۰
یادی از تاریخ:

همگامی مردم خاش با ملت ایران برای به ثمر نشستن انقلاب/ مشارکت بزرگان و معتمدان خاش برای به نتیجه رساندن مبارزات انقلابی نقش مهمي دارد

مردم فارس و بلوچ و شیعه و سنی شهرستان خاش همگام و متحد با سایر اقشار ملت بزرگ ایران برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی نقشی اثر گذار داشته اند.
 همگامی مردم خاش با ملت ایران برای به ثمر نشستن انقلاب/ مشارکت بزرگان و معتمدان خاش برای به نتیجه رساندن مبارزات انقلابی نقش مهمي دارد
به گزارش تفتان ما، مردم خاش با وفاداری به اسلام و کشور و دفاع از مرزهای میهن و مبارزه با بیگانگان نشان داده اند که حافظ و پاسدار ارزشهای اسلامی بوده و با رشادت و شجاعت و دلاورمردی به دشمنان اجازه ورود به حریم کشور و ملت را نمی دهند.

در دوران مبارزاتی انقلاب و پیروزی شکوهمند انقلاب مردم خاش نشان داده اند که هرگز زیر بار ظلم و ستم نمی روند و در مقابل حاکمان مستبد و سرسپرده بیگانه تسلیم نمی شوند.

هدایت و رهبری علمای شیعه و سنی و مشارکت بزرگان، معتمدان، قشر دانشگاهی و فرهنگی خاش برای به نتیجه رساندن مبارزات انقلابی جالب توجه است.

مرحوم مولوی عبدالستار کرد امام جمعه سابق اهل سنت خاش، مرحوم حجت الاسلام اعرابی از روحانیون تشیع، باقر کرد از دانشجویان قدیمی، درمحمد کرد از جامعه فرهنگیان، سید رضا دشتی، عبدالنبی ریگی، در کنار بسیاری از مردم خاش از طوایف خاشی، قلندرزهی، شهلی بر، شهنوازی، ریگی، کرد، یزدیهای مقیم خاش، برخی از خانواده های ارتشی و غیره نشان داده اند که با وحدت و همگرایی می توان انقلابی شکوهمند و تاریخی را به ثمر نشاند.

باقر کرد که هم اینک معاون استاندار سیستان و بلوچستان است در دوران جوانی و دانشجویی خود بعنوان فردی روشنفکر و انقلابی و از دانشجویان فعال پیرو خط امام توانسته اند نقشی مثبت و اثرگذار در شکل گیری انقلاب داشته باشد.
 
* همه مذاهب با يكديگر وحدت دارند

وی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما  گفت: در دوران مبارزاتی انقلاب همچون زمان الان، شیعه، سنی و فارس و بلوچ با هم متحد و منسجم بودند و توانستند اوضاع را مدیریت و انقلاب را به سرانجام برسانند.

کرد افزود: یادم می آید در 22 بهمن 57 که من دانشجو و فعال سیاسی و اجتماعی بودم در جمع مردم خاش سخنرانی در مباحث وحدت و مزیت های شکل گیری انقلاب و دفاع از امام راحل داشتم.

وی بیان کرد: در آن زمان برخی از ارتشی ها که مخالف انقلاب بودند هنگام سخنرانی من در روز ۲۲ بهمن که به همراه مرحوم مولوی عبدالستار و مرحوم اعرابی از سخنرانان در محل حسینیه صاحب الزمان خاش بودیم جو را متشنج کردند ولی با همکاری مردم و نیز همراهی ارتشی های موافق انقلاب و مدافعان امام خمینی ره این گروه اندک نتوانستند مسیر پیروزی انقلاب را تغییر بدهند.
 
* شکل گیری انقلاب ایران در سایه وحدت و هدایتهای عالمانه علما بود
در محمد کرد از قدیمی های دیگر خاش هم به خبرنگار ماگفت: شکل گیری انقلاب ایران در سایه وحدت و هدایتهای عالمانه علما بود و در همین راستا مولوی عبدالستار کرد نقشی بسیار مثبت داشتند.

وی افزود: حرف شنوی مردم از علما در حد بالایی بود و این قشر از جامعه به لحاظ محبوبیت خود توانسته بودند زمینه را برای پیروزی انقلاب فراهم کنند.
 
* علما استان به خوبي توانستند در كنار امام راحل و ساير بزرگان ریشه های انقلاب را مستحکم تر سازن

عبدالله قلندرزهی نيز يكي ديگر از مبارزان انقلابي در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در کنار مولوی عبدالستار، مولوی یارمحمد و مولوی شهنوازي بسیاری از علما مانند مولوی جلال الدین بودند که در قلب مردم جای داشتند و بخوبی توانستند با مولانا عبدالعزیز و حاج آقای کفعمی و ارتباط گیری خوب با امام راحل و مقام معظم رهبری ریشه های انقلاب را مستحکم تر سازند.

به گفته وی انقلاب اسلامی ایران نتیجه خون های ریخته شده مردمی است که در صحنه فداکارانه حاضر می شدند و از جان و مال خود به راحتی می گذشتند.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 436224
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *