۰

قصه زندگی شهید «محسن ترابیان» پر مخاطب شد

نمایش «هشت» در جشنواره تئاتر بسیج براساس قصه زندگی شهید محسن ترابیان به صحنه نمایش رفت و با استقبال گسترده تماشاگران روبه رو شد.
قصه زندگی شهید «محسن ترابیان» پر مخاطب شد
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،، در دومین روز برپایی نمایش های جشنواره تئاتر بسیج در استان هرمزگان شهر بندرعباس، نمایش «هشت» به کارگردانی حیدر رضایی از شهرستان دهلران به صحنه پلاتو آفتاب این شهر رفت.
این نمایش مستند براساس زندگی شهید محسن ترابیان روایت شده است.
صحنه ابتدای این نمایش با مونولوگ های زن، مرد و فرزندشان درباره اهمیت عدد هشت و دلائلی که برای خودشان در این باره می آورند آغاز می شود.

این نمایش درباره زن و مردی است که بچه دار نمی شوند و مشکلات زیادی را در زندگی شان تحمل میکنند، این زوج در نهایت بعد از هر دارو و درمان دخیل درگاه امام رضا(ع) در مشهد شده و فرزندی را خداوند به آنها عطا می کند.
در نهایت این فرزند بزرگ شده و در دوران جنگ به جبهه می رود و مفقود الاثر می شود بعد از مدتی خبر می آورند که جنازه پیدا شده اما در بارگاه امام رضا به عنوان شهدای مشهد دفن شده است.
نکته جالب در این نمایش این است که این زوج به دلیل ناباروری پس از فرزنددار شدند این فرزند را رضا نام گذاشته و نذر کردند که هر سال روز تولدش او را به پابوس امام رضا(ع) ببرند در نهایت نیز این پسر پس از شهادت در پابوس امام رضا نیز دفن شد.
استقبال از این نمایش در پلاتو آفتاب تا حدی زیاد بود که عده ای بر زمین نشسته و عده ای نیز برای حضور شانس پیدا نکردند در نهایت نیز مردم با چشمانی علاقه مند و آهنگ هایی که از خواننده آغاسی برای امام رضا(ع) در صحنه نمایش پخش شد، حضار را متأثر و تحت تأثیر قرار داد.

 
انتهای پیام/فارس
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 436737
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *