۰

بررسی تغییر «تقویم نظام آموزشی» در وزارت آموزش و پرورش/ احتمال اجرای آزمایشی طرح در سال تحصیلی آینده

سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از بررسی تغییر «تقویم نظام آموزشی» در این وزارتخانه خبر داد و گفت: احتمال دارد این طرح در سال آینده، اجرای آزمایشی شود.
بررسی تغییر «تقویم نظام آموزشی» در وزارت آموزش و پرورش/ احتمال اجرای آزمایشی طرح در سال تحصیلی آینده
به گزارش سرویس اجتماعی  تفتان ما،علیرضا عصاره سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا در خصوص تغییر تقویم نظام آموزشی پژوهشی انجام شده است؟»، اظهار داشت: این بحث جدی بوده و اشکال از نظام آموزشی است؛ چرا که نظام آموزشی ما متمرکز است؛ به عبارت دیگر چون نظام آموزشی ما برای همه مناطق کشور یکی است، تعطیلات هر دانش‌آموزان مناطق شمالی و جنوبی را به یک شکل ارزیابی می‌کنیم.
وی تأکید کرد: این بحث را به طور جدی مطرح کرده‌ایم و کمیسیونی در حال بررسی این موضوع هستند؛ البته باید این طرح به شکل آموزشی در بعضی از نقاط انجام شود.
عصاره افزود: بنده شخصاً اعتقاد دارم در نظام تحولی به صورت نیمه متمرکز حرکت می کنیم؛ البته در حال حاضر ما نیمه متمرکز هستیم یعنی نه آنقدر توانایی بالا رفته است که غیر متمرکز باشیم و نه متمرکز کار می‌کنیم. 
سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا احتمال دارد از سال آینده تغییر تقویم نظام آموزشی عملیاتی شود؟»، گفت: اگر قرار باشد نتیجه مثبت بگیریم، باید به شکل آزمایشی در بعضی از جاها عمل کنیم و فکر می‌کنم سال آینده به صورت آزمایشی در بعضی‌ نقاط انجام دهیم.
انتهای پیام/فارس
 
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 436803
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *