۰
نقش پررنگ اهل سنت در ولایتمداری:

​وحدت مسلمانان در سایه جانفشانی شهدا/ 11 هزار شهید سنی سند افزایش شهدای اهل سنت در دفاع از انقلاب

هموطنان اهل سنت کشور نیز در اقصی نقاط کشور و به خصوص استان سیستان و بلوچستان در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب حضور فعال داشته و شهدای بسیاری تقدیم اسلام کرده‌اند شهید 12 ساله سبیل اخلاقی از جمله شهیدان نبرد در مقابل دشمنان است.
​وحدت مسلمانان در سایه جانفشانی شهدا/ 11 هزار شهید سنی سند افزایش شهدای اهل سنت در دفاع از انقلاب
به گزارش سرویس مذهبی تفتان ما، به نقل از عصرهامون، شکل گیری انقلاب اسلامی بر پایه وحدت اقوام و تاکید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر  حضور همه اقشار مردم از نخستین روزهای شکل گیری انقلاب مشهود بود و آنچه آن روزها عیان بود نقش پررنگ اهل سنت در مرزهای کشور و همراهی همیشگی آنان با اسلام و انقلاب و تقدیم شهدای بسیاردر 8 سال دفاع مقدس و انقلاب است.
با وجود دست های پنهان و هجمه های فرهنگی و مذهبی غرب که همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه ودشمنی در خاک ایران است وجود 533 شهید اهل سنت در سیستان و بلوچستان گواهی بر نقش اهل سنت در پاسداری از کشور است.
در هر حال این موضوع نشانه‌ای از بصیرت مردمانی است که به دور از تعصبات مذهبی بر اهداف مشترک ملی و دینی خود پافشاری می کنند و برخلاف آن چیزی که رسانه‌های بیگانه تلاش برای اثبات آن به عنوان جنگ‌های شیعه و سنی در منطقه دارند، افق دیدشان بلند و دوراندیش هستند و با هدف مبارزه با دشمن مشترک مسلمانان در دنیا خون‌های زیادی داده‌اند.
امروز نیز ایثار این مردم را در وحدت گروه‌های شیعه و سنی و رزمندگان نبویون در جبهه مقاومت سوریه و عراق، عرصه دفاع از حریم اهل بیت(ع) و نبرد با تروریست‌های تکفیری خود را نشان می دهد.
علیرضا امینی، مدیر کل اداره آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران و وجود 11 هزار شهید اهل سنت در کشور خبر داد و گفت: بیشترین پرونده شهدای اهل سنت در بنیاد شهید و امور ایثارگران مربوط به استان‌های کردستان با 4563 شهید اهل سنت، آذربایجان غربی با 3475 شهید اهل سنت و کرمانشاه با 1297 شهید سنی است و بعد از آن استان‌های سیستان و بلوچستان با 533 شهید سنی، گلستان با 431 شهید سنی، خراسان رضوی با 218 شهید سنی و هرمزگان با 107 شهید سنی بیشترین شهدای اهل سنت را تقدیم انقلاب کرده‌اند.
شهید 12 ساله سیستان و بلوچستان "سبیل اخلاقی" کوچکترین شهید اهل سنت است که درسالهای دفاع مقدس با شنیدن فرمان امام عازم جبهه های نبرد می شود. "خان‌محمد اخلاقی" پدر پیر و مهربان شهید سبیل اخلاقی می‌گوید: پسرم برای رفتن به جبهه لحظه‌شماری می‌کرد، سال 64 که کشور درگیر جنگ بود و از سویی دیگر ضدانقلاب در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان هم غائله می‌کردند. یک روز سَبیل آمد و گفت: می‌خواهم به جبهه بروم، امام دستور دادند که برای اعزام به جبهه هر کس می‌تواند، برود، من می‌خواهم بروم و احتیاج به رضایت شما دارم من هم به پسرم گفتم: برو خاک ما را از دست بیگانگان و دشمنان انقلاب نجات بده
سبیل اخلاقی در آذر ماه سال 1364 عازم جبهه های نبرد میشود و پس از مدتی منطقه جنوب به شهادت می رسد.
 
انتهای پیام/
 
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 435672
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *