتر کارش تماس گرفتند که قرار کنسل شده است اما وقتی فهمیدند که من از راه دور به تهران می آیم، دوباره قبول کردند که دیدار انجام شود و به یادم است که دیدار خیلی خوبی با این وزیرفرهنگ داشتم و دوست دارم که چنین دیدارهایی بین بازیگران و وزرای فرهنگ قوت داشته باشد اما متاسفانه اخیرا شاهد چنین اتفاقی نبودیم.
وی گفت: انتظار من از مسئولان فرهنگی، حمایت و احترام قائل شدن و همچنین بررسی مشکلات بازیگران و هنرمندان است.

باید مانع رفتن بازیگران به شبکه های ماهواره ای شد

حلیمه سعیدی بازیگر سریال «ترش و شیرین»در گفتگو با زنان خبر با اشاره به اینکه بیکاری یکی از مشکلات بزرگ بازیگران است و باید مانع رفتن بازیگران به شبکه های ماهواره ای شد، گفت: انتظار می رود که مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت از تولید فیلم های سینمایی و سریال، باعث رونق بخشی به سینما و تئاتر کشور شوند و اینگونه بازیگران از بیکاری نجات یابند، چرا که یکی از دلایل رفتن بازیگران به شبکه های ماهواره ای و جم تی وی، بیکاری و عدم حمایت مسئولان فرهنگی از آنهاست.
وی افزود: هر فیلم و سریال می تواند در یک جامعه فرهنگ سازی کند و نباید از یاد برد که هنرمندان تاثیرات زیادی بر ترویج فرهنگ پایداری و اسلامی در کشورمان داشته اند و باید با حمایت از آنها باعث گسترش تولیدات فیلم در کشور شد.
سعیدی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم که وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند مشکلات بازیگران را سروسامان دهد و باعث شود که در آینده شاهد روی کار آمدن تعداد زیادی از بازیگران نسل های امروزی در سینما و تئاتر کشورمان باشیم.زنان خبر
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 435415
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *