۰

"تربیت نسخه‌پیچ داروخانه‌" در آگهی‌ روزنامه‌ها؛ قانونی یا غیرقانونی؟

آگهی‌هایی که پشت خط تلفن آنها مراکز آموزش تکنیسین داروخانه هستند و ادعا دارند که با دوره آموزشی کوتاه مدت، "نسخه‌پیچ" داروخانه تربیت می کنند.
"تربیت نسخه‌پیچ داروخانه‌" در آگهی‌ روزنامه‌ها؛ قانونی یا غیرقانونی؟
به گزارش سرویس یادداشت ومقاله تفتان ما،

،  معمولا به متقاضیان این دوره‌ها توضیح داده می‌شود که نیازی به تحصیلات مرتبط ندارید و می‌توانید با هر مدرک تحصیلی در این دوره‌ها شرکت کنید و در نهایت در داروخانه‌ها مشغول به کار شوید. اما آیا این کار تخصصی نیازی به آموزش‌های تخصصی از سوی نهادهای مربوطه یا حداقل مراکز مورد تایید وزارت بهداشت و انجمن‌های تخصصی این حوزه ندارد؟ و اینکه چقدر می‌توان به مدارک ارایه شده تبلیغی در روزنامه‌ها اعتماد کرد؟
 
دکتر مهدی سجادی، دبیر انجمن داروسازان ایران در این خصوص توضیح داد و گفت: به طور کلی در خصوص افراد شاغل در داروخانه‌ها نکته مهم این است که براساس قانون موجود و آیین‌نامه داروخانه‌ها، این افراد باید تحت نظارت مسوولین فنی داروخانه فعالیت کنند؛ این یک اصل اساسی و پایه است.
 
وی ادامه داد: در مورد کلاس‌های نسخه‌پیچی آموزش‌های لازم در این خصوص از سوی انجمن داروسازان ایران در سراسر کشور تدارک دیده شده و به داوطلبان ارایه می‌شود و در پایان این دوره‌ها نیز برای این افراد پرونده و گواهینامه معتبر  ارئه می‌شود.
 
دبیرانجمن داروسازان تاکید کرد: نکته مهم این است که براساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، تنها گواهینامه معتبر در این خصوص مربوط به انجمن داروسازان ایران است. هرچند مراکزی که در این زمینه فعالیت می‌کنند غیر قانونی نیستند، ولی افراد باید دوره‌های انجمن داروسازان را نیز طی کنند.
 
منبع:ایسنا
 
انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران جوان
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 437440
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *