۰
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

يارانه فرزندان بي سرپرست به ۴ ميليون ريال افزايش خواهد يافت/ ۲ هزار و ۴۰۰ معلول در شهرستان خاش در انتظار دريافت خدمات هستند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: به زودي يارانه 2 ميليون 750 هزار ريالي فرزندان بي سرپرست به چهارميليون ريال افزايش خواهد يافت.
يارانه فرزندان بي سرپرست به ۴ ميليون ريال افزايش خواهد يافت/  ۲ هزار و ۴۰۰ معلول در شهرستان خاش در انتظار دريافت خدمات هستند
حبیب الله مسعودی فرید در حاشيه سفر به شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار  تفتان ما اظهار كرد: بهزيستي يعني بهتر زيستن و بايد در راستاي انجام هرچه بهتر وظايف و رسالت اين اداره مردم و خيرين آن را حمايت كنند تا در رسيدگي به محرومين بتواند بهتر اقدام كند و با شناسايي نيازمندان در راستاي فقر زدايي تلاش كند.
 
وي بيان كرد: خيران و نيكوكاران با حضور در بهزيستي فرصتهاي طلايي را كسب مي كنند كه با انجام اقدامات خيرخواهانه براي آخرت خود توشه و نيكي جمع آوري مي كنند.
 
مسعودي فريد با بيان اينكه در برنامه امداد يارانه اي سعي داريم يارانه 2 ميليون 750 هزار ريالي به فرزندان بي سرپرست را به چهارميليون ريال افزايش دهيم، گفت: خوشبختانه با همت نمايندگان مردم در مجلس و طبق برنامه هاي پيشنهادي و تصويب برنامه ششم توسعه، مستمري زنان سرپرست خانوار 3 برابر خواهد شد.
 
وي تصريح كرد: توانمندي جسمي و رواني زنان سرپرست خانوار براي بهزيستي در اولويت و دستور كاري قرار دارد و بدون شك تا زماني كه در اين دو زمينه نتوانند به توانمندي برسند هرگز نمي توانند در زمينه و عرصه اقتصادي به توانمندي برسند.
 
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان كرد: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته، تمامي خانوارهاي داراي 2 معلول توان بخشي كه در نوبت قرار گرفتن تحت پوشش بهزيستي هستند، به زودي زير پوشش خواهند رفت.
 
وي با بيان اينكه در حال حاضر در 192 شهر كشور اورژانس اجتماعي مشغول به كار است، گفت: 140 شهر جهت راه اندازي اورژانس اجتماعي شناسايي شده اند كه با بودجه 500 ميليارد ريالي سال آينده 5 اورژانس اجتماعي در شهرهاي بالاي 50 هزار نفر سيستان و بلوچستان احداث خواهيم كرد.
 
مسعودي فريد تصريح كرد: توانمندسازي فردي، اجتماعي و گروهي با محوريت آماده سازي شغلي مناسب با ظرفيت ها و استعدادهاي هر منطقه در دستور كار و اولويت سازمان بهزيستي قرار دارد.
 
وي ادامه داد: به زودي يارانه افراد تحت پوشش بهزيستي كه در كمپ هاي ترك اعتياد هستند توسط سازمان بهزيستي واريز و جهت اجراي اقدامات پيشگيري از اعتياد در هر شهري كه ضروري باشد كمپ هاي ترك اعتياد ايجاد خواهد شد و براي بعد از ترك معتادان نيز زمينه اشتغال برنامه ريزي شده است.
 
مسعودي فريد با بيان اينكه یک وعده غذای گرم به روستا مهدها و مهدهای حاشیه ای و موسسات قرآنی شهرها داده خواهد شد، گفت: در حال حاضر بيش از يك هزار و 100 خانوار و 2 هزار و 400 معلول در شهرستان خاش در انتظار دريافت خدمات هستند.
 
وي اذعان كرد: در مسئله درمان اعتياد و كمك به رفع مشكلات معلوليت ها يارانه درمان را به زودي اختصاص خواهيم داد و در موضوعات كم شنوايي و ناشنوايي برنامه حمايتي وجود دارد.
 
مسعودي فريد با بيان اينكه خانواده و افراد تحت پوشش بهزيستي چشم انتظار حمايت هاي مردمي و خيرين هستند، اظهار كرد: جهت پوشش مشاوره ژنتيك در شهرستان خاش قول پيگيري و همكاري خواهم داد و تلاش ميكنيم سال آينده اعتبارات حوزه اورژانس اجتماعي خاش را افزايش و كمك ها و وسايل توان بخشي پزشكي را ارتقاء و افزايش دهيم اما بايد خيرين و نيكوكاران نيز در اين خصوص كمك و همياري كنند.
 
گفتني است، در ادامه سفر معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نشست اعضای شورای اجتماعی شهرستان خاش در سرسراي فرمانداري اين شهرستان برگزار و از پايگاه خدمات اجتماعي شهر باهنر و چند مركز خدمات بهزيستي بازديد بعمل آمد.
 

انتهاي پيام/
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 435942
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *