۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد

بررسی برجام در مجلس در واکنش به اقدام سنای آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در واکنش به اقدام مجلس سنای آمریکا در تمدید تحریم‌های 10 ساله و خلف وعده‌اش در برجام، مجلس یکشنبه همین هفته این موضوع را بررسی می‌کند.
بررسی برجام در مجلس در واکنش به اقدام سنای آمریکا
به گزارش سرویس سیستان و بلوچستانتفتان ما،مسعود گودرزی  در شیراز، با اشاره به این‌که در واکنش به اقدام مجلس سنای آمریکا در تمدید تحریم‌های 10 ساله و خلف وعده‌اش در برجام، مجلس یکشنبه همین هفته این موضوع را بررسی می‌کند اظهار داشت: این حرکت مسؤولان آمریکایی برخلاف توافق صورت گرفته در برجام بود و از نظر اخلاقی و سیاسی برخلاف موازین جامعه جهانی، عمل شد.
وی درباره واکنش مجلس شورای اسلامی به این اقدام آمریکا گفت: برجام یک موضوع ملی است و کل نظام در این مورد تصمیم خواهد گرفت و مجلس نیز در همین راستا واکنش نشان خواهد داد.
این نماینده مجلس از بررسی موضوع برجام در نشست یکشنبه همین هفته خبر داد و افزود: به‌طور حتم این حرکت سنای آمریکا، ضربه شدیدی به برجام وارد می‌کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ روانی آمریکا در این حرکت خصمانه، اظهار داشت: البته باید این را بدانیم که آن‌ها 100 را گرفته تا 80 عمل کنند و از این سیاسی‌کاری‌ها بسیار استفاده می‌کنند.
گودرزی ادامه داد: از نگاه دیگر این حرکت، نشان‌دهنده عمق دوگانگی درونی میان مسؤولان آمریکایی است، افزون‌بر اینکه هنوز مردم این کشور به نتیجه انتخابات اخیر نیز اعتراض دارند.
وی گفت: آمریکا روزبه‌روز در منطقه بیشتر حالت منفعلانه به خود می‌گیرد و این دست‌وپازدن‌های بیهوده هیچ سودی برای آن‌ها نخواهد داشت بلکه با این پیمان‌شکنی، چهره آمریکا برای جهانیان زشت‌تر خواهد شد.
این نماینده مجلس همچنین درباره واکنش دولت ایران به این حرکت سنای آمریکا نیز بیان کرد: واکنش دولت جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای تصمیم کل نظام در این مورد خواهد بود.
گودرزی همچنین در پاسخ به این پرسش که واکنش اتحادیه اروپا در این مورد چه خواهد بود، خاطرنشان کرد: به‌طورقطع بخش‌هایی که به دنبال فعالیت اقتصادی در ایران هستند نگران خواهند بود، همان‌گونه که در داماتو ابراز نگرانی کردند.
وی گفت: تنها بخش‌های دولتی این کشورها هستند که به دلیل نفوذ سیاستمداران، در برابر این حرکت سکوت خواهند کرد اما بدون شک اتحادیه اروپا و بخش خصوصی آن‌ها از این قضیه زیان خواهند کرد.
انتهای پیام/فارس
 
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 435535
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *