۰

عرضه محصولات ایرانی با نشان استاندارد حلال

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی گفت: به زودی تمام محصولات ایرانی با نشان استاندارد حلال عرضه می‌شوند.
عرضه محصولات ایرانی با نشان استاندارد حلال
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،، حجت‌الاسلام حمزه کلانتری ظهر امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان و اعطای نشان استاندارد حلال به چهار کشتارگاه در استان کرمان اظهار داشت: مبحث تجارت حلال در دنیا رونق دارد و جمهوری اسلامی با داشتن چهار تا پنج درصد مسلمانان جهان، تاکنون تلاش‌های زیادی در این زمینه نداشته است.
وی بیان داشت: بسیاری از کشورهای کوچک اسلامی در زمینه تجارت حلال بخش مهمی را در دست دارند، اما جایگاه ایران به عنوان کشوری دارای جمهوری اسلامی باید ویژه باشد.
کلانتری عنوان کرد: باید تلاش‌های زیادی در بحث نظارت شرعی بر تولید محصولات صورت می‌گیرد، غذای حلال در داخل و خارج از کشور عرضه می‌شود.
وی افزود: 700 ناظر در سطح کشور بر مسئله ذبح دام و طیور نظارت دارند و با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم نشان حلال استاندارد را به عنوان تنها نشان مجاز جمهوری اسلامی عرضه کنیم.
کلانتری گفت: طی امسال و سال آینده، نشان استاندارد حلال به صورت تشویقی به کشتارگاه‌ها و واحدهای تولیدی اعطا می‌شود، اما در آینده همه باید این نشان را دریافت کنند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی ادامه داد: تمام واحدهای ما باید نشان استاندارد حلال را داشته باشند تا بتوانیم سهم خود را از بازارهای جهانی به دست آوریم.
انتهای پیام/فارس
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب: 436694
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *