۰

آموزش و پرورش زیرساخت رشد و پيشرفت كشور است/ فرسودگی مدارس و کمبود فضای آموزشی مهمترین مشکل آموزش و پرورش خاش است

رابط نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خاش گفت: آموزش و پرورش زیرساخت رشد و پيشرفت كشور است و آموزش و پرورش بايد با تمام توان خود در امر جذب بازماندگان از تحصيل تلاش كند تا هيچ فرد بي سوادي در جامعه نباشد.
 آموزش و پرورش زیرساخت رشد و پيشرفت كشور است/ فرسودگی مدارس و کمبود فضای آموزشی مهمترین مشکل آموزش و پرورش خاش است
به گزارش تفتان ما، مولوي يعقوب حسين بر در نشست اعضاي شوراي آموزش و پرورش شهرستان خاش، اظهار كرد: آموزش و پرورش در جامعه كنوني نقش مهم و تاثيرگذاري دارد و خيران و سرمايه داران نيز بايد از مدارس حمايت كنند تا به رشد و توسعه هرچه بيشتر مسائل آموزشي در كشور كمك شود.
 
وي با بيان اينكه در قران كريم به مسئله تعليم و تربيت بسيار تاكيد شده است، گفت: پروردگار متعال در سوره ای جمعه می فرماید: "در بین امیون رسولی از بین خودشان بر انگیختم و به سوی آنها فرستادم تا آیات خدا را بر آنها بخواند و در سایه ی خدا آنها را تربیت و تذکیه کند و کتاب آسمانی خدا را به آنها تعلیم دهد".
 

 
مولوي حسين بر تصريح كرد: قرآن بالاترين مسئله را علم آموزي پس از خلقت انسان معرفي ميكند و آموزش و پرورش بايد با تمام توان خود در امر جذب بازماندگان از تحصيل تلاش كند تا هيچ فرد بي سوادي در جامعه نباشد.
 
* بي سوادي و كم سوادي از مهمترين معضلات جامعه امروز است
فرماندار شهرستان خاش نيز در ادامه، اظهار كرد: بي سوادي و كم سوادي از مهمترين معضلات جامعه امروز است كه باتوجه به تاكيدات فراوان رهبر فرزانه انقلاب اسلامي بايد در خصوص ريشه كني بيسوادي و انسداد مبادي بيسوادي هرچه بيشتر تلاش كنيم.
 
محمداكبر چاكرزهي بيان كرد: ادارت و ارگان هاي مختلف شهرستان خاش بايد در حوزه آموزش و پرورش همكاري كنند چرا كه تغيير در وضعيت آموزشي شهرستان مشاركت همگاني و عزمي راسخ را مي طلبد.
 
وي با اشاره به مدارس كپري سطح شهرستان و وجود 10 مدرسه كپري در ايرندگان، تاكيد كرد: فضاي آموزشي مدارس بايد به گونه اي باشد تا دانش آموزان با آرامش خاطر بتوانند تحصيل كنند و مدارس كپري در روستاهاي تازه تاسيس ايجاد شده و آموزش و پرورش بايد تغيير وضعيت اين مدارس را در دستور كاري خود قرار دهد.
 
چاكرزهي با بيان اينكه بسياري از برنامه ها و اقدامات پيشرفت علمي شهرستان خاش تنها با مشاركت مردمي محقق خواهد شد، گفت:  خيران كشوري و استاني را بايد جهت جلب كمك هاي مردمي و مشكلات آموزشي شهرستان خاش دعوت كنيد و از آنها كمك بگيريد.
 

 
فرماندار خاش با بيان اينكه آموزش و پرورش در اجراي برنامه هاي يوم الله دهه مبارك فجر نقش تاثيرگذاري دارد، خاطرنشان كرد: بايد ايام دهه مبارك فجر و پيروزي شكوهمندانقلاب اسلامي و دستاوردهاي انقلاب براي دانش آموزان تببين و رشادت، شهامت و شجاعت رزمندگان 8 سال جنگ تحميلي به نسل جديد منتقل شود.
 
* 96 درصد مردم شهرستان خاش باسواد هستند
رييس اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش نيز در ادامه، با بيان اينكه 96 درصد مردم شهرستان خاش باسواد هستند، گفت: آموزش و پرورش بايد طبق دستورالعمل سالانه يك هزار و 200 فرد بازمانده از تحصيل را جذب كند كه پرسنل اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش به صورت طرح خانه به خانه بازماندگان از تحصيل را جذب مي كنند.
 
قاسم كوچكزايي با بيان اينكه شناسايي افراد بيسواد بين 10 تا 49 سال يكي از مهمترين برنامه هاي آموزش و پرورش است، تصريح كرد: آموزش و پرورش از طريق تحقيق و كارهاي پژوهشي به جايگاه واقعي خود در نظام جامع علمي دست پيدا مي كند.
 
وي همچنين با اشاره به فعاليت هاي شبانه روزي معلمان و فرهنگيان در راستاي آموزش تعليم و تربيت به دانش آموزان، اذعان كرد: يكي از معلمان پرتلاش و سختكوش شهرستان خاش آقاي محمد كسايي فوق تخصص رياضي است كه در منطقه محروم ايرندگان مشغول به خدمت به دانش آموزان اين منطقه، شاسته تجليل و تقدير است.
 

 
كوچكزايي اظهار كرد: آقاي محمد كسايي اين معلم دلسوز و مهربان به صورت شبانه روزي در تمامي امورات فرهنگي و آموزشي مدرسه و حتي روستاييان نقش فعال دارد.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما، در ادامه اين نشست جمشید هاشمزهی بخشدار ایرندگان خاش، مولوی عبدالمالک رحیمی امام جمعه بخش ایرندگان، عبدالمجید تمندانی شهردار خاش و شماری از مسئولان خاش و نوک آباد به بیان دیدگاههای خود پرداختند و نيز درجهت برگزاري باشكوه مجتمع خيرين مدرسه ساز در بهمن، تجليل از معلم خدمتگذار آقاي كسايي، برگزاري جشن باشكوه دهه فجر، رفع مشكلات آموزشي بخش هاي ايرندگان و نوك آباد بحث و تبادل نظر شد.
انتهاي پيام/
 
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 435939
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *