۰
جاذبه نگرش مثبت؛

اسلام از دید یک انسان شناس ژاپنی چگونه است؟

انتخاب یک پروفسور ژاپنی به عنوان مدیر مرکز تحقیقات علوی گری دانشگاه «تُروس» ترکیه، موجب شگفتی گردید.
اسلام از دید یک انسان شناس ژاپنی چگونه است؟
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما استادیار دانشگاه، «هیروکی واکاماتسو»، یک انسان شناس ژاپنی می‌‌باشد که به عنوان مدیر مرکز تحقیقات دانشگاه «تُروس» ترکیه انتخاب شده است.
وی در سال 2005 میلادی برای گذراندن دوره دکتری به ترکیه رفت و با انتخاب دین اسلام، تصمیم به ماندن در این کشور را گرفت.
بنا به گفته خود، به صورت کاملاً تصادفی ترکیه را انتخاب کرده و در زمانی که دانشجوی دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه «کیوتین» توکیو بوده، با یک استاد تُرک آشنا می‌‌شود که به عنوان عضو هیئت علمی مهمان به مدت 7 ماه در دانشگاهشان مهمان شده بود و این آشنایی سبب انتخاب ترکیه به عنوان فضایی جدید برای تحقیقاتش می شود.
واکاماتسو بعد از دانشگاه آنکارا، در دانشگاه های «حیدید» و «تونجلی»، کار کرده و اکنون مشغول فعالیت در دانشگاه «تُروس» در شهر «مَرسین» می باشد.
وی در تحقیقاتی که انجام می داده با نگرش علویان آشنا شده و تحت تاثیر قرار گرفته است.
استاد ژاپنی می‌‌گوید: "برای اولین بار با این نگرش آشنا شدم که می‌‌گفت حتی اگر آسیب دیدی، آسیب نزن و تا آن زمان در هیچ دینی با چنین دیدگاهی مواجه نشده بودم و همین فلسفه اسلامی بود که مرا جذب خود کرد، ای کاش تمامی ادیان طرفدار و تابع چنین نگرشی بودند که در چنین شرایطی هیچ گاه جنگ مذاهب رخ نمی داد".
واکاماتسو به عنوان مدیر مرکز تحقیقات علوی گری دانشگاه انتخاب گردیده و در این مرکز که از ماه جولای گذشته آغاز به کار کرده، در حال فعالیت می باشد.
وی در توضیح نوع فعالیت مرکز می‌‌گوید: "این مرکز یک خیریه دینی نیست بلکه محلی برای تحقیقات علمی است که در قالب پیکره دانشگاه در حال فعالیت می باشد و برای استفاده عموم در مورد اسلام و علوی گری، خدمات علمی ارائه می دهد و با گردهم آوری افرادی با نگرش های متفاوت در این حوزه، سعی به تشکیل سمینارهای علمی برای تبادل تفکرات خواهد داشت".اناج
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 435464
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *