۰

بحران خوزستان باعث شرمساری دولت است/ امیدواریم دولتمردان به خودشان بیایند

نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه بحران خوزستان باعث شرمساری دولت است، گفت: امیدواریم دولتمردان به خودشان بیایند.
بحران خوزستان باعث شرمساری دولت است/ امیدواریم دولتمردان به خودشان بیایند
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به استمرار مشکلات مردم خوزستان و بحران اخیر این استان، اظهار داشت: این موضوع حقیقتا باعث شرمندگی برای دولت است.
وی افزود: بحران اخیر خوزستان باعث شرمساری دولت است چرا که استان مهمی مانند خوزستان که ثروت عظیم مملکت از این استان تولید می‌شود دچار قطعی برق طولانی مدت آب و برق شده و مشکلات جدی برای مردم بوجود آورده است.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: علت اصلی این بحران هم همانگونه که برخی هم گفته‌اند به خاطر مقره‌های چینی است، چرا که اینها استاندارهای لازم را ندارند و باعث می‌شود با ورود رطوبت،‌ گردوخاک به آن نشسته و جذب شود لذا یک جریان برق از این طریق منتقل می‌شود که باعث قطعی برق شود.
شهریاری بر همین اساس اضافه کرد: این همه تاکید و توصیه می‌شود که از تولیدات داخلی استفاده کنیم؛ متاسفانه معلوم نیست چه عواملی هستند که به چه دلایلی این مشکلات را برای مردم و کشور به وجود می‌آورند! نباید کار به جایی برسد که بعد بیایند و بگویند ما می‌خواهیم اینها(مقره‌ها) را تعویض کرده و یا شست‌وشو دهیم.
وی ادامه داد: اینها کارهای ذاتی دولت است که باید به موقع انجام دهد و از ایجاد تنش بین مردم و بار سیاسی که برای مردم در کشور ایجاد می‌شود، جلوگیری کند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل ریزگردهای استان خوزستان، یادآور شد: مشکل ریزگردها تنها مختص خوزستان نیست، در سیستان و بلوچستان نیز متاسفانه سال‌های سال‌ است که معضل ریزگردها تدوام دارد.
«دولتمردان متاسفانه فقط چشمشان به این است که اگر خداوند لطفی کند، سیلی سر افغانستان بیاید و به ما اندک آبی برسد برسد که از آن طریق گرد و غبارها کم‌تر شود وگرنه اینکه اینها نمی‌روند از افغانستان حق قانونی ما ( که 820 میلیون متر مکعب حقابه قانونی ماست) را بگیرند.»
شهریاری در خاتمه با بیان اینکه متاسفانه برخی دولتمردان روی شاه سلطان حسین‌ صفوی را هم سفید کردند، گفت: امیدواریم دولتمردان به خودشان بیایند و فکر اساسی به حال ریزگردها در کل کشور و از جمله استان سیستان‌وبلوچستان کنند.
انتهای پیام/فارس
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 436589
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *