۰

خطبه‌های نماز در راستای سازندگی و ارتقای کشور باشد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تریبون نماز جمعه برای امت اسلامی یک نعمت بزرگ است، گفت: خطبه‌های نماز در راستای سازندگی و ارتقای کشور باشد.
خطبه‌های نماز در راستای سازندگی و ارتقای کشور باشد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،آیت‌الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در  بیست و چهارمین سمینار ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور که با حضور جمعی از مسؤولان و ائمه جمعه شیعه و سنی در سالن اجلاس ولی امر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، با بیان اینکه ائمه جمعه رسالت سنگینی در روشن‌گری آحاد جامعه دارند، اظهار کرد: اگر حیات اجتماعی در هر جامعه‌ای وجود داشته باشد آن جامعه در تمام عرصه‌ها زنده و پویا است.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه خطبه‌های نماز در راستای سازندگی و ارتقا کشور باشد، گفت: اگر در یک جامعه ای تمام گروه‌ها، احزاب، اقوام و طوایف در یک مسیر و هدف با یکدیگر همسو نباشد آن جامعه فلج است.
وی ضمن برشمردن ظرفیت‌های کشورهای اسلامی، ادامه داد:  80 درصد ذخایر نفت و گاز جهان در اختیار مسلمانان قرار دارد که این خود یک نعمت الهی بشمار می‌آید.
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه بالاترین فرهنگ، قرآن، سنت است که اختیار جهان اسلام قرار دارد، افزود: تریبون نماز جمعه برای امت اسلامی یک نعمت بزرگ است.
وی با تاکید بر تقویت وحدت در جامعه اسلامی، اضافه کرد: به هر اندازه پیوستگی و وحدت در جامعه بیشتر باشد برکات آن برای امت اسلامی فراگیرتر است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه محال است که اقتصاد از دین جدا باشد و اقتصاد بقای یک نظام است و نمی‌توانیم آن را جدای از دین به حساب بیاوریم، بیان کرد: اقتصاد بقای یک نظام است و این دو از هم جدایی ناپذیر هستند.


انتهای پیام/فارس
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 437468
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *