۰

افزایش 100درصدی بودجه معاونت قرآن و عترت ارشاد/ 4500 فعال قرآنی سال آینده بیمه می‌شوند

معاون قرآن و عترت ارشاد با اشاره به افزایش 100 درصدی بودجه این معاونت از بیمه شدن 4 هزار و 500 نفر از فعالان قرآنی در سال آینده خبر داد.
افزایش 100درصدی بودجه معاونت قرآن و عترت ارشاد/ 4500 فعال قرآنی سال آینده بیمه می‌شوند
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،آئین تجلیل از برگزیدگان پانزدهمین آزمون سراسری قران و عترت ارشاد امروز 23 اسفند ماه در سالن تالار پژوهش‌های فرهنگ و هنر برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی با بیان اینکه امسال برنامه‌های ما با محوریت فهم قرآن برگزار شد، اظهار داشت: محوری‌ترین بحث در مورد قرآن در کنار تلاوت و حفظ توجه به فهم کلام وحی است چرا که فهم قرآن مقدمه عمل به آیات الهی است. 
وی با اشاره به اینکه در فهم قرآن سن و سطح تحصیلات مطرح نیست،‌خاطر نشان کرد: جهنمیان در جهنم می‌‌گویند اگر خوب گوش داده بودیم و در آیات خدا تأمل می‌کردیم، اکنون در جهنم نبودیم، بنابر این برای رسیدن به معنویت باید در قرآن تدبر و تأمل کرد. 
معاون قرآن و عترت ارشاد در ادامه ضمن عذرخواهی از حاضران به دلیل عدم حضور وزیر ارشاد، گفت: آقای صالحی امیری قرار بود در این محفل قرآنی حضور داشته باشند اما وقتی قرار شد به سالن بیایند طی تماسی از سوی آقای جهانگیری کاری برایشان پیش آمد و پیغام دادند که از شما عزیزان عذرخواهی کنم.
حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به هزینه‌های جوایز پانزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد خاطر نشان کرد:‌ 5 هزار نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند که اعتباری معادل با 700 میلیون تومان به منظور هدیه در نظر گرفته‌ایم که بخش عمده آن متعلق به وزارت آموزش و پرورش است.
وی در ادامه به فعالیت‌های وزارت ارشاد در زمان مدیریت صالحی امیری اشاره کرد و افزود: ضمن تقدیر از عملکرد آقای جنتی در زمان وزارت از زمانی که آقای صالحی امیری وزیر ارشاد شدند چند فعالیت ارزشمند پیگیری شده است، یکی از آنها بیمه فعالان قرآنی است که 2 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و در سال آینده نیز 4 هزار و 500 نفر نیز بیمه خواهند شد.
معاون قرآن و عترت ارشاد از افزایش 100درصدی اعتبار این معاونت در سال آینده خبر داد و گفت: در حالی که پیشنهاد دولت مبلغ کمتری بود اما در سال آینده بودجه معاونت قرآن و عترت ارشاد 100درصد افزایش یافته است که امیدواریم با این اعتبار بتوانیم قدم کوچکی برای ارتقاء برنامه‌ها و حمایت از مؤسسات قرآنی برداریم.
انتهای پیام/فارس
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 437456
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *