۰

برخورد بدون اغماض دستگاه قضا با هنجارشکنان انتخاباتی در سیستان و بلوچستان

دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی سیستان و بلوچستان از برخورد بدون اغماض دستگاه قضا با هنجارشکنان انتخاباتی در این استان خبر داد.
برخورد بدون اغماض دستگاه قضا با هنجارشکنان انتخاباتی در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،ظهر امروز نخستین نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در محل دادگستری کل استان برگزار شد.
در این نشست دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر نقش سازنده و عملکرد موثر این ستاد در استانها و شهرستانها  طی دوره های  گذشته اظهار داشت: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی با هدف پیش بینی و پیشگیری به موقع و به هنگام و بر خورد سریع و خارج از نوبت با هدف کاهش جرایم و تخلفات  انتخاباتی احتمالی از اصول اساسی اقدامات پیشگیرانه در ابتدای  سال 1396خواهد بود که در دو سطح استانی و شهرستانی در سیستان وبلوچستان برگزار میگردد.
محمدعلی حمیدیان با اشاره به اقدامات پیش رو در خصوص فرایند انتخابات ادامه داد: دعوت، فراخوانی، احضار، توجیح کاندیدهای شوراهای اسلامی شهر و روئسای ستادهای انتخاباتی  ریاست جمهوری یکی از مهمترین برنامه های این معاونت خواهد بود.
معاون رئیس کل دادگستری استان در ادامه بیان کرد: علاوه بر راهبرد مذکور اصول و سیاست های اجرایی نیز به صورت ویژه در دستور کارفعالین ستاد های مذکور قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت و قابلیت رسانه های محلی، تریبون ها و شبکه های مجازی در راستای شناسایی حدود و ثغور فعالیت های نامزدهای انتخاباتی ، صیانت از آرای مردمی و مشارکت حداکثری در فرایند انتخابات یکی از برنامه های حائز اهمیت ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.
دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: همچنین تحلیل و تقسیم بندی حوزه های انتخابی به سه حوزه حساس، نیمه حساس و عادی، تقویت رویکرد کاهش و پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در حوزه های انتخاباتی حساس و چالشی  نیز از اهم این اقدامات است.
وی با تاکید بر کنترل و اشراف اطلاعاتی و انتظامی بر روی ان دسته از افرادی که در حوزه های انتخابی حساس و چالشی دارای ظرفیت انجام اقدامات تنش زا و یا فعالیت مجرمانه انتخاباتی باشند افزود: مهمترین وظیفه این ستاد پیشگیری و بازدارندگی است و دستگاه قضا با استفاده از ظرفیت های قانونی خود و  برابر ضوابط  حداکثر برخورد بدون اغماض را با هنجارشکنان انتخاباتی مد نظر قرار می‌دهد.
حمیدیان گفت: استفاده مستقیم و آشکار از امکانات دولتی و بیت المال، سوء استفاده احتمالی برخی از مسئولین استانی، بهرگیری ابزاری  از اقوام، اقلیت های قومی و مذهبی ،ایجاد اختلال و تعرض و بی نظمی  به نشست‌ها تخریب ، توهین و افترا  به کاندیدهای  رقیب و سیاه نمایی چهره نظام  از شایعترین جرایم و تخلفات انتخاباتی طی ادوار گذشته بوده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت مطلوب کلیه نامزدهای انتخاباتی، نهادهای مسئول و متولی و عموم مردم در ابتدای سال 96 انتخاباتی پرشور و عاری از جرایم تاثیرگذار در استان محقق می‌شود.

انتهای پیام/فارس
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 437514
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *