۰

پیشرفت درمان بیماری‌های قلبی در کشور در 2 دهه اخیر

متخصص قلب و عروق در حاشیه چهارمین همایش ملی پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی گفت: خوشبختانه امکانات درمانی در حوزه قلب و عروق در طول دو دهه اخیر با پیشرفت بسیار خوبی همراه بوده است و تمامی بیماران در داخل کشور درمان می‌شوند.
پیشرفت درمان بیماری‌های قلبی در کشور در 2 دهه اخیر
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما،مسعود قاسمی رئیس انجمن آرترواسکلروزیس ایران در حاشیه چهارمین همایش ملی پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی در جمع خبرنگاران در خصوص اهداف این همایش گفت: چهارمین همایش پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی با همت متخصصان قلب و عروق و همچنین متخصصان برجسته مغز و اعصاب کشور در حال برگزاری است.
وی افزود: در این همایش در خصوص بیماری‌های قلبی خصوصاً بیماری‌های مرتبط با تنگی‌ رگ‌های عروقی پنل‌های آموزشی ارائه خواهد شد و بحث‌ و گفت‌وگوهایی در این زمینه انجام می‌شود. موضوع کلی مباحث ارائه شده تأکید بر اهمیت به موقع درمان بیماری‌های تنگی عروق و قلب است و همچنین تأثیر زود هنگام تشخیص و درمان این بیماری‌ها مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.
وی افزود: بیش از 15 سال است که روش‌های درمانی و باز کردن عروق قلب با استفاده از تکنولوژ‌های مدرن و همچنین استفاده از بالن در سطح جهان در حال انجام است که این موضوع از سال 2001 در کشور ما نیز انجام می‌شود.
قاسمی بیان کرد: امروز همچنین یک گفت‌وگوی جامع و ویژه در خصوص بیمارانی که از بیماری‌های مشترک قلبی و مغزی رنج می‌برند برگزار  خواهد شد.
این متخصص قلب و عروق در خصوص بیماری تنگی رگ گردن توضیح داد: تنگی رگ گردن یکی از مواردی است که از طرف مراکز پیشرفته دنیا مانند انیستیتوپاستور به این همایش معرفی شده و قرار است نحوه تشخیص و درمان این بیماری نیز مورد بحث قرار گیرد و از آنجا که درمان این بیماری سابقه قابل توجهی در کشور ما دارد بحث‌هایی خوبی در این زمینه صورت خواهد گرفت.
وی در خصوص امکانات درمانی کشور ما در زمینه درمان بیماری‌های قلبی و عروقی  توضیح داد:‌خوشبختانه امکانات درمانی کشور در زمینه درمان بیماری‌های قلبی و عروقی در طول دو دهه اخیر با پیشرفت بسیار خوبی روبه‌رو بوده و کلیه بیماران که از لحاظ قلبی و عروقی دچار مشکل هستند با استفاده از تکنولوژی‌های جدید در داخل کشور مورد درمان قرار می‌گیرند.
وی افزود: از دیگر مباحثی که در این همایش مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت می‌توان به تکنولوژی‌های جدید و همچنین داروهای جدید که در سطح جهان در حال گسترش و ارائه است اشاره کرد.
رئیس انجمن  آرترواسکلروزیس ایران در پایان گفت: خوشبختانه داروهای نوین این امکان را برای ما فراهم کرده که روند بیماری‌های قلبی و عروقی با سرعت بیشتر و با کیفیت بهتر انجام شود.
چهارمین همایش ملی پیشگیری از سکته‌ةای قلبی و مغزی در محل هتل پارسیان آزادی در حال برگزاری است. 
انتهای پیام/فارس
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 436730
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *