۰
معاون فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان خبر داد

ارتقای رتبه معاونت فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان

معاون فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: طبق آخرین بررسی معاونت آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات قوه قضائیه، استان سیستان و بلوچستان رتبه ششم قضایی، بیستم اداری و مجموعا یازدهم کشوری را کسب کرده است.
ارتقای رتبه معاونت فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سیستان و بلوچستانتفتان ما،محمدرضا طاهری  اظهار داشت: یکی از اقدامات قوه قضائیه ایجاد و توسعه سیستم مدیریت پرونده قضایی (سمپ) است که سعی شده تا به واسطه آن، تمامی امور به صورت مکانیزه مدیریت شود.
وی افزود: بسیاری از مشکلات موجود در فرآیندهای دادرسی، از طریق استفاده از کارکردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برطرف خواهد شد که هم‌اکنون دفاتر کاغذی سنتی از دادگستری‌ها جمع‌آوری شده و پرونده‌ها به‌ صورت الکترونیکی ثبت و روند رسیدگی به آنها دنبال می‌شود.
طاهری بیان کرد: اقداماتی نظیر ثبت پرونده، صدور ابلاغیه، تعیین وقت رسیدگی و تنظیم صورتجلسه و صدور دستورات قضایی در سیستم ثبت و ضبط می‌شود تا پاسخگویی به ارباب رجوع نیز با سرعت انجام شود.
وی ادامه داد: همچنین علاوه بر اینکه یک پرونده کامل الکترونیکی نگهداری می‌شود و در صورت بروز هرگونه حادثه غیرمترقبه سهولت امکان دسترسی به پرونده به صورت مکانیزه وجود خواهد داشت.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دادگستری سیستان و بلوچستان مطابق با مستندات و آمار ارائه شده از طرف مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، سال‌های گذشته علی رغم مجموعه تلاش‌های صورت گرفته متاسفانه بدلیل عدم استفاده صحیح از سامانه سمپ و عدم رعایت استانداردهای مربوطه همواره در رتبه‌های پایین و آخر کشور قرار داشته است.
وی افزود: این موضوع با توجه به زحمات همکاران قضایی و اداری، زیبنده این استان نبود لذا معاونت آمار و فناوری اطلاعات استان در راستای حفظ جایگاه و رتبه مناسب در سطح کشور که از اهداف هر نهاد و ارگانی به ویژه دادگستری استان است، در 10 ماهه اخیر با تغییر رویه در مدیریت و نظارت دقیق‌تر بر عملکرد کاربران، سعی بر این داشته تا ضمن آموزش و ارائه راهکارهای مربوطه مطابق با استانداردهای سمپ و به دور از هرگونه کسب امتیاز غیر واقعی و ثبت مدارک مشکوک، رتبه و جایگاه استان را درکشور ارتقاء دهد.
وی گفت: این معاونت جهت فائق آمدن بر مشکلات موجود، مبادرت به تشکیل کارگروه ویژه سمپ متشکل از معاونان منابع انسانی، قضایی و برنامه‌ریزی، فناوری و اطلاعات، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان به ریاست رئیس کل محترم دادگستری استان نمود و عملکرد کاربران به صورت روزانه رصد و با ارائه گزارش های عملکردی مناسب توسط کارشناسان زحمتکش این معاونت، تصمیماتی اتخاذ شد که خوشبختانه نتیجه‌ آن در بیلان و کیفیت کاری تمام شعبات به وضوح موثر واقع شد.
معاون فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: طبق آخرین بررسی معاونت آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات قوه قضائیه، استان سیستان و بلوچستان رتبه ششم قضایی، بیستم اداری و مجموعا یازدهم کشوری را کسب نموده که با توجه به شرایط و زیر ساخت‌های موجود در این استان، کسب این موفقیت اقدام و حرکتی بسیار مهم و ارزشمند است که امیدواریم همکارانمان در حوزه‌های قضایی استان با تلاش و عزمی راسخ در راستای ارتقا بیش از پیش رتبه استان در این زمینه تلاش کنند.
کسب رتبه نخست در حوزه پژوهش، نظارت و برنامه ریزی، امور فناوری حوزه‌های قضایی
طاهری تصریح کرد: در حوزه پژوهش، نظارت و برنامه‌ریزی، امور فناوری حوزه‌های قضایی این استان با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان این معاونت در بین استان‌های کشور نیز سیستان و بلوچستان رتبه نخست را از آن خود کرده است که سبب شده این استان به عنوان الگویی برای سایر استان‌ها قلمداد شود.
معاون فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: به عنوان نمونه در سال 93 مجموع نمرات منفی استان در 12 ماه، منفی 215 هزار و 688 نمره بوده که در سال 94 این مقدار با پیشرفت 34 درصدی به 143 هزار و 15 امتیاز کاهش داشته و این مقدار در هشت ماهه امسال نیز با 96.1 درصد پیشرفت تنها به 5 هزار و 577 امتیاز رسیده که موجب کسب رتبه نخست سیستان و بلوچستان در کشور در این زمینه شده است.
وی بیان کرد: خدمت به مردم، اصلی مهم در نظام جمهوری اسلامی است و دستگاه قضایی استان نیز در این راستا حرکت می‌کند که امیدواریم با تلاش و پشتکار فراوان، در ماه‌های آتی، ضمن حفظ جایگاه فعلی با توجه به ظرفیت‌های موجود شاهد کسب دستاوری جدید و ارتقای بیش از پیش جایگاه استان در این زمینه باشیم زیرا خواستن توانستن است و رسیدن به رتبه برتر کشور دور از انتظار و غیر قابل دسترس نخواهد بود.
انتهای پیام/فارس
 
دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 435758
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *