۰
فرماندار تایباد:

کاروان 1500 نفری زائران اربعین از کشور افغانستان وارد ایران شدند

فرماندار تایباد گفت: کاروان 1500 نفری تشیع و تسنن از کشور افغانستان در قالب هیئت مجمع الذاکرین منتظران مهدی(عج) برای عزیمت به کشور عراق و شرکت در مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان از نقطه صفر مرزی دوغارون تنها معبر رسمی ایران با کشور افغانستان وارد ایران شدند.
کاروان 1500 نفری زائران اربعین از کشور افغانستان وارد ایران شدند
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما حسین شرافتی راد فرماندار تایباد، ظهر امروز در حاشیه استقبال از زائرین افغانستانی اربعین حسینی در نقطه صفر مرزی ایران در گفتگو با تایبادخبر، عنوان کرد: کاروان 1500 نفری تشیع و تسنن از کشور افغانستان در قالب هیئت مجمع الذاکرین منتظران مهدی(عج) برای شرکت در مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان و عزیمت به کشور عراق از نقطه صفر مرزی دوغارون تنها معبر رسمی با کشور افغانستان دیروز و امروز وارد ایران شدند و خدمات گذرنامه ای و ویزا را بصورت رایگان دریافت کردند و توسط ستاد اربعین شهرستان تایباد مورد استقبال و پذیرایی قرار گرفتند.
وی افزود: طی سه روز این 1500 نفر وارد ایران می شوند و پس از ساماندهی در مشهد مقدس به مرز شلمچه خواهند رفت و از آنجا با کاروان پیاده برای حضور در مراسم اربعین همراه دیگر عاشقان امام حسین(ع) به سمت کربلا عازم می شوند.
شرافتی راد گفت: روزانه حدود 500 نفر از مرز دوغارون شهرستان تایباد وارد ایران می شوند که دیروز، امروز و فردا تمامی این زائرین وارد ایران می شوند و در موکب الرضایی که در پایانه مرزی دوغارون توسط ستاد اربعین و بسیجیان شهرستان تایباد برپا شده است از این اتباع استقبال و پذیرایی می شود.
فرماندار تایباد اظهارکرد: تمامی خدمات و هزینه حمل و نقل تردد این افراد تا کشور عراق بصورت رایگان انجام می شود. ویزای عراق این افراد نیز بصورت رایگان تهیه و در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: استقبال از زائرین امام حسین(ع) را برای خودمان افتخار می دانیم و ان شاءالله این افراد نایب الزیاره مردم شهرستان تایباد در کربلا و نجف خواهند بود و پس از زیارت حرم امام حسین(ع) نیز از همین مرز به وطن خود باز خواهند گشت.
انتهای پیام/دانا
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 435418
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *