۰
مشاور حقوقی شورای عالی جانبازان:

زد و بندها «قانون جامع ایثارگری» را به حاشیه برد/کارشناسان در کار خود خبره هستند برای کار انجام ندادن!

مجتهد گفت: تدوین درستی از قوانین نداریم و اعمال سلیقه و زد و بندها کاری می‌کند که قانون جامع به حاشیه برود.
زد و بندها «قانون جامع ایثارگری» را به حاشیه برد/کارشناسان در کار خود خبره هستند برای کار انجام ندادن!
به گزارش سرویس شهدا  تفتان ما،اولین نشست خبری شورای عالی انجمن جانبازان صبح امروز (یکشنیه) با حضور جمعی از اصحاب رسانه و برخی از اعضای شورا برگزار شد.
اسرافیلی رییس شورای عالی جانبازان در این نشست ضمن معرفی و هدف از تشکیل این شورا گفت: سه انجمن بزرگ کشوری که اکثر جانبازان بالای ٧٠ درصد عضو آن هستند این شورا را تشکیل می‌دهند. از جمله انجمن جانبازان بصیر (نابینایان) و جانبازان راست قامت (قطع نخاعی).
وی افزود: هر انجمن به صورت صنفی کارهای خود را دنبال می‌کردند و در وزارت کشور هم به عنوان ‌‌NGO مردم نهاد صنفی به ثبت رسیده بودند. این سه انجمن با هم یک شورا تشکیل دادند که مسائل را جمعی پیگیری کنند.
اسرافیلی اظهار داشت: جلسات بعضا جست و گریخته برگزار می‌شد اما از مرداد امسال رسما کار خود را منظم شروع کردیم و هدف هم افزایی و آرمان های امام بود و گسترش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که بتوانیم آن را جامه عمل بپوشانند.
وی افزود: ما از تشکیل شورا تا کنون ٢٧ جلسه داشتیم، از جمله جلسه با کمیسیون اصل ٩٠، مسئولان شهرداری، رییس دیوان عدالت اداری، رییس بنیاد شهید در مورد مسائل و مشکلات جانبازان صحبت کردیم.
رییس شورای عالی جانبازان اظهار داشت: در این جلسات سعی شده برای جانبازان شفاف سازی شود که چگونه درصدشان مورد بررسی قرار می‌گیرد، بیمه جانبازان را هم جدی تر پیگیری کردیم و اصلاحاتی در مورد قانون جامع ایثارگران تنظیم کردیم و از مسئولان دیگر که مرتبط هستند درخواست جلسه داده ایم.
وی ادامه داد: در استان ها نیز دفاتری خواهیم زد و می‌خواهیم کارها به صورت تخصصی دنبال شود. همچنین 110 روز از فعالیت شورا می گذرد که ما همایشی نیز در این خصوص خواهیم داشت.
مجتهد مشاور حقوقی این شورا نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: دوستان این شورا را تشکیل دادند تا مطالبات و مشکلات این چند دهه را به صورت سازماندهی پیگیری کرده و انجام دهیم.
وی گفت: باید بعد از چند سالی که از جنگ می‌گذشت برخی ساختارها اصلاح شود برای مثال سهولت در امر بهداشت و درمان بیش از گذشته باشد چرا که مسئولان گاهی دچار غفلت و جهالت در موضوع هستند و حتی سعی نشده از الگوی کشورهای دیگر که بسیار جلوتر از ما هستند استفاده کنیم.
مجتهد گفت: ما باید تعامل دائمی با دولت، مجلس، قوه قضاییه و نیروهای مسلح داشته باشیم. در حوزه تصویب، اجرا و نظارت مشکل داریم که در موضوع اجرا مشکلات ما جدی تر است.
مشاور حقوقی این شورا ادامه داد: عدم استنباط صحیح باعث شد قانون جامع به خوبی اجرا نشود و بسیاری از مسائل، مشکلاتی داشت که ضمانت اجرایی هم نداشت.
وی اظهار داشت: در دستگاه قضا هم مشکل زیاد است و گاهی جانباز در شکایتی که می‌کند انقدر کارش طول میکشد که به خاطر مشکلاتش به کل فراموش می‌کند.
مجتهد افزود: ما تدوین درستی از این قوانین نداریم و اعمال سلیقه و زد و بندها کاری می‌کند که قانون به حاشیه برود. ما به دنبال این هستیم با تشکیل یک شورا مسئولین را بازخواست خواهیم کرد و دیگر تنها نمی نشینیم که کار انجام می‌شود یا نه.
وی گفت: قانون جامع در 2 دی ماه 91 در مجمع تشخیص به تصویب رسید اما بدون حضور ایثارگران خودشان شروع کردند به اصلاح قانون جامع و سعی کردند این قانون را به شدت محدود کنند و نهایت به عنوان لایحه دولت تقدیم مجلس شود.
مجتهد ادامه داد: ما خودمان این قانون را اصلاح کردیم و تقدیم مسئولان مربوط خواهیم کرد و جز این اصلاحیه را نمی پذیریم، و باید هر جلسه ای تشکیل می‌شود نماینده جانبازان حتما حضور داشته باشد.
وی افزود: نیروهای مسلح هم در این زمینه کوتاه آمدند و ایثارگران را رها کردند و زمانی هم که به مسئولان بالاتر اطلاع می‌دهیم اظهار بی خبری می‌کنند. کارشناسان در کار خود خبره هستند برای اینکه کار انجام ندهند.
مجتهد گفت: قانون جامع را که بررسی کنید بند بندش روی هواست و هدف ما انسجام برای پیگیری امور مربوط به ایثارگران است و نه تقابل با هیچ دستگاهی.
انتهای پیام/
 
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 435557
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *