۰
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد

استفاده از ظرفیت دانشگاهیان و بزرگان طوایف در رفع مشکلات سیستان و بلوچستان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر استفاده از ظرفیت دانشگاهیان، بزرگان و سران طوایف شیعه و سنی در رفع مشکلات پیش روی سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
استفاده از ظرفیت دانشگاهیان و بزرگان طوایف در رفع مشکلات سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سیستان و بلوچستانتفتان ما،آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عصر دیروز در شصت و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی نهادی مقدس است که صاحبانی از اندیشه‌های بالا و والا در آن حضوری فعال دارند.
وی با اشاره به دبیری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این اداره‌کل فعالیت‌ها و اهداف شورای فرهنگ عمومی را به صورت جدی پیگیری می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان نقش بزرگان، ریش سفیدان و سران طوایف و قبایل را در استان مهم توصیف کرد و گفت: باید در تحلیل‌ها با توجه به اقتضای استان تفکر کرد و از ظرفیت دانشگاهیان، بزرگان و سران طوایف شیعه و سنی استفاده مطلوب کرد.
وی با تاکید بر اینکه پیامبر مکرم اسلام (ص) در زمان خودشان سه کار را در راس برنامه‌ها قرار داده بودند، خاطرنشان کرد: ایشان مسجد را به عنوان کانونی برای تجمع و محوریت خدای متعال قرار داده بودند چرا که مسجد کانون نظم، تربیت، اطاعت، پاکی، حق شناسی، رعایت حقوق شهروندی، بهداشت و غیره است.
سلیمانی دومین مساله را عقد اخوت میان مسلمانان ذکر کرد و گفت: پیامبر مهربانی(ص) همچنین تلاش کردند تا با پیمان صلح و آشتی را حتی میان مخالفان نیز برقرار کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از برگزاری نخستین کنگره شعر پیامبر مهربانی(ص) بیان داشت: در این کنگره بیش از 100 شاعر از استان و دیگر نقاط  کشور و همچنین مهمانانی از چهار کشور خارجی حضور داشتند که طی 20 سال اخیر چنین سابقه‎ای وجود نداشته است.
حسین مسگرانی افزود: شورای فرهنگ عمومی باید آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را رصد و تحلیل کند.
وی تاکید کرد: باید بیش از پیش از توان و ظرفیت بالای دانشگاه‌ها و نقش بزرگان و سران طوایف و قبایل در پیشبرد اهداف فرهنگ عمومی استان و مرتفع شدن مسایل و مشکلات استفاده کرد. 
انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 435714
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *