۰

مشکلات دانشجویی غول بی شاخ و دم تحصیلی/حل مشکلات خوابگاهی در انتظار بررسی

مهم ترین دغدغه های دانشجویان غیر بومی مسئله خوابگاه است. خوابگاه ها اگر که دولتی هم باشند دارای مشکلات خاص خود هستند که شاید مهم ترین آن کمبود فضای مناسب است.
مشکلات دانشجویی غول بی شاخ و دم  تحصیلی/حل مشکلات خوابگاهی در انتظار بررسی
به گزارش تفتان ما، 16آذر ماه در تاریخ رسمی ایران به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است. این روز به یاد و خاطره سه دانشجویی که جهت اعتراض به دیدار رسمی معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا در تاریخ 16 آذر 1332 در دانشگاه تهران کشته شدند گرامی داشته می شود. دانشجو جوان طالب علمی است که آینده ساز کشور است. دانشجو ناظر به آینده و متعلق به آینده ای است که با اداره عالمانه و منطبق بر موازین دانش ساخته شده است و بی شک هر جامعه ای که علم و فهم در همه شوون آن دخالت داشته باشد پیشرفت خواهد کرد.
فرهنگ یکی از ارکان اصلی و زیربنایی جامعه است که این امر با توجه به فرمودهای امام(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ و رسالت فرهنگی به حوزه دانشگاه بر می گردد.
دانشگاه ها را می توان به جهت پرورش دادن انسانهای فرهیخته و برگزیدگان یک جامعه یکی از مهم ترین نهادهای آموزشی در توسعه فرهنگی جامعه دانست.
دانشگاهها قلب تولید و تحولات سیاسی و اجتماعی هستند که دانشجویان در این محیط به نقش آفرینی می پردازند اما متاسفانه امروزه تمایلات این قشر دچار دگرگونی شده بطورئیکه برخی از دانشجویان به درس خواندن جدی هم نمی پردازند و فقط صرف گرفتن مدرک ملاک آنها شده است.
 به دلیل اهمیت به صنف ارزشمند دانشجو که نقش بسیار مهمی در پیشرفت و تعالی کشور دارند خبرنگار تفتان ما در جمع برخی از دانشجویان پویای شهرستان خاش حضور یافت تا برخی از مشکلات و دشواریهای این صنف را به بهانه این روز به سمع و نظر مسئولین و متولیان این امر رساند.
حسن کرد یکی از دانشچویان بومی شهرستان خاش به خبرنگار ما گفت: ما دانشجویان همیشه خواسته ها و مطالباتی داشته ایم که متاسفانه از سوی مسئولین استانی کشور نادیده گرفته شده است.
کرد از اشتغال بعد از اتمام تحصیل به عنوان بزرگترین دغدغه دانشجویان یاد کرد و افزود: دانشجویان منتظر نگاه ویژه مسئولین استانی و کشوری در بحث اشتغال هستند چرا که دغدغه اصلی دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی مسئله اشتغال در این مرز و بوم است.
رضا نظمی از دانشجویان غیر بومی این شهرستان گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان غیر بومی مسئله خوابگاه است. خوابگاه ها اگر که دولتی هم باشند دارای مشکلات خاص خود هستند که شاید مهم ترین آن کمبود فضای مناسب است.
وی گفت: دانشجویان غیربومی هر کدام با یک فرهنگ و آداب و رسوم خاص مجبورند با هم در یک اتاق با هم زندگی کنند که ممکن است با اخلاق همدیگر کنار نیایند.همچنین  فضای نا مناسب ظاهری این خوابگاه ها باعث می شود که نتوانیم آن آرامشی را که باید در خوابگاه ها برای درس خواندن احساس کنیم داشته باشیم.
این دانشجو ادامه داد: از لحاظ بهداشتی هم خوابگاه ها از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند بطورئیکه تعداد کم سرویس های بهداشتی و حمام بصورت یک معظل برای دانشجویان شده است.
کاظمی یکی دیگر از دانشجویان غیربومی به خبرنگار ما گفت: خوابگاه های دانشجویی نیازمند زیر ساخت هایی برای توسعه اساسی است چون هنوز کمبودهای فراوانی در این بخش دیده می شود. شما سالانه با حجم جدیدی از دانشجویان روبرو هستید پس باید برای بالا بردن امکانات رفاهی در این خوابگاه ها تلاش بیشتری شود تا دانشجو با دغدغه کمتری که دوری از خانواده هم به آن اضافه می شود به تحصیل بپردازند.
این دانشجو ادامه داد: گذشته از این مشکلات شهریه به عنوان یک غول در ذهن دانشجویان جا خوش کرده است. چرا در دانشگاه های ما، مثل  دانشگاه های دنیا در قبال دریافت شهریه یکسان عمل نمی کنند.ایکاش مسئولان بیشتر به فکر ما دانشجویان بودند.
پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما، وظیفه خود را انعکاس مشکلات هموطنان خاشی می داند و این وظیفه را برای خود تعریف کرده است. زیرا معتقدیم انعکاس مشکلات و ارائه آن برای مسئولان شهرستانی و استانی فرصتی است تا آنها اشکالات مجموعه تحت امر خود را کشف و مرتفع سازند.
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب: 435563
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *