۰
امام جمعه اهل سنت مسجد بلال خاش در گفت و گو با تفتان ما؛

مناسك حج بايد در سايه امنيت و حفظ كرامت حجاج برگزار شود/ دولت عربستان شرعاً و قانوناً بايد ديه جان باختگان حادثه منا را پرداخت كند

امام جمعه اهل سنت مسجد بلال شهرستان خاش گفت: مناسك حج بايد در سايه امنيت و حفظ كرامت حجاج برگزار شود و سعودي ها بايد جهت حفظ جان، كرامت، عزت و امنيت زائران خانه خدا تضمين بدهند.
مناسك حج بايد در سايه امنيت و حفظ كرامت حجاج برگزار شود/ دولت عربستان شرعاً و قانوناً بايد ديه جان باختگان حادثه منا را پرداخت كند
مولوي يونس هاشمزهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما به مذاكرات 5 اسفند كه قراراست بين ايران و عربستان در خصوص نحوه اعزام حجاج ايراني به مراسم حج سال آينده صورت بگيرد، اشاره كرد و گفت: مناسك مهم حج مهمترين عامل وحدت و اتحاد در جهان است و منع كردن مسلمانان از قيام علي الناس و منع هر مسلماني كه مستطيع از حج است گناهي بزرگ و حرام محسوب مي شود.
 
وي با بيان اينكه آل سعود دست نشانده استكبار جهاني است، تصريح كرد: كارشكني هاي آل سعود نشات گرفته از اسرائيل و صهيونيست هاي غاصب است كه كمر همت براي نابودي اسلام بسته اند اما همواره از اين توطئه و ترفندهاي شوم مايوس و نااميد مي شوند و نقشه هاي آنان خنثي مي شود.
 
مولوي هاشمزهي با اشاره به فاجعه تلخ حادثه منا و سقوط جرثقيل و رفتار غيرانساني و اسلامي سعودي ها در فرودگاه جده با زائرين حج، گفت: دولت عربستان كه خود را كليد دار حرمين شريف دارد بايد ابتداء كرامت، امنيت، حرمت، احترام و عزت زائران را فراهم و سپس مناسك حج  را اجراء كند.
 
وي ادامه داد: دولت جمهوري اسلامي ياران نيز بايد در نشست 5 اسفند دغدغه امنيت و كرامت زائران را از دولت عربستان بخواهد كند و جلوي اتفاقات و حوادث احتمالي بعدي در مناسك حج را بگيرد و نگذارد كه آل سعود از نجابت و صبوري ملت ايران سوء استفاده كند.
 
امام جمعه اهل سنت مسجد بلال شهرستان خاش افزود: دولت عربستان بايد حق و حقوق و ديه خانواده هاي كه سال گذشته در حوادث تلخ مناسك حج داغدار شدند را پرداخت كند و اين حداقل كاري است كه مي تواند انجام دهد و شايد بر درد هاي اين عزيزان مرهمي باشد.
 
وي تاكيد كرد: عربستان بايد شرط اساسي حفظ و رعايت كرامت و احترام حجاج را بپذيرد و آن را رعايت كند.
 
مولوي هاشمزهي با بيان اينكه سقوط آل سعود نزديك است، بيان كرد: متاسفانه امروز شاهد هستيم كه بعد از ممنوعيت ورود زائران برخي از كشورها جهت انجام مناسك واجب حج، آل سعود دست به خاك و خون كشيدن مردم بي گناه و بي دفاع يمن و حمايت از گروه هاي تكفيري را در كارنامه ننگين خود به ثبت رسانده است.
 
وي اذعان كرد: كلمه حج 14 بار در قرآن كريم تكرار شده و نزديك به 150 آيه در قرآن كريم در خصوص حج و احكام عبادي آن وجود دارد و لذا نبايد آل سعود از ورود حجاج جلوگيري كند.
 
مولوي هاشمزهي اظهار كرد: حج ظرفيت بسيار بزرگي جهت تقويت وحدت و اتحاد جهان اسلام است و بايد از اين ظرفيت در راستاي مقابله با توطئه ها و ترفندهاي شوم و ننگين دشمنان اسلام استفاده شود تا بتوانيم بسياري از چالش ها و مشكلات جهان اسلام را رفع و حل كنيم.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب: 436324
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *