۰
با هدف حفظ سلامت و پيشگيري از تخلفات پزشكي؛

مركز غيربهداشتي و غيرقانوني زنان و زايمان در شهرستان خاش پلمپ شد/ زايمان اتباع بيگانه در منزل

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش از پلمپ يك مركز غيربهداشتي، غيرمجاز و غيرقانوني زنان و زايمان در اين شهرستان خبر داد.
مركز غيربهداشتي و غيرقانوني زنان و زايمان در شهرستان خاش پلمپ شد/ زايمان اتباع بيگانه در منزل
محمد رخشاني در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: با توجه به اهميت نظارت بر اماكن و مراكز درماني، شبكه بهداشت و درمان شهرستان خاش همواره تلاش كرده است تا آرامش و سلامت را براي شهروندان به ارمغان آورد.
 
وي با بيان اينكه شبكه بهداشت و درمان شهرستان خاش در همه زمینه ها نظارت و دقت داشته و هرگز اجازه نمی دهد که افراد سودجو و متخلف به عرصه پزشکی وارد شوند، افزود: طي بازديدهاي صورت گرفته، با توجه به محرز شدن تخلفات پزشكي و برگزاري كميسيون ماده يازده و ارجاع پرونده به مقام قضايي حكم بر عدم فعاليت يك مركز غيرمجاز مامايي صادر شده و اين دفتر با هدف حفظ سلامت عمومي جامعه و پيشگيري از تخلفات پزشكي براساس حكم قانوني پلمپ شد.
 
رخشاني با بيان اينكه اين مطب به سرعت توسط بازرسان شبكه بهداشت و درمان خاش شناسايي و با عوامل آن برخورد شد، تصريح كرد:  با پيگيري ها و بازديدهاي مستمر از مركز غيرقانوني زايمان مشاهده شد كه پس از مرخصي و تعطيلي اين مطب از تاريخ 12 اسفند 1395 لغايت 15 فروردين 96 در حال انجام زايمان غيرمجاز اتباع بيگانه در شرايط كاملاً غيربهداشتي است و بعضاً نيز متاسفانه منجر به فوت مادر باردار نيز شده است.
 

 
وي با بيان اينكه اين مركز زايمان اقدام به زايمان در منزل هم كرده است، اذعان كرد: كليه شهروندان خاشي مي توانند در صورت مشاهده اينگونه تخلفات پزشكي با مراجعه حضوري به اداره نظارت بر درمان و طرح شكايت خود اقدام و مديريت نظارت بر درمان نيز در اسرع وقت نسبت به پيگيري و احضار متخلفين و برخورد طبق قوانين و ضوابط اقدام مي كند.
 
رخشاني با تاكيد بر اينكه شهروندان بايد از مراكز مجاز و قانوني جهت دريافت خدمات درماني استفاده كنند، اظهار كرد: در روزهاي اخير با هوشياري كارشناسان اداره نظارت بر درمان شبكه بهداشت و درمان شهرستان خاش خوشبختانه دندانپزشك قلابي در خاش دستگير و تحويل مقام قضايي شد.
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 437516
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *