۰
سرمربی تیم صبا؛

استانداری قم یک ریال هم برای تیم صبا هزینه نمی کند

سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: تیم صبا برای استانداری قم است اما استانداری قم یک ریال هم برای تیم صبا هزینه نمی کند در صورتی که می تواند کمک کند اما از نظر قانونی که در مجلس مصوب شده کمک کردن از منابع دولتی به تیم های لیگ برتری ممنوع است.
استانداری قم یک ریال هم برای تیم صبا هزینه نمی کند
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما صمد مرفاوی سرمربی تیم صبای قم در گفتگو با  ثامن اظهار داشت: فوتبال حرفه ای هزینه بر است در کشورهای دیگر از فوتبال درآمد خوبی به دست می آید اما در فوتبال ایران برعکس باید فقط هزینه کرد، متاسفانه فوتبال در ایرن سودآوری ندارد به همین خاطر بخش خصوصی وارد فوتبال نمی شود.
وی گفت: دلیل دیگر عدم ورود بخش خصوصی به فوتبال این است که یک قانون تضمین شده ای وجود ندارد که سرمایه یک سرمایه دار بعد از اینکه وارد فوتبال شد سودی به دست بیاورد.
مرفاوی افزود: بیشترین درآمدی  که تیم های فوتبال خارجی به دست می آورد از پخش تلویزیونی است، اما این اتفاق در ایران رخ نمی دهد، تبلیغات دور زمین، اسپانسرهای که تبلیغاتشان روی پیراهن ورزشکاران است باید بیش از این پول پرداخت کنند اما وقتی عایدی و درآمدی از این طریق به دست نمی آید در نتیجه سرمایه گذاری کم می شود.
سرمربی تیم صبا تصریح کرد: برخی تیم های اروپایی کانال تلویزیونی جداگانه ای برای خودشان دارند، نگاه حرفه ای یعنی همین کاری که تیم های اروپایی انجام می دهند حتی فروش پیراهن یک تیم در انحصار همان تیم است اما در ایران هر فرد یا تولیدی بدون در نظر گرفتن قانون کپی رایت اقدام به تولید و فروش پیراهن های تیم ها لیگ برتری می کند، در حالی که فروش پیراهن های تیم های حرفه ای یکی از منابع درآمدی مهم تیم ها محسوب می شود.
وی بیان داشت: در فوتبال حرفه ای وقتی یک بازیکن جدید جذب تیم می شود برای معرفی وی به طرفدارن در ورزشگاه بلیت فروشی انجام می شود و بازیکن جدید معرفی می شود این همان فکر اقتصادی درفوتبال است که از کوچکترین فرصت ها برای تیم درآمد به دست می آید.
مرفاوی افزود: در ایران نمی توان از این فرصت ها برای تیم های فوتبال درآمد زایی کرد اما در حال حاضر برخی تیم های صنعتی، شرکت های خصوصی را به وجود آورند که از طریق آن شرکت هزینه تیم تامین می شود.
سرمربی تیم صبا گفت: تیم صبا برای استانداری قم است اما استانداری قم یک ریال هم برای تیم صبا هزینه نمی کند در صورتی که می تواند کمک کند اما از نظر قانونی که در مجلس مصوب شده کمک کردن از منابع دولتی به تیم های لیگ برتری ممنوع است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر هزینه های تیم صبا از طریق اسپانسر تامین می شود، مقداری هم از سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی دریافت کردیم  و از همین  دریافتی بخشی از قرارداد بازیکن ها پرداخت شده است، البته این مشکلات نه تنها برای تیم صبا بلکه برای  بقیه تیم ها هم صدق می کند، در واقع  برخی تیم ها نه دولتی هستند و نه خصوصی .
انتهای پیام/دانا
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 435469
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *