۰

کشف روشی ساده برای تقویت حافظه سالمندان

نتایج مطالعه‌ای که اخیراً منتشر شده نشان می‌دهد «نویز صورتی» یا شنیدن اصواتی ملایم هنگام آماده شدن برای خواب می‌تواند به بهبود حافظه افراد مسن کمک کند.
کشف روشی ساده برای تقویت حافظه سالمندان
به گزارش سرویس طنز و سرگرمی تفتان ما،، ، نویز صورتی، به نویزی گفته می‌شود که شدت آن با بسامد در محدوده‌ای معین، نسبت معکوس دارد و انرژی ثابتی را در هر اکتاو می‌دهد. در تصور عمومی اصواتی آرام و ملایم چون صدای جریان رود را می‌توان با اغماض در شمار چنین اصواتی به حساب آورد.
 
  اکنون محققان پزشکی نورث‌وسترن با انتشار یافته‌های خود در Frontiers in Human Neuroscience اظهار کرده‌اند که صدای آرام و ملایم و همگام شده با ریتم امواج مغزی، ورود به خواب عمیق را در افراد پا به سن گذاشته به گونه‌ای قابل توجه سرعت می‌دهد و توانایی آنها را در به یاد آوردن کلمات بهبود می‌بخشد.  
  به گفته فیلیس زی، نویسنده ارشد این مطالعه، چنین راهکاری، یک روش غیر دارویی، ساده و امن است که احتمالا به بهبود سلامت مغز کمک می‌کند. این در واقع، ابزاری بالقوه برای افزایش حافظه در افراد مسن به منظور کم کردن مشکلات حافظهٔ مرتبط با افزایش طبیعی سن به شمار می‌رود.   منبع: سلامت آنلاین   انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران جوان
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 437492
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *