۰
رئیس سازمان نظام پزشکی مطرح کرد

بقای آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دچار تزلزل/ انتقاد از غیرواقعی بودن تعرفه‌های آزمایشگاهی

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه بقای آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دچار تزلزل شده است، گفت: تعرفه‌های موجود آزمایشگاه‌ها با واقعیت‌های اقتصادی کشور همخوانی ندارد.
بقای آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دچار تزلزل/ انتقاد از غیرواقعی بودن تعرفه‌های آزمایشگاهی
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،علیرضا زالی در هجدهمین همایش سالانه و اولین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه که در مرکز همایش های رازی برگزار می شود، اظهار کرد: رشته پاتولوژی از یک شالوده نوین برخوردار است که می تواند تحولات عرصه سلامت را پذیرا باشد.
وی با اعلام اینکه نگاه ما به رشته پاتولوژی باید با شرایط روز جهانی همخوانی داشته باشد افزود: متاسفانه پیشرفت های رشته پاتولوژی در کشور متناسب و متناظر با پیشرفت های جهانی نیست.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اعلام اینکه در بحث آموزش دستیاران پاتولوژیست باید به آینده توجه داشت، تصریح کرد: پاتولوژیست های جوان باید خصلت های اجتماعی و حرفه ای را به گونه ای با خود داشته باشند که تاثیرگذاری خودش را ثابت کند.
وی با تاکید بر این مطلب که باید در هنگام تصمیم گیری برای پاتولوژیست ها و آزمایشگاه ها از نظرات فنی صاحبان اصلی این حرفه نیز استفاده شود، افزود: چنانچه قرار است بخشنامه ای در نظام پزشکی یا وزارت بهداشت و یا همچنین بیمه ها با محوریت پاتولوژی و آزمایشگاه ها به تصویب برسد باید از نظرات افراد صاحب این حرفه استفاده کرد و در روند تهیه بخشنامه های مربوط به این حوزه تاثیرگذاری نظرات آنها را شاهد بود.
زالی در ادامه از پاتولوژیست ها به عنوان مشاوران امین در بسیاری از موارد مبتلابه مسائل آزمایشگاهی نام برد و گفت: متاسفانه بقای آزمایشگاه های تشخیص طبی دچار تزلزل شده است به گونه ای که اگر با همین مدل اداره شوند به ورطه ورشکستگی سقوط خواهد کرد.
وی با انتقاد از غیرواقعی بودن تعرفه های آزمایشگاهی افزود: دوستان آزمایشگاهی تاریخ تلخ سال 91 را که شاهد انجامد رشد تعرفه های آزمایشگاهی بودیم به یاد دارند.
زالی بر روند اصلاح تعرفه های آزمایشگاهی تاکید کرد و گفت: تعرفه های موجود با واقعیت های اقتصادی کشور همخوانی ندارد.
وی با اعلام اینکه حیات بسیاری از آزماشگاهی های تشخیص طبی بر اساس حمایت های بیمه ای است، گفت: مردم توان پرداخت هزینه های آزمایشگاهی را ندارند و از همین رو لازم است بیمه ها از تعرفه های آزمایشگاهی حمایت کنند.
زالی با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی آزمایشگاه ها باید حل شود، افزود: متاسفانه جو نگرانی و دلزدگی و همچنین یاس بر آزمایشگاه های کشور حاکم است.
به گفته زالی در حال حاضر بیشتر آزمایشگاه های بخش خصوصی دارای مطالبات معوق از بیمه‌ها هستند که باعث شده آنها دچار استقراض و مشکلات مالی عدیده ای شوند.
 
انتهای پیام/فارس
 
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 435866
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *