۰
پيگيري تفتان ما؛

محور خاش - زاهدان به زودي دوبانده مي شود/ کشته شدن ماهانه ۲۰ نفر بر اثر تصادفات رانندگي در محور خاش – زاهدان + سند

پس از انتشار گزارش "ارابه مرگ" در جاده های غيراستاندارد سيستان و بلوچستان همچنان قربانی مي گيرد/ تنها 220 كيلومتر محور "دوبانده" و پیگیری خبرنگار تفتان ما در این خصوص علي كرد نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي به طور جد پیگیر این ماجرا شد.
محور خاش - زاهدان به زودي دوبانده مي شود/ کشته شدن ماهانه ۲۰ نفر بر اثر تصادفات رانندگي در محور خاش – زاهدان + سند
به گزارش تفتان ما، چندی پیش در پی ده ها تصادف منجر به فوت در محور خاش به زاهدان و افزايش روزافزون اين تصادفات در اين محور، این سوژه در دست پیگیری این پایگاه خبری تحلیلی قرار گرفت.
 
نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي در خصوص پيگيري جهت دوبانده كردن محور خاش به زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: با توجه به پيگيري هاي صورت گرفته، به زودي پس از تخصيص اعتبار لازم، محور خاش به زاهدان كه يكي از پرترددترين محورهاي مواصلاتي جنوب شرق كشور است دوبانده خواهد شد.
 
وي گفت: يكي از مهمترين شاخصه و معيار در صنعت حمل و نقل كشور رضايتمندي مردم است و بايد اين صنعت به رفاه مردم توجه كند.
 
كرد با بيان اينكه مهمترين علت تصادفات در محورهاي استان سيستان و بلوچستان"جاده" است، تصريح كرد: محور خاش به زاهدان كه يكي از پرترددترين محورهاي مواصلاتي جنوب شرق كشور است كه متاسفانه به دليل حجم ترافيك بسيار بالا هر روز شاهد تصادفات و سوانح دلخراش رانندگي در اين محور هستيم.
 
وي ادامه داد: به طور متوسط آمار رسمي نشان مي دهد كه هر ماه 20 نفر در اين محور كشته مي شود كه سبب نگراني مردم منطقه و رانندگان و مسافرين شده و يك نوع ناآرامي و دغدغه را ايجاد كرده است.
 
كرد با بيان اينكه همه مردم و اقشار خواهان دو بانده كردن اين محور هستند، تصريح كرد: اين همان جاده، ترانزيتي چابهار به ميلك، جاده گردشگري تفتان، جاده مرزهاي شرقي و محور ارتباطي به تمام شهرها و شهرستان هاي جنوب است و هر روز بار ترافيكي آن سنگين تر مي شود و تعداد زیادی کامیون در آن تردد می کنند اما همه آنها یک بانده هستند.
 
وي خاطرنشان كرد: یکی از خواسته های مردم سیستان و بلوچستان این است که تلفات جاده ای کاهش پیدا کند و بزرگراه احداث شود چرا كه اين استان جزء استان هایی است که تقریباً رتبه اول تلفات تصادفات رانندگی را دارد.
 
عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: متاسفانه بسياري از جاده هاي استان سيستان و بلوچستان با استانداردها فاصله دارد نياز است تا مسئولان وزارت راه و شهرسازي در اين خصوص تدبيري را اتخاذ كنند.
 
وي با اشاره به تذكر كتبي به وزير راه و شهرسازي كشور در خصوص تسريع در احداث بزرگراه يا تعريض محور خاش به زاهدان و ساير جاده هاي سيستان و بلوچستان، اذعان كرد: اين مشكل پيگيري شده است و طي مكاتباتي به منظور تخصيص اعتبار لازم براي پروژه دو بانده شدن محور خاش به زاهدان با آقاي دژپسند معاون هماهنگي بودجه سازمان مديريت، برنامه ريزي و بودجه كشور قرار شده است در كميسيون مربوطه مطرح و پيگيري شود.
 
نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: بسياري از جاده هاي استان سيستان و بلوچستان تنها در 30 سال گذشته جهت روکش کردن آنها اقدام شده و تعریض و دو بانده کردن مسیرهای پرخطر متاسفانه هنوز عملی نشده و حتی به دست اقدام هم نرفته اند.
 

 
انتهاي پيام/
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 435929
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *