۰
فرماندار و رييس ستاد تسهيلات نوروزي خاش:

افزايش ماندگاري مسافر در شهرستان خاش هدف ستاد تسهيلات سفر نوروزي است/ فعاليت 10 كميته براي ارائه خدمات به مسافران نوروزي

فرماندار و رييس ستاد تسهيلات نوروزي شهرستان خاش گفت: افزايش ماندگاري مسافر در اين شهرستان هدف ستاد تسهيلات سفر نوروزي است و اين شهرستان آماده میزبانی مطلوب از مسافران نوروزی است.
افزايش ماندگاري مسافر در شهرستان خاش هدف ستاد تسهيلات سفر نوروزي است/ فعاليت 10 كميته براي ارائه خدمات به مسافران نوروزي
محمداكبر چاكرزهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با تاكيد بر اينكه بايد ارائه و خدمات تسهيلات به مسافران نوروزي هر سال نسبت به سال اخير افزايش يابد، اظهار كرد: شهرستان خاش داراي پتانسيل و استعدادهاي بسيار مهمي در مسئله گردشگري و فرهنگي دارد كه بايد به تمام هموطنان اطلاع رساني و معرفي شود.
 
وي تصريح كرد: در روزهاي باقي مانده تا ايام تعطيلات نوروز جهت برنامه ريزي اسكان مسافران نوروزي و معرفي داشته ها و پتانسيل هاي خاش و برطرف كردن نقاط ضعف سال هاي اخير و تقويت نقاط قوت و ارتقاء و افزايش زيرساخت هاي موجود در شهرستان، جهت افزايش ماندگاري مسافران در اين شهرستان انجام خواهد شد.
 
چاكرزهي با بيان اينكه براي كليه مسيرهاي مواصلاتي شهرستان خاش برنامه ريزي شده تا خدمات خوب و مطلوبي به مسافران نوروزي ارائه شود، گفت:  10 كميته فرعي ستاد تسهيلات نوروزي خاش تشكيل شده و اين كميته ها تمامي مسائل و جلسات را جهت ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافران نوروزي در اولويت كاري خود قرار داده اند تا شاهد نارضايتي مسافران نوروزي نباشيم.
 
وي با بيان اينكه بايد تبليغات محيطي و رسانه اي در حوزه گردشگري اين شهرستان انجام شود، تصريح كرد: از مراكز خدماتي، بين راهي، پذيرايي، رستوران، اقامتي و اسكان موقت در ايام نوروز به صورت مستمر بازديد خواهد شد تا مشكلي در روند خدمات رساني مطلوب به مسافران ايجاد نشود.
 
فرماندار خاش از برگزاري جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان خاش خبر داد و بيان كرد: در اين جلسه مصوب شده است كه بخشداران بايد برنامه ريزي كنند تا در ورودي هر روستا راهنمايان گردشگري حضور داشته باشند و مناطق را به مسافران و گردشگران معرفي كنند.
 
وي خاطرنشان كرد: قرار است شهرداري تبليغات گردشگري، ارائه تذكرهاي راهنمايي و رانندگي، معرفي شهرستان خاش و معرفي جاذبه ها را در دستور كار قرار دهد.
 
چاكرزهي گفت: در ايام نوروز پزشكان به صورت شيفتي در بيمارستان و درمانگاه تامين اجتماعي خاش حضور و فعاليت دارند و نيز داروخانه هاي سطح شهرستان به صورت فعال مشغول به ارائه خدمات در اين ايام هستند.
 
وي خاطرنشان كرد: متاسفانه برخي از روستاها و مناطق گردشگري شهرستان خاش هنوز ناشناخته مانده اند كه بايد تمامي كميته هاي عضو ستاد تسهيلات نوروزي و مردم جهت شناخت اين ظرفيت ها تلاش كنند.
 
چاكرزهي شهرستان خاش را به واسطه وجود اماكن تاريخي و طبيعي بهترين مكان براي حضور گردشگران دانست و گفت: شهرستان خاش در ورودي بلوچستان قرار دارد و لذا وجود این موقعیت‌ها می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای رونق اقتصادی شهرستان به‌واسطه حضور مسافران ایجاد کند و در مرحله بعد فرصتی بسیار مفید برای شناساندن شهرستان به مسافران است.
 
وي بيان كرد: رويكرد آينده شهرستان خاش توريست محور به وسيله جذب گردشگر براي قله 4050 متري تفتان است و همگان بايد در اين راستا قدم بردارند و بسیاری از عقب‌ماندگی‌های موجود در شهرستان جبران شود و حداقل به‌ نقطه ابتدایی برسیم.
 
چاكرزهي با بيان اينكه شهرستان خاش آماده استقبال از مسافران نوروزي است، گفت: ایجاد چندین غرفه صنایع دستی، مایحتاج مسافران، معرفی اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی خاش در ورودی شهر، تنظیف و زیبا سازی فضای شهری و تمهیدات برای اسکان مسافران در اين ايام در دستور كار قرار دارد.
 
وي با بيان اينكه اداره میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دبیر ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان خاش تعيين شده است، افزود: جاذبه هاي گردشگري همچون تفتان، قلعه حيدرآباد، چشمه ها و غيره در شهرستان خاش نقش بسيار مهمي در جذب مسافران و افزايش ماندگاري آنان در اين شهرستان دارد كه در اين خصوص برنامه ريزي هاي صورت گرفته است.
 
چاكرزهي ادامه داد: متاسفانه تاكنون در خصوص جذب سرمايه گذار با توجه به قدمت و ميراث بسيار ارزشمند اين شهرستان برنامه ريزي خوبي انجام نشده و ايام نوروز بهترين فرصت براي اينگونه اقدامات است.
 
وي بيان كرد: از دهياران و بخشداران مي خواهيم براي معرفي روستاهاي بخش هاي مختلف شهرستان خاش از فرصت به دست آمده در ايام نوروز به بهترين نحو براي معرفي جاذبه ها بهره بگيرند.
 
چاكرزهي با بيان اينكه شهرستان خاش يكي از مقاصد گردشگري در استان است، گفت: بايد كليه زيرساخت ها جهت جذب مسافران آماده شود تا هموطنان نگاه عبوري به اين شهرستان نداشته باشند چرا كه شهرستان خاش با وجود قله تفتان قطب گردشگري استان است.
 
وي با بيان اينكه امکانات نظام به مردم اختصاص دارد و باید بهترین امکانات را برای مسافران نوروزی فراهم کنیم، اذعان كرد: برپايي نمايشگاه و سياه چادر نوروزي مانند سال هاي اخير در ورودي شهر و مقابل مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خاش مي تواند در افزايش ماندگاري مسافران كمك بسزايي كند و اين مهم اما نيازمند عزم همه دستگاه هاي اجرايي و عضو ستاد تسهيلات نوروزي است.
 
فرماندار خاش با بيان اينكه برپايي سفره هاي هفت سين بزرگ و طبيعي در ميادين شهرستان خاش از مهمترين اقدامات براي ايام نوروز است، اظهار كرد: ایجاد رفاه همراه با امنیت از اولویت های اصلی برای مهمانان نوروزی است.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 436720
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *