۰

داستان هزار و یک شب انتخاب خزانه‌دار/ انتخاب از خزانه دولت و مجمع!

در حالی که اساسنامه کمیته ملی المپیک به دولتی بودن خزانه‌دار اشاره نکرده، این سوال مطرح می‌شود که آیا شخصی غیر از اعضای مجمع می‌تواند برای این پست در انتخابات سال آینده نامزد شود؟
داستان هزار و یک شب انتخاب خزانه‌دار/ انتخاب از خزانه دولت و مجمع!
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما،به نظر می‌رسد داستان خزانه‌داری داستان هزار و یک شب شده است و هر روز ماجرایی جدید از موضوع خزانه‌داری به گوش می‌رسد.
بعد از عدم استعفای محمدعلی شجاعی از ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان، وی از سمت خود در خزانه‌داری استعفا کرد و بعد از چند ماه کش و قوس و بلاتکلیفی کمیته ملی المپیک سرانجام رسول خادم را به عنوان سرپرست معرفی کرد، اما هنوز خزانه‌داری کل کشور حکم خادم را صادر نکرده است.
کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در مصاحبه 25 بهمن‌ماه خود در پاسخ به این سوال که از روزی که خادم را به عنوان خزانه‌دار معرفی کردید، 80 روز می‌گذرد اما حکم وی داده نشده، تصریح کرد: این موضوع مربوط به خزانه کل کشور است که می‌گویند خزانه‌دار باید کارمند دولت باشد. این مشکل ما بود. حالا رایزنی کرده‌ایم اگر موافقت نکردند، نفر جایگزین را معرفی می‌کنیم. تا 2 هفته آینده‌ به جمع‌بندی خواهیم رسید.
طبق تبصره 3 ماده 15 اساسنامه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نامزدهای احراز پست خزانه‌داری کمیته می‌بایست دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی و نیز 5 سال سابقه مدیریت مالی و یا تحصیلات دانشگاهی مرتبط باشند.
بر این اساس کاملا مشخص است که خزانه‌دار باید شخصی از بین اعضای مجمع باشد، اما با توجه به صحبت‌های اخیر هاشمی اینجا سوالاتی مطرح می‌شود؛ با توجه به اینکه خزانه‌دار باید عضوی از اعضای مجمع باشد، در انتخابات سال آینده اگر عضوی کارمند دولت نبود، تکلیف چیست؟
قانون داخلی و اساسنامه کمیته ملی المپیک برای انتخاب خزانه‌دار شرطی را در خصوص دولتی بودنش نگذاشته، حالا که خزانه‌داری کل کشور قانون دولتی بودن را مطرح کرده، این نگرانی‌ها به وجود آمده که بالاخره تکلیف خزانه‌دار کمیته چه خواهد شد.
با توجه به اینکه کمتر از یک سال به انتخابات کمیته ملی المپیک فرصت باقی است، آیا اعضای مجمع تمایلی به برگزاری انتخابات برای مشخص شدن خزانه‌دار دارند؟
در صورتی که هیچ کدام از اعضای مجمع که برای خزانه‌داری نامزد خواهند شد، کارمند دولت نبودند، چه کسی این مسئولیت را برعهده خواهد کرد؟
آیا اساسنامه کمیته ملی المپیک این اجازه را می‌دهد تا فردی از بیرون و غیر از اعضای مجمع برای خزانه‌داری معرفی شود؟
با این شرایط که فرصت کمی برای بازی‌های داخل سالن و بازی‌های کشورهای اسلامی فرصت باقی مانده، کمیته همچنان با شجاعی ادامه می‌دهد؟
اینها سوالاتی است که در اذهان به وجود آمده، اما هنوز به طور شفاف مشخص نیست بالاخره کمیته چه تصمیمی در این باره می‌گیرد. هر چند کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک رایزنی‌هایی را با خزانه‌داری کل کشور انجام داده، اما به نظر می‌رسد باید تا پایان هفته صبر کرد تا نتیجه مشخص شود.
انتهای پیام/فارس
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 436750
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *