۰
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

پرهیز مسئولان از جزیره‌ای عمل‌کردن در حوزه سلامت ضروری است

رییس کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر نشان دار شدن حق بیمه درمان کارگران، از عدم پرداخت حقوق و دستمزد واحدهای تحت پوشش وزارت بهداشت و درمان از سوی تامین اجتماعی انتقاد کرد.
پرهیز مسئولان از جزیره‌ای عمل‌کردن در حوزه سلامت ضروری است
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،علی نوبخت درخصوص تصمیم رییس جمهور مبنی بر ایجاد یک حساب مجزا برای واریز پول حق بیمه درمان کارگران، گفت: برای شفاف سازی منابع سلامت باید اقدامات قابل قبولی صورت گیرد، یعنی به طور حتم منابع سلامت باید مدیریت شود؛ البته پیشتر هم در این مورد با مسئولان سازمان برنامه و بودجه رایزنی شده و پیشنهاداتی مطرح شده بود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن اقدام رییس جمهور در تاسیس یک حساب برای واریز پول حق بیمه درمان کارگران، افزود: منابع درمان تامین اجتماعی یعنی 9بیست و هفتم می بایست شفاف و قابل احصاء باشد تا متولی امر سلامت بتواند با مدیریت منابع برنامه ریزی و ارایه خدمت نماید و این به معنای دخل و تصرف در بودجه تامین اجتماعی نیست، در واقع مسئله تجمیع بیمه ها نیز به معنای دخالت در حوزه مدیریت سازمان تامین اجتماعی یا دست اندازی به حقوق کارگران نیست.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: به طور حتم 9 بیست و هفتم حق بیمه درمان کارگران در حوزه سلامت باید نشان دار شود، یعنی باید مشخص شود که این میزان در چه مسیری صرف می شود؛ درحال حاضر سازمان تامین اجتماعی به واحدهای تحت پوشش خود حقوق و دستمزد کارکنان را پرداخت می کند؛ این درحالی است که به واحدهای تحت پوشش وزارت بهداشت و درمان بدهی خود را پرداخت نمی کند، بنابراین انتظار می رود که دراجرای طرح تحول سلامت به عنوان پروژه عظیم ملی همه دستگاه ها باید احساس مسئولیت کنند.
به نقل از وبدا، نوبخت با تاکید بر اینکه در اجرای طرح تحول سلامت مسئولان باید از جزیره ای عمل کردن پرهیز کنند، تصریح کرد: تصمیم رییس جمهور در ایجاد یک حساب مجزا برای واریز پول درمان کارگران بسیار مثبت است و به طور حتم این تصمیم در رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان کمک کننده بوده، درادامه اجرای طرح تحول سلامت هم بسیار حایز اهمیت است.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، شورای اسلامی،در پایان گفت: در اجرای این تصمیم رییس جهمور باید اقدامات کارشناسی برای حصول به نتایج بهتر صورت گیرد.
انتهای پیام/فارس
 
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 435823
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *