۰

آغاز برداشت مرحله نخست میدان نفتی آذر/ استخراج روزانه 15 هزار بشکه نفت

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: مرحله نخست برداشت از طرح توسعه میدان نفتی آذر ایلام با حضور وزیر نفت آغاز شد.
آغاز برداشت مرحله نخست میدان نفتی آذر/ استخراج روزانه 15 هزار بشکه نفت
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما،از ایلام، نورالدین شهنازی‌زاده صبح امروز در آیین مرحله نخست برداشت از طرح توسعه میدان نفتی آذر ایلام اظهار داشت: کار برداشت مرحله نخست از طرح توسعه میدان نفتی آذر ایلام با حضور مسؤولان استان و وزیر نفت آغاز شد.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: با آغاز برداشت اکنون روزانه تا 15 هزار بشکه نفت از این میدان نفتی در جنوب استان ایلام استخراج می‌شود.
وی با بیان اینکه یک سوم از طرح میدان نفتی آذر در خاک ایران است، ادامه داد: دو سوم این میدان نیز در کشور همسایه (عراق) قرار دارد.
شهنازی‌زاده اظهار کرد: بر اساس برآورد انجام شده 2 میلیارد و 440 میلیون بشکه میزان نفت این میدان نفتی است که بر اساس یافته‌های جدید تا چهار میلیارد بشکه نیز افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: امکان توسعه استخراج نفت از این میدان تا 30 هزار بشکه در روز نیز پیش‌بینی شده که طی سال آتی عملیاتی خواهد شد و ضریب بازیافت این میدان نفتی حدود 16 درصد است.
وی ادامه داد: 19 حلقه چاه در طرح توسعه میدان نفتی آذر در جنوب استان ایلام حفاری می‌شود.
انتهای پیام/فارس
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 437501
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *