۰
امام جمعه زاهدان:

تشخیص حق و باطل برای افراد بی‌بصیرت امکان‍پذیر نیست

امام جمعه زاهدان گفت: کسی که بصیرت و آگاهی ندارد نمی‌تواند حق و باطل را تشخیص دهد.
تشخیص حق و باطل برای افراد بی‌بصیرت امکان‍پذیر نیست
به گزارش سرویس سیستان و بلوچستانتفتان ما،آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، ضمن گرامیداشت حماسه مردمی 9 دی سال 88، اظهار کرد: 9دی را به عنوان روز بصیرت نامگذاری کردند و در سراسر کشور این روز را بزرگ داشتند پدیده‌ای که به ایمان خود مردم تضمینی شد برای این بصیرت.
وی با اشاره به اینکه بصیر به معنای آگاهی و شناخت است گفت: فردی که چشم ندارد، بینایی ندارد و فردی که گوش ندارد، شنوایی ندارد اما کسی که بصیرت ندارد آگاهی ندارد اما نکته مهم اینجاست که بصیر مهم است یا بصیرت آدم کور باشد خیلی بهتر است تا اینکه آگاهی نداشته باشد و فرق بین حق و باطل را نفهمد.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: کسی که نابینا باشد برایش روز و شب فرقی ندارد اما کسی که بصیرت و آگاهی ندارد حق و باطل را نمی‌تواند تشخیص دهد.
وی افزود: مشکل آنجاست که انسان‌ها نتوانند جبهه حق و باطل را از هم تشخیص دهند سالروز 9 دی، روزی شد که مردم بدون کوچکترین کلامی از سوی رهبر با آگاهی و بیداری و بصیرت به صحنه آمدند و الگویی شدند برای ما و این را نشان دادند که اگر فتنه گران بخواهند بی بندو باری و بی حجابی  و آشوب را رواج و گسترش دهند یا بسیاری کارهای دیگر که به نظام ما خدشه وارد کند، مردم با آگاهی و بیداری مردم مانند بیداری  زمان فتنه 88 جلوی هر فتنه را خواهند گرفت.
سلیمانی ضمن تشریح مناسبت‌های هفته افزود: 15 دی سالروز حمله به هویزه بود که برادران ارتش و سپاه و بسیجی برای مقابله با ارتش عراق ایستادند به صورتی که به رئیس جمهور وقت بنی صدر می‌گفتند نیرو کم داریم و سلاح نداریم اما گذاشتند دشمن وارد خاک ما شود و هویزه سقوط کند.
خطیب نماز جمعه زاهدان گفت: آن زمان در چشم به هم زدنی 1800 خانه با خاک یکسان شد اما شهیدانی مثل چمران و شهدای هویزه با بصیرت جلوی دشمنان ایستادگی کرد و نگذاشتند گوشه‌ای از این خاک به دست دشمنان بیافتد.
وی ادامه داد: این انقلاب به راحتی به دست نیامده است و شهیدان بزرگمرد کشور ما از خون خود گذشتند تا امروز انقلاب و نظام ایران اسلامی با عزت و افتخار باشد.
امام جمعه زاهدان گفت: با تلاش  و پشتکار شهیدان هویزه و جلساتی که برادران سپاه و ارتش و با هم فکری همدیگر و با دست خالی جلوی دشمن ایستادگی کردند و هویزه را از دست دشمن آزاد کردند که سالروز هویزه و به شهادت رسیدن شهیدان بزرگی همچون چمران را گرامی میداریم.
انتهای پیام/فارس
 
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 435822
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *