۰

قطع 2 دست و 2 پای یکی از مصدومان/ مصدومیت یک آتش‌نشان در پی‌ پرتاب نارنجک/ روایت همسر یکی از مصدومان از لحظه حادثه/ یک پسر 14 ساله در تهران فوت شد+تازه‌ترین تصاویر

امسال شب چهارشنبه آخر سال در حالی فرا رسیده است که تنها 55 روز قبل ملت ایران در داغ شهادت 16 آتش نشان رخت سیاه بر تن کردند؛ امید است شهروندان به پاسداشت یاد آن شهدا امسال به چهارشنبه سوری خطرناک، نه بگویند.
قطع 2 دست و 2 پای یکی از مصدومان/ مصدومیت یک آتش‌نشان در پی‌ پرتاب نارنجک/ روایت همسر یکی از مصدومان از لحظه حادثه/ یک پسر 14 ساله در تهران فوت شد+تازه‌ترین تصاویر
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما،انگار همین چند روز قبل بود که خبر ریزش ساختمان پلاسکو منتشر شد، حادثه‌ای که منجر به شهادت تعدادی از آتش‌نشانان از جان گذشته کشور و همچنین فوت تعدادی از شهروندان شد و داغ سنگینی را بر دل تمام مردم و مسئولان کشور گذاشت.
 
همان روز بود که مردم تصمیم گرفتند تا با تشکیل کمپین «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» به احترام شهدای آتش‌نشانی، چهارشنبه‌سوری ایمن و بی‌خطری برگزار کنند.
اما در این بین همیشه هستند افرادی که بر خلاف عرف و خواست اجتماعی عمل می‌کنند و به قول معروف به هیچ صراطی مستقیم نیستند و با استفاده از مواد محترقه و خطرساز، جان خود و هموطنان دیگر را نشانه می‌گیرند.
در ادامه اخبار لحظه به لحظه از حوادث امشب را می‌خوانید:
23:20/ کولیوند سرپرست اورژانس کشور: امروز تا این لحظه در کشور 91 مصدوم داشته‌ایم که شامل 10 زن و 81 آقا می‌شوند که 69 انتقالی و 1 نفر فوتی را در پی داشته است. 19 نفر درمان در محل انجام شده است، همچنین 69 درصد مصدومان دچار سوختگی و  15 درصد بریدگی شده‌اند.  48 درصد سن 10 تا 20 سال و بیشتر مصدومان مربوط استا‌ن‌های تهران، فارس، اراک و اصفهان می‌شوند که بدترین مصدومان مربوط به اراک است. 
23:10/ آمار مصدومان تا این لحظه در بیمارستان مطهری به سی و یک نفر رسیده است که حال یکی از مصدومان به شدت وخیم است.
23:05/ بر اساس اعلام قرارگاه پلیس تهران تا این لحظه 54 دستگاه خودروی افراد هنجار شکن توقیف شده که قرار است این خودروها تا پایان تعطیلات در پارکینگ بماند و همچنین با رانندگان ان برخورد شود.
22:55/ براساس اطلاعات موجود در شهر قدس سه آتش نشان در محل ماموریت خود ایستاده بودند که یکی از آنها با پرتاب یک نارنجک توسط یک موتور سوار مصدوم شد و هم اکنون این آتش نشان در بیمارستان فارابی تحت درمان قرار گرفته است.
22:40/ دو مصدوم از بیمارستان 15 خرداد ورامین به بیمارستان مطهری منتقل شدند، گزارش ها حکایت دارد که حال یکی از مصدومان وخیم است.
22:10/ جوان بیست و پنج ساله نوزدهمین مصدوم حادثه چهارشنبه سوری است که به بیمارستان مطهری مراجعه کرد/ این مصدوم از ناحیه دست دچار سوختگی شده است/  تا این لحظه ۱۹ نفر از مصدومان چهارشنبه سوری به بیمارستان مطهری تهران مراجعه کرده اند که اکثر این مصدومان به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.
22/05/ چشم کودک حدودا 2 ساله ای بر اثر پرتاب ترقه به داخل حیاطشان آسیب دیده است. فریادها و گریه های این کودک در فضای اورژانس توجه همه را به خود جلب کرده است.
 
21:30/ سعید شریف زاده مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران درباره عملکرد این سازمان روز چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: طرح استقبال از بهار که اجرایی شد از اوایل اسفند ماه تکالیفی داشتیم که به این شب حساس رسیده ایم.
در شب چهارشنبه سوری برخی از هم ونان موجب ایجاد خسارت جانی و مالی می شوند و از مواد محترقه استفاده می کنند.
کمپین نه به چهارشنبه سوزی مطرح شد و امسال با سنوات قبل کاملا متفاوت است. سالها قبل خرید و فروش مواد محترقه بسیار زیاد بود و انفجارها زیاد بود.
امسال مردم پایتخت احترام قائل شدند و گشتی که زدیم خبری از انفجارها نبود و قبل سنت ها عمل می کردند. چند نوجوان مصدوم شدند و در حال حاضر قادر به نسبت به سال گذشته نیستیم.
تا الان وضعیت رضایت بخش بوده است صدا و سیما یک هفته است که با سازمان همراه است و اقدامات خاصی در این خصوص صورت گرفته است.
امیدواریم امشب هم بدون تلفات جانی به پایان برسد و به همین تعداد اندک مصدومین ختم شود.
قریب به ۵ هزار نفر از پرسنل سازماندهی شدند در منطق مختلف حضور پیدا کردند و تجهیز شده اند.
شهرداران نواحی سامانه ۱۳۷ شهربان و حریم بان کپسول های در اختیار دارند که کمک های در صورت حادثه داشته باشند.
آمادگی ۱۰۰ درصد وجود دارد که با هرگونه حادثه ای مقابله شود.
ظرفیت پاسخگویی در سامانه ۱۲۵ حدود سه برابر افزایش پیدا کرده است و با آمادگی کامل پاسخگوی شهروندان هستند.
از برخی از شهروندان گلایه داریم عده ای از مزاحمت های تلفنی دست بر نمی دارند که در چنین وضعیتی به عنوان تفریح مزاحم تلفنی برای ۱۲۵ می شوند.
ما به همکاران تاکید کردیم که مودبانه صحبت کنند و به آدرس و تلفن آنها دسترسی داریم و بر اساس قانون با آنها برخورد قضایی می شود.
افرادی که سنشان کم است اهمیت این کار را نمی دانند و به عنوان تفریح اقدام می کنند و مزاحم می شوند.
ایمنی را در زندگیمان وارد کنیم و مراعات کنیم که شاهد حوادث ناگوار نباشیم.
21:25/ تاکنون 66 نفر مصدوم به بیمارستان فارابی تهران مراجعه کرده‌اند/ یک زن میانسال به علت شدت جراحات بینایی خود را از دست داد.
21:15/ تکمیلی/ انفجار خیابان نیرو هوایی: این انفجار در حین ساخت مواد منفجره دستی رخ داده/ مصدوم آقا 27 ساله است که منجر به قطع 2 دست و 2 پا شده است مصدوم به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شده است.
21.10/ نماینده سازمان آتش نشانی مستقر در قرارگاه مشترک پلیس پایتخت براساس آمار موجود از ساعت ۱۷ امروز تا ساعت ۲۰:۳۰ به میزان ۱۴۰ مأموریت اطفای حریق انجام شده است. که به دنبال حوئادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال در تهران بوده است.
21.00/ مادر نیما 8 ساله که هم اکنون به دلیل آسیب قرنیه چشمش در اتاق عمل است، می گوید: فرزندم از چندین روز قبل به من و پدرش اصرار داشت که برای امشب ترقه خریداری کنیم اما ما قبول نمیکردیم تا اینکه بر اثر اصرارهای زیاد او را راضی شدیم و همسرم یک کپسول کوچک که فقط صدای بلندی ایجاد میکرد خرید، امشب همسر و فرزندم به داخل کوچه و درب منزلمان رفتند و نیما کپسول را پرت کرد اما انگار سنگ یا پلاستیک داخل کپسول بود و به چشم نیما اصابت کرد. هم اکنون به گفته پزشک قرنیه چشمش آسیب دیده و در اتاق عمل تحت جراحی است.
20:50/ رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با فارس:‌ در حوادث چهارشنبه سوری در امروز 74 مصدوم تاکنون داشته‌ایم که 65 نفر مرد و 9 نفر هم خانم هستند.
وی درباره محدوده سنی مصدومین افزود‌:‌ محدوده سنی ۵۰ درصد مصدومین بین 10 تا 20 سال است که کمترین سن مربوط به یک دختربچه ۴ ساله در شیراز و بالاترین سن هم مربوط به یک خانم 60 ساله است.
20:48/ چشم یکی از مصدوم در بیمارستان مطهری تخلیه شده و شدت آسیب ها در ناحیه شکم به حدی است که احتمال مرگ وی وجود دارد.
20:43/ مادر یک بچه آسیب دیده از ناحیه چشم در گفت‌وگو با فارس: بچه‌ام بی تابی می‌کند و نگران وضعیتش هستم.
وی افزود: پسرم به دنبال همسرم به داخل کوچه برای آتش بازی رفت که چشمش آسیب دید. فرزندم اجازه نداد چشمش را معاینه کنند و مجبور شدند از چشم آسیب دیده عکس بگیرند و هم اکنون منتظر نتیجه عکس و نظر پزشک هستیم.

20:40/ وضعیت یکی از مصدومان در بیمارستان مطهری وخیم و احتمال فوت وی وجود دارد.

20:38/ یازدهمین مصدوم هم وارد بیمارستان مطهری شد/ پسربچه ۱۱ ساله جدیدترین مصدوم حوادث چهارشنبه آخر سال
20:36/ نهمین مصدوم بیمارستان مطهری پسربچه 10 ساله که از ناحیه دست سوخته است/ آمار مصدومان رو به افزایش است.
20:34/ هفتمین مصدوم بیمارستان سوختگی مطهری با وضعیت اورژانسی وارد بخش ویژه شد.
20:30/ همسر یکی از مصدومان چهارشنبه سوری: همگی دور آتش جمع شده و مشغول تماشا بودیم که ناگهان یک نفر با پرتاب ترقه به داخل آتش، باعت شد موادی از داخل آتش به طرفمان پرت شود و این سبب آسیب دیدن چشم همسرم شد.
20:25/کولیوند در گفت و گو با فارس گفت: همیشه مردم و جوانان ثابت کردند که انسان هایی فهیم و خوب و هوشیاری هستند .
وی بیان کرد: خوشبختانه تا به امروز امارها در کل کشور نشان می دهد که جوانان یک نه به این کار بی ارزش گفته و در کمپین شرکت کردند .
کولیوند عنوان کرد: با اینکه در اردبیل و گرمسار شروع خوبی نداشتیم ولی الان که کل کشور را رصد می کنیم نسبت به سال گذشته اوضاع بتهر و مطلوب تر است .
وی گفت: گفتن نه گفتن جوانان به این کار رشد بلوغ فکری جوانان را نشان می دهد.
20:07/ بر اساس اعلام قرارگاه مشترک پلیس تهران بزرگ، تا این لحظه براساس آخرین گزارش‌های ارسالی به قرارگاه مشترک پلیس تهران بزرگ و گزارش نمایندگان سازمان‌های مرتبط از جمله اورژانس و آتش‌نشانی، 12 نفر در حوادث چهارشنبه پایان سال مصدوم شدند که در بیمارستان بستری هستند. همچنین در حال حاضر 4 مصدوم در حال انتقال به بیمارستان بوده و 5 نفر به صورت سرپایی مداوا شدند.

براساس این گزارش متاسفانه گزارش‌های دریافتی حاکی از فوت یک پسر بچه 14 ساله در حوادث چهارشنبه آخر سال است، که در جنوب تهران و به دنبال انفجار مواد محترقه جان باخت و اولین قربانی حادثه چهارشنبه پایانی امسال بود.
20:05/ جوانی حدودا 25 ساله وارد بیمارستان فارابی شد. به گفته پدرش مشغول ترقه بازی بوده و دوستانش به سمت وی ترقه پرتاب کردند. 2 دست و 2 چشم‌اش در این حادثه آسیب دیده است.
20:00/ رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری: 4 مصدوم حوادث امشب بستری و یک نفر مرخص شده است.
19:55/ پدری با ورود سراسیمه و هراسان کودک خود را که بر روی دست‌هایش بود به اورژانس بیمارستان فارابی انتقال داد.
19:50/ کولیوند رییس اوژانس کشور در بیمارستان مطهری گفت: از صبح امروز تا به این لحظه 60 مصدوم در کشور ۷ مصدوم خانم و بقیه آقا هستند.
وی افزود: در بیمارستان مطهری نیز ۶ نفر مراجعه داشته‌اند که یک نفر مرخص، 4 نفر بستری هستند که 2 نفر مصدومیت شدید دارند. خوشبختانه نسبت به سال قبل تعداد مراجعان به این بیمارستان کاهش یافته و همچنین تمام متخصصان آماده امداد رسانی هستند.
 

 
19:50/ششمین مصدوم هم توسط اورژانس وارد بیمارستان شهید مطهری شد.

19:48/ تعدادی از مصدومان با قرار گرفتن در صف برای معاینه چشم در بیمارستان فارابی همچنان منتظرند.
19:47/ صدای فریاد یکی از مصدومان که شدت سوختگی اش زیاد بوده در سالن اورژانس بیمارستان شهید مطهری پیچیده است.
19:46/ یکی از مصدومان بیمارستان فارابی: در حال فرستادن بالن به هوا برای چهارشنبه سوری بودم که شمعش آن آب شده و به داخل چشمم افتاد. هم اکنون چشم راستم آسیب دیده و دیدم تار و محدود شده است.
19:45/ سید اسدالله موسوی سخنگوی اورژانس کشور در چهارشنبه آخر سال در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین آمار مصدومان شب چهارشنبه آخر سال تا ساعت 19 امشب در کل کشور گفت: از 17 اسفند تاکنون 103 نفر مصدوم شده‌اند که از این تعداد 89 نفر آقا و 14 نفر خانم بوده‌اند.

وی گفت: از این تعداد 80 نفر برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شده و 16 نفر در محل درمان شده‌اند.

رئیس اورژانس کشور در چهارشنبه آخر سال به آمار مصدومین تا ساعت 19 امشب اشاره و تصریح کرد: 59 مورد مصدوم در کل کشور داشته‌ایم که 52 نفر مرد و 7 نفر زن بوده است؛ 45 مورد به بیمارستان اعزام شده و 14 مورد در محل درمان شده‌اند.

مدیر اورژانس تهران به آمار مصدومان تهران پرداخت و گفت: تاکنون 16 مورد مصدوم داشته‌ایم که 13 مورد آقا و 3 مورد خانم بوده‌اند؛ 11 نفر به بیمارستان اعزام شده و 5 نفر در محل درمان شده‌اند.

موسوی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص تعداد فوتی‌ها خاطرنشان کرد: تا ساعت 19 امروز 7 فوتی داشته‌ایم که همان جانباختگان حادثه اردبیل هستند.
19.40/ تا این لحظه چهارمین مصدوم وارد بیمارستان شهید مطهری شده است که دست و پای وی به شدت سوخته است

19.35/ هم اکنون کودکی به بیمارستان فارابی منتقل شده است که در هنگام عبور از خیابان به دلیل پرتاب ترقه دچار آسیب شده است. پدر کودک نگران وضعیت پسرش است.
19.32/ در حال حاضر ۱۸ ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر تهران عملیات می کنند تا کنون ۷۳ حریق ۲ انفجار ۶ حادثه گزارش شده است
19:31/ پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با فارس: تاکنون 59 مصدوم در سراسر کشور داشته‌ایم که 52 مصدوم مرد و 7 مصدوم زن هستند/ 45 مصدوم به بیمارستان اعزام شده‌ و 14 مصدوم هم در محل درمان شده‌اند.
19.30/ رئیس اورژانس کشور در بیمارستان مطهری برای بررسی وضعیت مصدومین و خدمت رسانی وارد بیمارستان شهید مطهری شد.
رئیس اورژانس کشور درباره مصدومین تهرانی افزود: کل مصدومین پایتخت هم 16 نفر است که 13 نفر از آنان مرد و 3 نفر هم زن هستند.
وی تصریح کرد: 11 نفر از مصدومین با اقدامات عوامل اورژانس به بیمارستان اعزام شده‌‌اند و 5 نفر هم محل درمان شده‌‌اند. همچنین هیچگونه فوتی هم در تهران نداشتیم.
19:28/ یک کودک مصدوم در بیمارستان فارابی تحت معاینه چشم قرار گرفت.
 

 
19:25/ متاسفانه به‌علت انفجار مواد محترقه چشم چپ پسر 18 ساله در تبریز تخلیه شد و انگشت دست پسر 14 ساله قطع شد.
19:20/ سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: در ساعت ۱۹ انفجار در یک ساختمان مسکونی در محله خیابان اول نیرو هوایی رخ داد که ۲ ایستگاه به محل اعزام شدند.
وی تصریح کرد: این اتفاق در یک ساختمان ۵ طبقه رخ داده که 4 جوان بر روی پشت بام در حال تهیه مواد محترقه بودند که با اقدامات به موقع هر ۴ نفر از محل خارج شده و تحویل اورژانس شده‌اند.
19:15/ به گفته پرستار بیمارستان فارابی تا این لحظه 6 مصدوم چهارشنبه سوری به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند.
19:10/ رئیس بیمارستان شهید مطهری: از صبح امروز 3 مصدوم به دلیل سوختگی چهارشنبه آخر سال به بیمارستان منتقل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد مصدومان کاهش چشمگیری داشته است. در مدت مشابه سال قبل 30 مصدوم به بیمارستان مطهری منتقل شده بودند.
19:08/ امشب 2 نفر از مددکاران اجتماعی در بیمارستان فارابی حضور دارند تا از تنش ایجاد شده جلوگیری کرده و بتوانند همراهان مصدومان را آرام کنند.
19:07/ تعداد مصدومان مراجعه کننده به بیمارستان مطهری با احتساب مراجعه کننده شب گذشته تا کنون 3 نفر بوده است.
19:05/ سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی و مرکزی شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک بزرگراه‌های تهران به صورت نیمه‌سنگین شده است و بار خروج به سمت غرب همچنان نیمه‌سنگین است.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در تمام مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در حال آماده‌باش کامل هستند از پوشش ترافیکی تمامی معابر تهران خبر داد.
18:56/ دومین مصدوم به دلیل انفجار مواد محترقه وارد بیمارستان شهید مطهری شد/ مشاهده اثرات سوختگی بر روی صورت وی/ دستان مصدوم به دلیل انفجار ترقه دست ساز کاملا سوخته است. به گفته همراه وی عصب و تاندون دست مصدوم قطع شده است.
 

 
18.50/ نخستین مصدوم به بیمارستان سوختگی مطهری منتقل شد/ مصدومیت نوجوان 16 ساله از ناحیه دست
 

 
18.45/ سخنگوی اورژانس تهران، حسن عباسی:  در ساعت 18:10 حادثه ای مهیب در اسلامشهر رخ داد/ به دنبال انفجار مواد محترقه دست ساز در اسلامشهر - مهدیه نبش خیابان ۲۲ دو جوان به شدت مجروح شدند/ با دریافت خبر این حادثه بلافاصله ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس تهران در محل حاضر شد/ به گزارش تکنسین های اورژانس این حادثه که موجب تخریب نیمی از ساختمان شد ۲ مصدوم به ترتیب آقا ۲۵ و۳۰ ساله بر جای گذاشت که حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد دچار سوختگی شده بودند/ لذا این دو مصدوم با اقدامات درمانی مناسب به بیمارستان شهدای هفتم تیر منتقل شدند.
18.40/ موسوی رئیس اورژانس تهران به فارس گفت: تا این لحظه یکی از مهم ترین حوادثی که در کشور رخ داده است قطع عضو سه نفر از هموطنان بوده که دوتای آن در تهران است.
وی ادامه داد: تاکنون در تهران ۱۴ نفر مصدوم شده اند که ۱۲ نفر مرد و ۲ نفر زن هستند ضمن آنکه ۴ نفر هم توسط عوامل اورژانس در محل درمان شده اند و ده مصدوم به بمیارستان منتقل شده‌اند.
18.33/شاهدان عینی عنوان کرده اند که ترافیک در خیابانهای منتهی به بیمارستان سوانح سوختگی مطهری سنگین است و عبور و مرور خودروهای اورژانس با کندی پیش می رود.
18.32/هم اکنون دو مورد سوختگی به بیمارستان ولایت رشت منتقل شدند/ یک مورد سوختگی دست راست و یک مورد دست چپ
که شامل یکی پسر بچه 8 و دیگری 15ساله می‌شود.
 

 
18.22/ سخنگوی سازمان آتش نشانی: وقوع انفجار در ساعت ۱۸ و ۲۲ دقیقه در منزل مسکونی در باغ آذری/ ۲ مصدوم حاصل انفجار منزل 2 طبقه و عدم بروز آتش سوزی در محل/ انفجار مواد محترقه دلیل انفجار
18.20/ سخنگوی سازمان آتش نشانی: به نظر می رسد تا این لحظه وضعیت بهتر از سالهای قبل است/هیچ حادثه خاصی رخ نداده است.
18.10/مددکار اجتماعی بیمارستان فارابی: تا کنون یک بچه 3 ساله که از ناحیه چشم مصدوم شده بود را به بیمارستان آورده اند. یک موتوری به صورت رهگذری ترقه به سمت بچه پرتاب کرده است. این کودک هم اکنون در اتاق عمل است.
18.08/ موسوی رئیس اورژانس تهران گفت: مردم هیچگونه اقدام درمانی در خصوص افرادی که دچار حادثه شده‌اند انجام ندهند زیرا احتمال افزایش آسیب وجود دارد.
اگر پوشش مصدومان دچار آتش سوزی شده است تلاشی برای خارج کردن آن نداشته باشید فقط بیمار را خنک کنید تا عوامل اورژانس به شما برسند.
وی ادامه داد: از ظهر امروز تاکنون 31 مصدوم داشته ایم که 4 مورد آنها خانوم و مابقی آقا بوده‌اند/ همچنین 21 مورد انتقال به بیمارستان داشته‌ایم/ مابقی درمان‌ها در محل به صورت سرپایی بوده است/ تا کنون مصدومیت منجر به فوت در تهران نداشته‌ایم.
موسوی: در سطح تهران هم اکنون 200 دستگاه آمبولانس در مراکز پر جمعیت ایستگاه‌های اورژانس و کانون‌های بحران مستقر هستند ضمن اینکه 30 دستگاه موتور آمبولانس و 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل‌های مورد نظر مستقر هستند.
وی افزود: بهترین کار مردم تماس با شماره تلفن 115 در هنگام بروز حادثه است و اگر عامل تهدید کننده و آسیب رسان در محل وجود دارد سعی شود در اولین اقدام این عامل خارج شود.
18.05/ یکی دیگر از مصدومان حادثه انفجار در اردبیل امروز جان خود را از دست داد که جمع فوت شدگان به 8 نفر رسیده است.
17.50/ ارسالی مخاطبان فارس؛ این خودرو به‌خاطر قرار دادن چند بادکنک حاوی گاز و انفجار آن به این روز افتاده است.

 
17.35/جانشین رئیس پلیس راهور تهران خبر داد: ترافیک پایتخت در بزرگراه ها به دلیل بار خروجی از شهر و تغییر پیک ترافیک به دلیل مراسم چهارشنبه سوری است
پلیس راهور به صورت آماده باش کامل برای تسهیل عبور و مرور شهروندان در معابر حضور دارد
 17.25/ سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور جزئیات آمار 58 مصدوم و 7 جانباخته حوادث چهارشنبه پایان سال را تشریح کرد.
از روز 17 اسفند که نخستین حادثه دیدگان چهارشنبه پایان سال برای سال 95 به ثبت رسید تاکنون 58 نفر مصدوم و 7 نفر جان خود را از دست دادند.
در این رابطه مجتبی خالدی - سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با اشاره به اینکه از صبح امروز نیز 13 مصدوم چهارشنبه پایان سال در سراسر کشور گزارش شده است، ادامه داد: یک نفر در ارومیه دچار آسیب دیدگی شدید چشم شده است و یک نفر نیز دچار قطع انگشت و در تهران نیز گزارشات غیر رسمی از قطع شدگی داریم ولی هنوز تایید نهایی نشده است.
وی تصریح کرد: همچنین از روز 17 اسفند که نخستین گزارشات حوادث چهارشنبه پایان سال را داشتیم شاهد 58 مصدوم (49 مزد و 9 زن) بودیم که 7 نفر نیز در این حوادث جان باختند.
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور درباره بیشترین آمار حادثه دیدگان چهارشنبه پایان سال به ترتیب به استانهای اردبیل، اراک و اصفهان اشاره کرد و افزود: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت بیمارستانها آماده باش، متخصصان پزشک مقیم مستقر در بیمارستانها و آمبولانس‌ها نیز در میادین مستقر هستند و پرسنل اورژانس نیز آخرین آموزش مقابله و برخورد با حوادث سوختگی و چهارشنبه پایان سال را گذارندند.
 
ادامه دارد..
«شهروندان می‌توانند سوژه‌های خبری، عکس و فیلم‌های خود را از طریق آدرس تلگرام fars_health@ برای ما ارسال کنند.»
انتهای پیام/فارس
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب: 437498
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *